۰ نفر
۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶

واحد مرکزی خبر نوشت:حکام سعودی پارسال حدود یک و نیم میلیون دلار به خانواده رئیس جمهور آمریکا هدیه دادند.

به گزارش پایگاه اینترنتی ورلد نیوز دیلی، بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، ملک عبدالله پادشاه (سابق) عربستان و مقامات عالی رتبه سعودی پارسال، مبلغ یک میلیون و سیصد هزار دلار صرف هدایایی کردند که به اوباما و خانواده اش داده شده است.

از جمله هدایای گران قیمتی که به اوباما داده شده است، ساعت مچی طلا و نقره ای به ارزش 18 هزار و 400 دلار و ماکت برنزی برج ساعت مکه با روکش طلا به ارتفاع 122 سانتی متر و ارزش 57 هزار دلار است.

مالیا و ساشا دختران اوباما هم از هدایای خاندان سعودی بی نصیب نبوده اند و علاوه بر جواهرات و گوشواره، هر کدام یک ساعت مچی جمعا به ارزش 80 هزار دلار از خاندان سعودی دریافت کرده اند.

خبرهای مربوط به هدایای ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود (پادشاه کنونی عربستان) به اوباما فقط یک ماه پس از آن منتشر شد که دولت اوباما طرح پیشنهادی خط لوله نفتی کی‌استون اکس ال (Keystone XL) از کانادا را رد کرد.

بر اساس قوانین دولت آمریکا، رؤسای جمهور این کشور باید معادل ارزش بازار، بهای هدایای دریافتی خود را بپردازند یا اینکه آنها را به بایگانی ملی یا دیگر مؤسسات برای نگهداری یا نمایش عمومی تحویل دهند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    15 2
    لطفا تیترتان را اصلاح کنید. این هدایا شخصی به حساب نمیاید بر اساس قوانین دولت آمریکا، رؤسای جمهور این کشور باید معادل ارزش بازار، بهای هدایای دریافتی خود را بپردازند یا اینکه آنها را به بایگانی ملی یا دیگر مؤسسات برای نگهداری یا نمایش عمومی تحویل دهند.
    • خخخ A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
      5 5
      خوب مگه کاری داره اون معادلشو هم آل سعودپرداخت میکنه