ربیعی خبر داد: افزایش دفعات توزیع بسته‌های امنیت غذایی در سال جاری

ایسنا نوشت:

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی از افزایش دفعات توزیع بسته‌های امنیت غذایی در سال جاری خبر داد و گفت: در ادامه این طرح در سال جاری تغییراتی در گروه هدف خواهیم داشت.

علی ربیعی در مراسم رونمایی از طرح یکسان سازی رویه بیمه‌های پایه که همزمان با سالروز اجرای طرح بیمه همگانی هم اکنون در حال برگزاری است، به مروری بر مهمترین طرح‌های در دست اقدام این وزارتخانه پرداخت و گفت: دکتر روحانی در جلسه گذشته هیئت وزیران اعلام کرد که دیدگاهش تداوم مبارزه با فقر غذایی است.

وی افزود: منتظر هستیم رقم نهایی اعتبار در نظر گرفته شده برای توزیع بسته‌های امنیت غذایی را به ما اعلام کنند و بنا داریم بیش از دفعات گذشته، طرح حمایت غذایی را ادامه دهیم.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز در حال برنامه ریزی دقیق تر برای این امر هستیم گفت: تغییراتی را در گروه هدف خواهیم داشت و تمرکز بیشتری بر سفره‌های تهی در این طرح خواهیم داشت.

ربیعی با بیان اینکه در بودجه کشور، صدهزار میلیارد تومان سهم حوزه رفاهی است، عنوان کرد: البته این رقم حداقلی است و علاوه برآن کمک دولت به سایر وزارتخانه ها و بیمه ها که سیاست های رفاهی را دنبال می کنند باید در نظر گرفت.

وی افزود: این ارقام قابل توجه هستند اما چون هدفگذاری صحیح انجام نداده‌ایم اثراتش چندان برای مردم قابل لمس نبوده است و معتقدم با پاشیدن پول مشکل حل نمی شود، بلکه باید این اعتبارات در مسیر توانمندکردن گروه هدف مصرف شود.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در همین راستا سیاست حمایت بیمه ها از مردم در امر سلامت را دنبال کرده‌ایم گفت: مفهوم بیمه به نوعی مصون کردن مردم از بیم هاست که مهمترین آن مشکلات درمانی است.

وی افزود: اعتبار درمان تامین اجتماعی از 12هزار میلیارد تومان به بیش از 16هزار میلیارد تومان افزایش یافته و این امر در راستای موفقیت طرح تحول نظام سلامت است. از حدود 40 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی، 35.5 میلیون نفر مستقیما خدمات درمانی از این سازمان دریافت می کنند.

ربیعی به بیمه شدن 8.5 میلیون ایرانی فاقد بیمه در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: امروز همزمان با سالگرد اجرای طرح بیمه همگانی طرح یکسان سازی رویه بیمه های پایه ابلاغ می شود و انتظاری که ادغام بیمه ها می‌رفت محقق شده است و امیدواریم در گام بعدی با حفظ هویت های سازمانی بتوانیم تجمیع منابع را انجام دهیم.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی همچنین از رونمایی از طرح نظام چندلایه تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: حق کارگران که حق بیمه بیشتری می پردازند این است که خدمات بیشتری دریافت کنند. در این راستا برنامه داریم که همه مردم پایه یکسانی از ما دریافت کنند و اما آنها که حق بیشتری می‌پردازند در سطوح بعدی خدمات بیشتری بگیرند.

وی در خاتمه درباره مسکن اجتماعی نیز گفت: طرح به سرانجام رسیده و منتظریم میزان و سهم تسهیلات مسکن از محل هدفمندی مشخص شود و سپس از آن با همراهی وزارت مسکن رونمایی کنیم.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =