مستند «مردی از ایلام» که با پخش از مجموعه «سینما حقیقت» برای اولین بار از تلویزیون روی آنتن می رود، به یکی از مجتهدان معاصر ایلام مردی که تمام دارایی اش را به مردم بخشید، می پردازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهدی شریفیکارگردان مستند «مردی از ایلام» درباره ویژگی های این اثر توضیح داد: این مستند به زندگی آیت الله عبدالرحمن حیدری ایلامی از مجتهدان معاصر ایلام و عضو مجلس خبرگان رهبری از ایلام در قالب یک مستند بازسازی می پردازد. او در سازماندهی مقاومت مردم در برابر تجاوز عراق به خاک ایران نقش و حضور فعال داشت و اولین ستاد جذب و هدایت کمکهای مردمی را راه‌اندازی کرد.

وی افزود: وی در سال ۱۳۵۸ با رای مردم ایلام به مجلس خبرگان رهبری راه یافت و تا پایان حیاتش دو دوره نمایندگی در این مجلس را بر عهده داشت و از جمله دیدگاه های او می‌توان به نظرهایش در خصوص حاکمیت ولایت فقیه و موضع گیری در مقابل تفکر لیبرالی کسانی چون بنی صدر اشاره کرد.
این مستندساز یادآور شد: آیت الله حیدری نخستین مجتهدی بود که در ساعات آغازین جنگ با حضور در منطقه مرزی مهران، فرمان تشکیل خط پدافند را صادر و با فراخوانی مردم، بسیج مردمی را پایه‌گذاری کرد. ایشان همواره به همراه مردم به جبهه‌ها می‌رفت و در عملیات فتح میمک که با هماهنگی ارتش و نیروهای عشایر ایلام صورت گرفت فرماندهی عملیات را بر عهده داشت. 
شریفی تصریح کرد: وی گرچه خان زاده بود و املاک زیادی به او رسیده بود، اما تمام مال و اموالش را بین مردم تقسیم کرد و و مطابق آنچه ما بررسی کردیم، حتی 50 متر زمین هم برای خودش نداشت و مستاجر بود. ما در این مستند سراغ خانواده او رفتیم و با پسر ایشان، اهالی محل و نوادگان و بزرگان گفتگو کردیم.
وی در پایان گفت: نقش آیت الله حیدری را در این مستند خود بنده به عهده داشتم و منبع تحقیقاتی مان نیز کتاب اسناد انقلاب اسلامی بود. تولید این مستند یک سال و نیم زمان برد و امیدوارم در پخش تلویزیونی با استقبال مخاطبان همراه باشد.
عوامل این مستند عبارتند از: تهیه کننده: مرکز گسترش سینمای تجربی، محمد مهدی شریفی، مجری طرح: موسسه غدیر حامی فیلم، دستیار کارگردان و برنامه‏ریز: الهام مقدم، طراح صحنه: الهام عبدالملکی، مدیر تولید: احمد غلامی، منشی صحنه: الهه مقدم، مدیر فیلمبرداری: حمید قوامی، مدیر صدابرداری: سیوان محمودی، مدیر روابط عمومی: فروغ الزمان اهتمام، گریمور: رضا قومی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: الهام مقدم، تدارکات: جعفر ملکشاهی.
«مردی از ایلام» شنبه 11 اردیبهشت ساعت 21 برای اولین بار از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و یکشنبه 12 اردیبهشت ساعت 9و جمعه 17 اردیبهشت ساعت 17 بازپخش می شود.

۵۸۵۸
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =