۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۱

آیدین سیار سریع در روزنامه قانون درباره شرایط رفع فیلتر فیس بوک یادداشت طنزی منتشر کرد.

یک عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی گفت: در صورت برطرف شدن ایرادات فیس بوک، رفع فیلتر این شبکه اجتماعی قابل بررسی است.

در همین راستا از برادر محترم آقای زاکربرگ خواستار رفع هرچه سریع‌تر مشکلات آن شبکه و سازگار کردن این فضا با فضای مطلوبی که ما در نظر داریم، هستیم. به منظور نیل به این هدف والا و از آنجایی که آقای زاکربرگ احتمالا نمی‌داند منظور ما چیست ما بدین وسیله برخی مشکلات فیس بوک را همراه با راه‌های جایگزین به اطلاع عموم می‌رسانیم:

1) تعیین صلاحیت افراد برای عضویت در این شبکه امری واجب است. نباید این‌طور باشد که هرکسی ایمیلی داشت بتواند عضو شود. اگر ما بتوانیم مصاحبه‌ای قبل از عضویت با داوطلبان داشته باشیم مطلوب است.

2) نحوه دوستی افراد با هم مهم است. یعنی چه که هرکس یک ریکوئستی فرستاد طرف اکسپت می‌کند و تمام می‌شود!؟ شما کسی خواستگاری دخترت میاد اکسپت می‌کنی بلند میشی میری؟ ما باید تشخیص بدهیم چه کسانی به چه کسانی می‌خورند که خدای نکرده انحراف ایجاد نشود.

3) لایک موجب افزایش هوای نفس است. به جایش احسنت گذاشته شود.

4) متاسفانه در این شبکه مجازی به کرات دیده شده که مردم به‌وسیله کامنت با هم وارد گفت‌وگو می‌شوند و افراد فاسد با نظراتی همچون «بیگ لایک»، «بسیار زیبا بود بانو» و «بیا تو مسیج» می‌خواهند کارهایی بکنند. کامنت‌ها باید به طور کل برداشته شوند و زیر هر پست سه گزینه بله، خیر و چشم قرار گیرد.

5) در صورت اصرار به اضافه شدن گزینه‌های دیگر به کامنت می‌توان کامنت‌های زیر را هم بررسی کرد:
- این استتوس شما منافی اخلاق و عفت عمومی است.
- خاک بر سرت که موافق توافق ننگین هسته‌ای هستی.
- لطفا حرف سیاسی نزنید.
- خفه شو ای ضد مبانی ضد ارزش ضد باکتری مخالف آرمان‌ها .
- بله واقعا غرب رو به سقوط است.
- کاملا در چهارچوب و درست می‌فرمایید.

6) این پوک چه معنایی دارد!؟ نیشگون است، سقلمه است، هشدار است، گرا به دشمن است؟ چیست!؟ این هم باید برداشته شود و كاري كنند که مردم به جای پوک، به هم تذکر بدهند.

7) گزینه ریپورت متاسفانه در شرایط فعلی ضمانت اجرای لازم را ندارد. لازم است این گزینه مستقیما به دفتر ما لوله‌کشی یا حداقل سیم کشی شود تا مردم افراد معلوم‌الحال را مستقیما به ما ریپورت کنند تا بنا به تشخیص خودمان راسا برخورد لازم را صورت دهیم.

8) به نظر می‌رسد فیس بوک در ایران کارمندهایی دارد که موظفند هر سه ساعت یک بار یک پستی در صفحه‌شان بگذارند، بعضی‌ها هم به عنوان نویسنده حق الپستی فعالیت می‌کنند، هر چه تز صادره سنگین‌تر باشد مبلغ دریافتی هم بیشتر است. جهت رفع فیلتر فعالیت این کارمندها باید قطع شود و فقط کسانی که ما تایید می‌کنیم حق دارند تز بدهند. انشاءا... با رعایت موارد مذکور شاهد رفع فیلتر این شبکه منحوس و غربی نیز باشیم زیرا مردم به‌هرحال به ارتباط نیازمندند و نمی‌شود این نیاز را در عصر حاضر نادیده گرفت!

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    18 2
    عالی بود بیگ لااااایک
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    12 0
    بیگ "احسنت"
  • یاسین A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    11 0
    خفن بود برادر زاکربرگ خخخخخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    2 15
    بعضی هاش مسخره بود، مثلا لایک موجب هوای نفسانی است. :/