۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷

شهرام شکیبا در ستون طنز روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت:

این آقای دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان آمریکا هر روز یک ورق تازه‌ای رو می‌کند. هفت روز هفته را یا سخنرانی می‌کند یا  گفت‌وگو! آن‌ هم با چه تحلیل‌ها و دُرافشانی‌هایی. یک رفیقی می‌گفت: این ترامپ هم اعتمادبه‌سقفش خیلی بالاست! این جماعت به‌قول دوستمان دارای «اعتمادبه‌سقف‌ بالا» گویا هرجای دنیا باشند یک مدل هستند و از بس از خودشان و عقلشان ممنون هستند که نمی‌توانند لحظه‌ای ساکت بنشینند چون می‌خواهند دائم جهانیان را از تراوشات مغزی‌شان محروم نگذارند.

خب آقای محترم، دونالدجان حرف‌زدن بلد نیستی، عیبی ندارد. دست‌کم حرف‌نزدن یاد بگیر! نکته مهم این جماعت این است که اول حرف می‌زنند، بعد فکر می‌کنند تا تازه ببینند چه گفته‌اند.
این آمریکا دوست دارد همیشه روی دست ما بلند شود. در یک مورد موفق نشده بود. آن‌هم «معجزه هزاره سوم» ما بود که هیچ مشابهی نداشت اما متأسفانه آمریکایی‌ها یک عدد از روی همان تنها نمونه ایرانی‌اش درست کرده‌اند، انصافا خوب هم تولید کرده‌اند. با اصلش مو نمی‌زند لامصب!

همین جناب ترامپ در جدیدترین دُرفشانی‌شان (تا زمان نوشته‌شدن این مطلب) گفته‌اند: «مسلمانان من را دوست دارند.» بعد هم بلافاصله مدعی شده‌اند که می‌توانند فی‌الفور دست‌کم بیست نفر از دوستان مسلمانشان را نام ببرند که البته موفق به نام‌بردن یک نفر هم نشده است.

خیلی هم موضوع عجیبی نیست که ترامپ فکر می‌کنند دیگران دوستش دارند. در همین کشور خودمان هم هستند گروه‌هایی که با هم ائتلاف می‌کنند و لیست می‌دهند، برای انتخابات مجلس. تازه با هم جنگ‌وجدال هم دارند که چرا فلانی در لیست هست و چرا فلانی نیست. جدی جماعت گمان می‌کنند خبری هست. درحالی‌که مردم منتظر بودند ایشان یک لیست بدهند تا بفهمند که باید به چه کسانی رأی ندهند!!

این معجزه دوم هزاره سوم یک‌ کار جالب دیگر هم کرده است، به‌تازگی به‌شدت از شکنجه دفاع کرده و گفته: «خیلی چیز به‌دردبخوری است. حالا بعدا به شما ثابت می‌شود و می‌فهمید!» فقط نگفته به کسی که شکنجه بشود ثابت می‌شود که شکنجه خوب است یا کسی که شکنجه می‌کند، به فوایدش پی‌می‌برد. ترامپ است دیگر، اگر هم کسی قانع نشد که شکنجه مفید است، با شکنجه قانعش می‌کند.

گوسفند یا بز؟ مسأله این است
مسعود رسولی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور، گفته است: «با توجه به گران‌شدن گوشت گوسفندی برخی از واحدهای صنفی به‌جای گوشت گوسفند، به مشتریانشان گوشت بز می‌فروشند.»
البته بر همگان واضح و مبرهن است که مهم‌ترین تفاوت گوسفند و بز در نواحی جنوبی‌شان است که دنبه نامیده می‌شود. باز شانس آوردیم که این یک تفاوت هست اما این‌ هم فقط در لاشه کامل مشخص است و متأسفانه دنبه گوسفند به آخرش نصب است نه اول و وسطش، بنابراین اگر سردست یا راسته یا قلوه‌گاه بخریم باز هم ممکن است بز دربیاید و بز بیاوریم، چراکه دنبه به سردست نصب نیست!

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    12 0
    این نصب رو خوب اومدی
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    7 0
    دم شما گرم. این ترامپ هم باعث انبساط خاطر ماست اما وای به حال مردم امریکا.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    3 0
    چطوره از محرمانه ها هم مطلبی بنویسید. این روزا خیلی چیزا محرمانه است .
  • آرش A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    9 0
    این دو تا معجزه هزاره اگر همزمان باهم رئیس جمهور بودند چقدر همه چیز جالب تر میشد.