دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته پیش رو/ ظریف پاسخگوی ۲۵ نماینده می‌شود

ایرنا نوشت:

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سه شنبه آینده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور می یابد تا پاسخگوی پرسش های 25 نفر از نمایندگان باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده در راستای ایفای وظایف قانونگذاری و نظارتی خود در کمیسیون های تخصصی مجلس هم بررسی طرح ها و لوایح را در دستور کار خود دارند و هم قرار است میزبان تعدادی از اعضای هیات دولت باشند.

شماری از وزیران دولت یازدهم با حضور در کمیسیون های مجلس قرار است به سوال های نمایندگان پاسخ دهند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکشنبه آینده ابعاد سفر نایب رییس مجلس آلمان به تهران را با حضور مسوولان ذی ربط بررسی می کنند.

وزیر امور خارجه نیز روز سه شنبه قرار است برای پاسخگویی به سؤال های جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد مقدس و کلات (سه مورد)، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، جعفر قادری نماینده شیراز، احمدعلی مقیمی نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه و سوال مشترک 21 نفر از نمایندگان در این کمیسیون حضور یابد.

همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز سه شنبه آینده قرار است برای پاسخگویی به سوال های حسین طلا نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر، فتح اله حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب(دو مورد) در این کمیسیون حضور یابد.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز روز یکشنبه در وزارت آموزش و پرورش برای بررسی طرح بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش حضور می یابند.

بررسی مسایل فرهنگی دانشگاه ها با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رسیدگی به طرح ساماندهی خدمات رسانی به روستاها، لایحه شوراهای حل اختلاف و طرح یک فوریتی بهینه سازی مصرف آب شرب در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون است.

کمیسیون اجتماعی

همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس یکشنبه آینده برای بررسی مسایل و مشکلات بازنشستگان کشور در نشست مشترک با مسوولان سازمان بازنشستگی کشوری در محل این سازمان شرکت می کنند.

همچنین آنها نشست مشترکی با اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و معاونت اجرایی پیرامون بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان و کارکنان امور اداری دارند.

بررسی طرح شفاف سازی اعلام کتبی نمرات، رتبه و نتایج آزمون های استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت به کارگیری های غیرقانونی نیز در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون اعلام شده است ضمن این که در این روز مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری به منظور پاسخگویی به سؤال محمدرضا فرهنگی نماینده مردم تبریز در این کمیسیون حضور یابد.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه همچنین تقاضای تحقیق و تفحص یونس اسدی از نهاد ریاست جمهوری را بررسی می کنند.

کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه با رییس و معاونین سازمان بورس و اوراق بهادار و استماع نظریات و برنامه های آتی این سازمان نشستی خواهند داشت.

بررسی طرح آزادسازی معامله سهام عدالت در بورس،بررسی طرح دائمی شدن بند(16) قانون بودجه سال 1392 کل کشور و ادامه بررسی طرح الحاق هفت بند به ماده(34) قانون پولی و بانکی کشور هم دیگر برنامه های این کمیسیون در روز سه شنبه آینده اعلام شده است.

همچنین اعضای این کمیسیون سه شنبه آینده بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث اصلاحی مصوب 16/4/1387 و همچنین بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را در دستور کار خود دارند.

کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی مجلس روز یکشنبه مصوبات شورای اقتصاد درباره اقتصاد مقاومتی با حضور مسوولان وزارتخانه های نفت و نیرو، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را بررسی می کنند.

همچنین در این روز درباره طرح اجازه سازمان ها و دستگاههای دولتی و موسسات عمومی غیر دولتی به استفاده از انرژی خورشیدی تصمیم گیری خواهند کرد.

سه شنبه آینده هم قرار است کارگروه تولید ملی و انرژی های نو درخصوص وسایل نقلیه برقی با حضور مسوولان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و نفت و نیرو گزارشی ارایه کند.

همچنین در این روز قرار است وضعیت سد دوستی و چگونگی تأمین آب شرب مشهد با حضور مسوولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون آب و آبفای وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران مربوطه استان خراسان رضوی مورد بررسی قرار گیرد.

رسیدگی به مشکلات اپراتورهای پست های برق وزارت نیرو با حضور نماینده کمیسیون های اجتماعی و اصل نود مجلس شورای اسلامی و مسؤولین دستگاههای ذی ربط هم در دستور کار این روز این کمیسیون اعلام شده است.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس روز یکشنبه موارد ارجاعی از جلسه علنی مربوط به ایرادات شورای نگهبان در طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین جمع بندی نهایی گزارش تفریغ بودجه سال 1391کل کشور را رسیدگی می کنند.

رسیدگی به عملکرد مالی سال 1392 مجلس شورای اسلامی هم در برنامه کاری این کمیسیون در روز سه شنبه اعلام شده است. با این حال با توجه به حضور 9 عضو این کمیسیون در کمیسیون تلفیق بودجه 94 کل کشور ، این اعضا به همراه نمایندگان سایر کمیسیون های تخصصی مجلس هفته اینده نیز بررسی بودجه 94 کل کشور را در دستور کار دارند احتمالا این کمیسیون هفته آینده بخش های هزینه ای بودجه را تا روز چهارشنبه به اتمام برسانند.

کمیسیون بهداشت و درمان

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز یکشنبه گزارش مسوولان وزارت ورزش و جوانان درباره اقدامات و برنامه های این وزارتخانه در جهت ارتقاء سطح سلامت و نشاط جامعه را در دستور کار دارند. ضمن این که بررسی لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی و ادامه بررسی طرح بهینه سازی مصرف آب شرب هم دیگر برنامه های این کمیسیون در روز یکشنبه اعلام شده است.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه هم گزارش مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی درباره طرح تحول سلامت و مشکلات مطروحه دراجرا این طرح را استماع می کنند.

روز سه شنبه همچنین قرار است سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در این کمیسیون به سوال های نادر قاضی پور نماینده ارومیه (3سوال)،احمد آریایی نژاد نماینده ملایر (2 سوال)،جعفر قادری نماینده شیراز (1 سوال)، حامد قادرمزی نماینده قروه (1سوال)، علی ایرانپور نماینده مبارکه (1 سوال)، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت(1سوال)، ایرج عبدی نماینده خرم آباد (1 سوال)، یونس اسدی نماینده مشکین شهر (1 سوال) پاسخ دهد.

کمیسیون صنایع و معادن

ادامه بررسی لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی جاسک در استان هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی دارویی در استان البرز و همچنین بررسی طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده با اصلاحات موادی از آن. برنامه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روز یکشنبه آینده اعلام شده است.

اعضای این کمیسیون همچنین روز دوشنبه قرار است ضمن بازدید از خطوط تولید گروههای خودرو سازی ایران خودرو و سایپا گزارش مدیران عامل این گروه ها را استماع کنند.

بررسی ضرورت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد مؤسسه صندوق حمایت از بازنشستگی کارکنان فولاد هم در برنامه کاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روز سه شنبه اعلام شده است.

کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران مجلس ادامه بررسی گزارش کارگروه طرح برنامه و بودجه و همچنین بررسی طرح اصلاح ماده(186) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارند. اعضای این کمیسیون هفته آینده همچنین قرار است با سفر به استان هرمزگان، آخرین وضعیت عمران جزایر را در این استان بررسی کنند.

کمیسیون فرهنگی

استماع گزارش رییسحوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره جشنواره فرهنگی و هنری ایران اسلامی در افق 1404 برنامه کاری این کمیسیون در روز یکشنبه هفته آینده اعلام شده است.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه آینده هم قرار است گزارش عملکرد رییس سازمان حج و زیارت را استماع کنند.

کمیسیون قضایی و حقوقی

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی یکشنبه هفته آینده از زندان های استان تهران بازدید می کنند و روز سه شنبه آینده نیز بررسی سؤال منصور حقیقت پور نماینده مردم ارومیه از وزیر دادگستری و همچنین سؤال محمد دهقان از وزیر دادگستری را در دستور کار خود دارند.

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

اعضای این کمیسیون یکشنبه آینده ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را در دستور کار دارند، ضمن این که ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین بررسی گزارش کارگروه درباره طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه های روغنی هم در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون اعلام شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =