ایسکانیوز نوشت: براساس نظر سنجی که پایگاه یوگاو منتشر کرده است، بیش از نیمی از معلم‌های انگلستان بعد از 2 سال حرفه ی خود را ترک می کنند.

روزنامه گاردین در گزارشی نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده است که نشان می دهد که حدود 53 درصد از معلمان بریتانیا بعد از دو سال فعالیت از حرفه خود کناره گیری می کنند.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد که معلمان بریتانیایی بیش از 60 ساعت در هفته کار می کنند. از سوی دیگر نیز نتایج نظرسنجی‌ها از کاهش روحیه کارکنان و معلمان خبر می دهد. براساس این نظرسنجی 53 درصد از معلمان به این فکر می کنند که در سال‌های آینده با حرفه خود خداحافظی کنند.

در این نظر سنجی که 1،020 نفر از معلمان انگلستان در آن شرکت کرده اند، علت عمده ترک حرفه آموزگاری از سوی آنها، حجم میزان کاری بوده است که یک معلم بریتانیایی در طول سال تحصیلی بردوش دارد.

براساس این نظر سنجی، 61 درصد معلمانی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند حجم بالای کار را دلیل ترک کردن این شغل بیان کرده اند و 57 درصد از معلمان شرکت کننده در این نظر سنجی به دنبال پیدا کردن کاری بهتر و برقراری تعادل در زندگی خود هستند.

براساس نتایج این نظرسنجی، روحیه معلمان در 5 سال گذشته 57 درصد کاهش یافته است. از هر 10 معلم انگلیسی تنها 1 نفر از پیشرفت شغلی خود در این حرفه راضی است. نزدیک به سه چهارم یا 75 درصد موافق این قضیه هستند که سیاست های جاری برای برنامه آموزشی مدرسه و ارزیابی دانش آموزان غیر خلاقانه و کوته نظرانه بوده است.

کریستین بلوئر، دبیر کل اتحادیه ملی معلمان، در پاسخ به یافته های این نظرسنجی می گوید: اولویت های جاری دولت هر دو اشتباه است و با دیدگاه های معلمان متفاوت است.

این بررسی نشان می دهد که دستور کار پاسخگویی بر حجم کار و روحیه معلم تاثیر منفی میگذارد. معلمان اعتقاد دارند که اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه بسیار ناکافی بوده است.

نیک گیب وزیر آموزش و پرورش بریتانیا، در این باره گفته است که حرفه معلمی همچنان محبوب است اما نیاز است که دولت ها در این زمینه اقدامات بیشتری انجام دهند.

او گفته است: حرفه معلمی یکی از شغل های محبوب است و در سال 2008 بالاترین تعداد استخدام معلم را داشته است.

آخرین آمار و ارقام نشان می دهد که تعدادی از معلمان بازنشسته به کلاس های درس بازگشته اند و این آمار سال به سال افزایش یافته است. این آمار از 14,720 نفر در سال 2011 به 17,350 در سال 2014 افزایش داشته است. همچنین اکثر قریب به اتفاق معلمان برای بیش از 5 سال در حرفه خود باقی مانده اند.

با این حال لوسی پاول، دبیر سیستم آموزشی (shadow ) می گوید: دولت هنوز هم بیش از اندازه بر ساختارهای استاندارد و نیروهای انسانی تاکید دارد.

او می گوید: در حالی که دولت دیوید کامرون به چشم پوشی از کمبود معلم ادامه می دهد، این معلمان و دانش آموزان هستند که قیمت این سیاست را پرداخت می کنند و این رویه مناسبی نیست که مدارس دائما در حال مبارزه با معلمانی باشد که می خواهند مدارس را ترک کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464985

برچسب‌ها