در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ یعنی دقیقا 47 سال پیش نیل آرمسترانگ،اولین قدم‌های بشر را روی ماه برداشت اما گزارش‌ها نشان می‌دهد هنوز خیلی‌ها مخصوصا کسانی که تصاویر این ماموریت را ندیده‌اند به این مسئله شک دارند.

يك نظرسنجي جديد نشان مي‌دهد كه 52 درصد انگليسي‌ها اعتقاد دارند فرود آپولو 11 روي ماه دروغ است.البته دو سوم شركت كنندگان در همين نظرسنجي هم مي‌گويند كه دايناسورها هيچ وقت روي زمين وجود نداشته‌اند!بيشتر كساني كه  ماموريت آپولو 11 را دروغ تصور مي‌كنند را جوان‌ها و نوجوان‌هايي تشكيل مي‌دهند كه پخش زنده تلويزيوني آن را به ياد ندارند.  بر اساس اين نظرسنجي كساني كه بالاي 55 سال سن دارند كمترين ميزان شك و شبهه در ميان‌شان درباره سفر روي ماه ديده مي‌شود.

آپولو 11 ماموریتی از مأموریت‌های پروژهٔ آپولو بود که منجر به فرود نخستین انسان بر روی کره ماه شد. در طی این ماموریت که توسط  ناسا سازماندهی شده بود، نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹، ساعت ۲۰:۱۸ جهانی بر کره ماه فرود آمدند. حدود ۶ ساعت بعد، آرمسترانگ در ۲۱ ژوئیه ساعت ۲:۵۶ جهانی بر ماه گام نهاد. فضانورد سوم این ماموریت مایکل کالینز، به تنهایی در مدار ماه باقی‌ماند تا ۱۵ ساعت دیگر دو فضانورد دیگر به او ملحق شدند. پس از ۸ روز زندگی در فضا، هر سه فضانورد به زمین بازگشتند.

آپولو ۱۱ از سه بخش تشکیل می‌شد: بخش اول گردونهٔ فرماندهی کلمبیا که با سه فضانورد بر زمین فرود آمد. گردونهٔ سرویس که شامل نیروی محرک، برق، اکسیژن، و آب می‌شد. گردونهٔ ماه نشین عقاب که همراه آرمسترانگ و آلدرین بر ماه فرود آمد. آپولو ۱۱ جلوی موشک ساترن ۵ نصب شده بود و پس از فرار از جاذبه زمین به همراه فضانوردان از موشک جدا شد و سه روز برای ورود به مدار ماه در راه بود.

هنگامی که آرمسترانگ از فضاپیما پایین آمد و بر ماه گام نهاد، فیلمش به صورت زنده در تلویزیون‌های سراسر جهان پخش شد. آرمسترانگ پس از گام نهادن در ماه جمله‌ای بسیار معروف به زبان می‌آورد:«این گامی کوچک برای یك مرد و جهشی بزرگ برای بشریت است.»

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    6 8
    این دروغی بزرگ برای بشریت است ...