ربات ماساژور برای کمک به فیزیوتراپ‌ها/کمک مهم به طب ورزشی و بهبود ورزشکاران

ایسنا نوشت: محققان دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور یک ربات طراحی کرده‌اند که به فیزیوتراپیست‌ها کمک می‌کند تا حجم کاری خود را کاهش دهند و این ربات کار ماساژ درمانی بیماران را دنبال کند.

ربات " اِما" محصول شرکت AiTreat است و از یک بازو برای ماساژدرمانی موفق 50 بیمار دچار تنیس البو(آرنج تنیس‌بازان)، کمردرد و گرفتگی گردن و شانه‌ها استفاده کرد.

درمان‌گران ابتدا باید بطور فیزیکی ربات اِما را در مورد ماساژی که باید انجام دهد،‌ راهنمایی کنند. از آن پس، ربات می‌تواند حرکت را به تنهایی با ترکیبی از یک سیستم دوربین برجسته‌بین سه‌بعدی و یک سر ماساژور چاپی سه‌بعدی حساس به فشار ادامه دهد. این بخش سر می‌تواند واکنش‌های بیماران از جمله تغییر در سفتی عضله و تاندون را ارزیابی کند. این اطلاعات سپس بر روی نرم‌افزار رایانش ابری بارگذاری می‌شود تا درمانگران بتوانند بر بهبود بیمار نظارت کرده و درمان را در صورت نیاز اصلاح کنند.همچنین اگر ربات متوجه واکنش درد در بیمار شود، میزان فشار را کاهش خواهد داد.

پس از پایان کارآزمایی‌های کنونی، محققان قصد دارند نسل دوم این ربات را بسازند که کوچکتر و سیارتر از نمونه کنونی خواهد بود. هنوز جزئیاتی در مورد زمان آماده شدن نسخه تجاری این ربات ارائه نشده است.

به گفته محققان، اِما یکی از نخستین ربات‌هایی است که بطور خاص برای درمانگران ورزشی و طب سنتی چینی طراحی شده است. هدف از ساخت این ربات، ارتقای بهره‌وری درمانگران برای درمان چندین بیمار در یک زمان با کمک ربات‌ها عنوان شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =