ظریف، نامه روحانی را به رئیس جمهور فنلاند تقدیم کرد/ وزیر خارجه راهی سوئد شد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس جمهور فنلاند دعوت نامه روحانی را تقدیم وی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در آخرین برنامه رسمی دیدار خود از فنلاند، عصر سه‌شنبه با آقای سائولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند در اقامتگاه رسمی وی دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در ابتدای این دیدار دعوتنامه رسمی جناب آقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از رئیس جمهور فنلاند جهت دیدار از ایران را تقدیم وی کرد.

رئیس جمهور فنلاند نیز ضمن تشکر از این دعوت ابراز امیدواری کرد دیدارش از ایران در فرصت مناسب انجام شود.

طرفین در این ملاقات در خصوص روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه غرب آسیا و روش حل بحرانهای موجود در این منطقه گفتگو و رایزنی کردند.

حضور ظریف در همایش بازرگانی فنلاند - ایران در هلسینکی

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان همچنین عصر سه شنبه در همایش اقتصادی فنلاند - ایران حضور یافت.

در این همایش که توسط اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با همکاری اتاق بازرگانی فنلاند برگزار شد بیش از شصت بازرگان ایرانی حاضر در هیات اقتصادی همراه ظریف در سفر به چهار کشور اروپائی و تعداد زیادی از بازرگانان و نمایندگان شرکت های فنلاندی مشارکت داشتند.

دکتر ظریف طی سخنانی در همایش اقتصادی فنلاند - ایران در هلسینکی گفت:

هیئت های تجاری بر اساس اهداف سیاسی با یکدیگر مرتبط نمی شوند. حضور شما بازرگانان در این همایش نشانگر فرصت های موجود در همکاری اقتصادی دو کشور است. نیازی نیست من به شما بگویم چه فرصت هایی هست، وظیفه ما رفع موانع موجود از جمله در زمینه بانکی است. سرمایه گذاری در ایران و تجارت با ایران، ایمن؛ سودبخش و با چشم انداز و آینده روشن است.

قوت و قدرت ما از تعداد سلاح ها و تجهیزات ما نمی آید بلکه ناشی از مردم ماست، امنیت ما بومی و متکی بر مقاومت و خلاقیت مردم ایران است. ملت ما در برابر تحریم مقاوم و برای ابراز نظرات و انتقادات خود بجای سربریدن، در پای صندوق های رای حاضر می شود و در بخش های اقتصادی فعال است. ما به بخش خصوصی خود اعتماد و اتکا می کنیم ما به نسل جوان تحصیلکرده خود اتکا می کنیم. خوشحالم که صنایع دانش محور با مدیریت جوانها در کشورم روبه گسترش است.

ایران کشوری توانا است و بر موانع بانکی موجود نیز فائق می آید. ایرانیان با قوت و عزم راسخ وارد حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری شده اند و این به نفع دنیا و همسایگان است. امنیت، اقتصاد، علم و تکنولوزی ما بومی بوده و این البته به معنای محروم کردن خود از زنجیره ارزش جهانی نیست. یا با هم برنده می شویم یا با هم می بازیم، مطمئنم همه ما آینده روشن و مثبت را انتخاب می کنیم.

وزیر خارجه کشورمان پس از این کنفرانس، راهی سوئد شد. 

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =