روزنامه توریسم به نقل از گاردین نوشت: در پی بحران مالی شدید یونان، این کشور فهرستی از جزایر و مکان های تاریخی را برای فروش ارائه کرده است.

یونان اکنون با بحران مالی شدیدی دست به گریبان است. بازارهای سرمایه یونان با شکست مواجه شده و این کشور به طور کامل به کمک های بین المللی متکی است. رئیس سازمان خصوصی سازی یونان این معضل را بهتر از هر کس دیگری می داند. دارایی های این بخش در وبسایتی به صورت آنلاین برای عموم قابل مشاهده است. فهرستی از سواحل، جزایر، هتل های مجلل، زمین های گلف، زمین های المپیک و آثار تاریخی در منطقه پلاکا در نزدیکی تپه های آکروپلیس برای فروش گذاشته شده است. با هفت ساله شدن بحران شدید مالی یونان، وام دهندگان این کشور امیدی به بازگشت پولشان ندارند. اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، در قالب سه طرح نجات، بیش از 250 میلیارد یورو به یونان پول واریز کرده اند.
حراج این مکان ها با خشم و عصبانیت شماری از معترضان رو به رو شده است. آستریوس پیتسیورلاس، یک تاجر فعال در بخش گردشگری یونان، می گوید: «معترضان تا حدودی حق دارند. اما متکی بودن کشور به وام های خارجی درست نیست. کشور برای کمک به کارگران و جلوگیری از قطع حقوق بازنشستگان نیاز دارد از جایی پول به دست آورد تا بتواند اقتصاد کشور را دوباره احیا کند.» در ماه آوریل یک شرکت بزرگ چینی پیشنهاد خرید 67 درصد از شهر پیره در استان آتیک در کشور یونان را مطرح کرد. شرکت آلمانی فراپورت نیز در مزایده ای موفق شد 14 فرودگاه منطقه ای این کشور، از جمله فرودگاه های مناطق توریستی، را برای 50 سال آینده در اختیار بگیرد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =