مقام‌های دولتی هند اعلام کرده‌اند که یک نفر در این کشور به خاطر برخورد شهاب سنگ و انفجار ناشی از آن کشته شده است؛مسئله‌ای که در صورت تائید نهایی اولین مورد تلفات روی زمین بر اثر برخورد یک شهاب‌سنگ در تاریخ به حساب می‌آید.

به گزارش وال‌استريت ژورنال، در ساعت دوازده و نیم ظهر روز شنبه 6 فوریه، یک شهاب سنگ در محوطۀ کالجی در هند سقوط کرده كه بر اثر این اتفاق سوراخي یک متری در زمین ایجاد شده است. انفجار حاصل از اين برخورد باعث شكسته شدن شيشه‌هاي اين كالج مهندسي شد و كشته شدن يك راننده اتوبوس كالج و زخمي شدن سه نفر ديگر را به دنبال داشت. مقام‌هاي هند در ابتدا تصور مي‌كردند مسئله يك حمله تروريستي بوده است اما سروزير اياليت تاميل نادو هند پس از دو روز تحقيقات اعلام كرده كه اين مسئله به خاطر برخورد شهاب سنگ با زمين بوده است. یک هفته قبل در یک دهکدۀ نزدیک به اين کالج هم اتفاق مشابهی رخ داده بود.

رئيس اين كالج در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: ما صداي مهيبي شبيه يك انفجار شنيديم. اين صدايي غير عادي بود كه تا فاصله سه كيلومتري شنيده شد. در صورت تائيد نهايي مرگ اين راننده اتوبوس بر اثر برخورد شهاب سنگ اولين مورد كشته شدن يك انسان روي زمين بر اثر برخود شهاب سنگ در تاريخ خواهد بود. سي‌بي‌اس گزارش داده كه يك مورد ديگر درباره مرگ يك انسان در حادثه مشابه در سال 1825(191 سال قبل) شنيده شده اما قابل تائيد نيست.

با وجود اعلام مقام‌هاي دولتي هند دانشمندان اعلام كرده‌اند كه بايد تحقيقات مفصل‌تري درباره صحت اين مسئله صورت بگيرد.  بر اساس یک تحقیق انجام شده توسط ستاره شناس الن هریس، احتمال چنین رویدادی یک در هفتصد هزار است. البته هر چه اندازۀ شهاب سنگ بزرگتر باشد، این احتمال بیشتر می شود.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    39 1
    میگن هر چی سنگه به پای لنگه دقیقا همین موضوع هست راننده اتوبوس بنده خدا باید شهاب سنگ تو سرش بخوره ته بد شانسی
  • رامین A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    9 0
    من فکر میکنم حداقل باید بعنوان بدشانس ترین انسان اسمش توی گینس ثبت بشه این حقه این بنده خدا هست