۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸

معاون سیاسی٬ امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: ما از رسانه توقع مداحی دولت را نداریم و این دور از شان رسانه‌های ما است و از استانداری کردستان بیشترین نقد شده و تا به حال هیچ گونه گلایه‌ای را نداشته‌ و با کسی تماس نگرفته‌ایم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، علیرضا آشناگر، در نشست هم اندیشی با مسئولین مطبوعات و رسانه‌های استان کردستان، به برگزاری سلسله نشست‌هایی با گروه‌های مرجع و صاحب نفوذ اشاره کرد و گفت: همواره در این نشست‌ها به اهمیت پرداختن رسانه‌ها به مباحث توسعه‌ای تاکید شده چون این مسئله به دولت و تصمیم گیرندگان در فرآیند تصمیم سازی کمک می کند.

وی افزود: گفتمان توسعه در استان در اولویت قرار دارد و باید تمامی امکانات بسیج شود تا شاخص‌های توسعه نیافتگی، بهبود پیدا کند.

معاون استاندار به اهمیت باز شدن باب گفتگو با گروه‌های مرجع اشاره داشت و عنوان کرد: در میان گروه‌ها و جریان‌های سیاسی استان، باب گفتمان در مورد مسایل مختلف سیاسی، اجتماعی و توسعه ای باید باز شود، زیرا این مسئله بسیاری از ابهامات را رفع کرده و با تکیه بر نقاط مشترک به توسعه استان کمک خواهد کرد.

دولت مصمم است به وعده‌های خود در استان کردستان جامه عمل بپوشاند

وی در ادامه تاکید کرد: دولت مصمم است به وعده‌های خود در استان کردستان جامه عمل بپوشاند و در این راستا نیز در حد توان با وجود مضیقه‌های مالی گام‌های خوبی را برداشته است.

آشناگر با بیان اینکه باید خدمات برجسته نظام و دولت را در استان بازگو و تقویت کرد، گفت: رسانه‌ها در کنار مطرح کردن خدمات دولت همچنین دغدغه‌های مردم را منعکس کنند و آیینه تمام نمای نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات مردم باشند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها پل ارتباطی میان مردم و دولت بوده و از ارکان اصلی دموکراسی هستند.

نقد باید از سر دلسوزی و با انگیزه حل مسائل باشد

معاون سیاسی استاندار کار رسانه را نقد نهاد قدرت به صورت جدی دانست و افزود: نقد باید از سر دلسوزی و با انگیزه‌ی حل مسائل و مشکلات باشد و نقد با تخریب بسیار متفاوت است و باید در این میان بضاعت دولت هم دیده شود.

وی در ادامه گفت: رسانه ها نباید نسبت به مشارکت مردم بی‌توجه باشند بلکه الزامات حضور در انتخابات را بازگو کرده و مردم را در این راستا هدایت کنند.

آشناگر با تاکید بر اینکه مردم به دولت، امید دارند و رسانه‌ها موظف هستند این امید را گسترش دهند، افزود: باید انگیزه و تعلق خاطر را میان جوانان بیشتر کرد زیرا القای یاس و نا امیدی نفعی برای جامعه و مردم در پی نخواهد داشت.

معاون سیاسی٬ امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: ما از رسانه توقع مداحی دولت را نداریم و این دور از شان رسانه‌های ما است و از استانداری کردستان بیشترین نقد شده و تا به حال هیچ گونه گلایه‌ای را نداشته‌ و با کسی تماس نگرفته‌ایم.

آشناگر در ادامه گفت: رسانه‌ها از چهره پردازی‌های غیرضروری پرهیز کنند اما چهره‌ها را هم نباید تخریب کنند.

رسانه‌ها مردم را در خصوص تعیین سرنوشت خود در انتخابات حساس کنند

رئیس ستاد انتخابات به ایام دهه فجر و نزدیکی ایام دو انتخابات بزرگ اشاره کرد و تصریح کرد: این انتخابات‌ها موثر بوده و مسئولیت خط مشی گذاری را در کشور بر عهده دارد و براساس آن سرنوشت مردم تا حدود زیادی تعیین خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تاکید امام و رهبری در این راستا وظایف رسانه به عنوان رکن اصلی دموکراسی شورآفرینی و کمک به افزایش مشارکت حداکثری بوده و باید به انتخابات توجه جدی داشته باشد.

آشناگر از رسانه‌ها خواست ضرورت حضور مردم در پای صندوق‌های رای و حساسیت در خصوص تعیین سرنوشت خود را مطرح کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در ادامه تاکید کرد: مردم باید برنامه خواه باشند و کاندیداها را ملزم به ارائه برنامه مداخله‌ای برای حل مسائل کنند و عملکرد نماینده در آینده با این برنامه ‌ها ارزیابی شود.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداها هم نباید بدون برنامه فقط شعار دهند و از این طریق، دنبال کسب رای باشند.

دولت به کردستان نگاه امنیتی ندارد

آشناگر از جریان‌های سیاسی خواست خدمات دولت و نظام را با خواسته های جناحی گره نزنند و ادامه داد: بعضی از جریان‌ها سفر ریاست محترم جمهوری به کردستان را به عنوان مطالبه جدی مردم مطرح کردند ولی دستاوردهای این سفر را تبلیغاتی عنوان کردند و متاسفانه در سفر اخیر وزیر صنعت معدن تجارت به استان نیز با وجود دستاوردهای فراوان این اتفاق افتاد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بر ارتقای شاخص‌های توسعه یافتگی کردستان تاکید کرد و افزود: دولت به کردستان نگاه امنیتی ندارد و برای رونق و شکوفایی استان دولت مصمم به تاسیس منطقه آزاد تجاری - صنعتی در نقطه صفر مرزی است.

وی ابراز امیدواردی کرد در مجلس آینده با پیگیری و لابی‌گری نمایندگان استان و کمک رسانه‌ها این طرح مهم به تصویب برسد.

آشناگر در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از آفت های دوران انتخابات این است که برخی اصرار به فعال کردن شکاف‌های قومی و مذهبی دارند در صورتی که باید وحدت، اخوت و برادری را هرچه بیشتر در استان تحکیم کرد و در این راستا رسانه‌ها می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =