تسنیم نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ تمام زیارت عاشورا در دو جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» خلاصه شده و این یعنی یزید و ابن‌زیاد عصر خود را بشناسید و به‌اشتباه آب به آسیاب دشمن نریزیم.

سیداحمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه سه‌شنبه (10 آذرماه) در جمع عزاداران اربعین شهرستان کهنوج با بیان زوایای فرهنگ عاشورا گفت: یکی از این ابعاد فرهنگ عاشورا پاسداری و فداکاری در راه دین است.

وی افزود: دین در حاشیه زندگی نیست، بلکه متن زندگی است و آدمی با دین زنده است، دین به شما یاد می‌دهد که جهت درست زندگی کردن را پیدا کنید.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری مدام بحث نفوذ را مطرح می‌کنند، یک بُعد آن نفوذ فرهنگی است و یک شاخه نفوذ فرهنگی غارت دین است.

خاتمی گفت: 180 شبکه فارسی ماهواره‌ای می‌خواهد هویت یک نسل را از بین ببرد و جوانان ما را از مقدسات مأیوس کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که فکر می‌کنند اکنون فضا برای اهانت به مقدسات و شعار علیه امر به معروف و نهی از منکر باز شده است کور خوانده‌اند و فضا برای اهانت به دین و مقدسات باز نیست و نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما با سالار شهیدان بیعت بستیم و دِین خود را ادا می‌کنیم و جلوی کسانی که مقدسات را نشانه گرفته‌اند می‌ایستیم و هویت کسانی را که استقلال این ملت را به بازی گرفته‌اند، افشا می‌کنیم.

خاتمی دومین بُعد فرهنگ عاشورا را بصیرت‌افزایی دانست و گفت: تمام زیارت عاشورا در دو جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» خلاصه شده و این یعنی یزید و ابن‌زیاد عصر خود را بشناسید و به‌اشتباه آب به آسیاب دشمن نریزیم و این نیاز به بصیرت و دشمن‌شناسی دارد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:‌ اینکه رهبری بارها بر دشمنی آمریکا با ما تأکید دارد باید پیام آن را فهمید و آن دو چیز است، یکی اینکه عده‌ای در کشور هستند که در پی رابطه با آمریکا‌ هستند و دوم اینکه چرا ما نمی‌خواهیم با آمریکا رابطه داشته باشیم.

خاتمی با بیان اینکه بعد از برجام برخی می‌گویند تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شده است، گفت:‌ مبادا قلم‌زنانی چهره آمریکا را بزک و جاده در رابطه با آن باز کنند که این بصیرت می‌خواهد و مردم متدین ما حواسشان است.

وی با اشاره به اینکه جهاد مانند نماز و روزه واجب است، گفت: تا آمریکا شیطنت می‌کند ما مثل سرو ایستاده و مقابله خواهیم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ دیگر عاشورا فرهنگ همدلی است و رهبر انقلاب اسم مناسبی برای امسال گذاشته است.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: اینکه عکس امام و رهبری را بالای سرمان بگذاریم و عکس آن عمل کنیم، همدلی را نمی‌رساند، همدلی در سایه ولایت‌مداری شکل می‌گیرد، دولت و ملت حول این محور به وحدت می‌رسند آن هم در عمل و نه در شعار باید پیگیری کنیم.

وی گفت: از جمله چهره‌های سیاسی کشور بنده هستم و موضع من مشخص است، موضع بنده موضع رهبری و مخالف دولت هم نیستیم. رهبری می‌گوید فتنه خط قرمز است و دولت هم باید خط قرمزش فتنه باشد، رهبری می‌گوید نیروهای ارزشی را طرد نکنید و تندرو نگویید دولت هم باید به آن عمل کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرخوش HU ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    3 0
    از جمله چهره‌های سیاسی کشور بنده هستم واقعا؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    11 3
    تند روی یعنی از خط رهبری جلوتر رفتند وقتی که رهبری ظریف را باتقوی میداند اما عده ای هنوز برعلیه او شعار میدهند یعنی تند روی.
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    5 0
    یعنی به تندروهایی که به سخنرانی ها حمله میکنند و مردم رو بت چاقو میزنند نگیم تندرو و بگیم ارزشی؟
  • اسماعیلی GB ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    5 0
    ساده نباشیم که تصور کنیم دشمن فقط با لباس مثلا اصلاح طلبی در صفوف مسوولین رخنه میکند؟