وزیر کشور و دبیرکل مبارزه با مواد مخدر با تشریح گزارشاتی از معتادان شهرکرد گفت: در بهترین شرایط 20 درصد معتادان اعتیاد را ترک می کنند چرا که کنار گذاشتن مواد مخدر کار سختی است.

 عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال وبختیاری در جمع خبرنگاران گفت: تنها 1.5 درصد از کل جمعیت کشور اعتیاد دارند و 98 درصد مردم سالم هستند بنابراین اگر این 98 درصد حس مسوولیت پذیری داشته باشند می توانند به افراد معتاد کمک کنند.
وی اظهارداشت: هنوز به نقطه مطلوب 20 درصد به طور کامل نرسیده ایم و باید به بحث پیشگیری در امر اعتیاد بیشتر توجه کنیم.
وزیر کشور تاکید کرد: در حال حاضر همه دستگاه های مسوول استان چهار محال و بختاری هم در حوزه پیشگیری، هم مقابله و هم درمان تلاش های موثر در ترک اعتیاد داشتند و روند گزارشات امروز نیز خوب بوده است.
وی ادامه داد: در جلسات امروز پیشنهاداتی برای رفع کمبودهای اعتیاد، نمایندگان دستگاه های حاضر در جلسه ارایه کردند که مورد قبول قرار گرفت.
وزیر کشور گفت: تاکید دارم مردم چهارمحال و بختیاری دست به دست هم دهند تا کسی معتاد نشود چرا که ترک اعتیاد هم هزینه اجتماعی و هم درمانی دارد و موجب ناراحتی خانواده ها می شود.
دبیرکل مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین تصریح کرد: همه باید مسوولیت بپذیرند و در صورت مواجهه با چنین معضلی اقدام به نصیحت و صحبت با افراد گرفتار کنند.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: صدا و سیما نیز به عنوان نهاد آگاهی بخشی می تواند در آگاه کردن مردم موثر باشد و پس از آن ما و ائمه جماعات و بعد هم آموزش و پرورش و همه مقامات دستگاه ها باید کمک کنند تا بتوانیم معضل اعتیاد را رفع کنیم.
وی گفت: مسوولان استان چهارمحال باید کاری کنند که این استان به عنوان الگو و نمونه در مبارزه با مواد مخدر شود.
وزیر کشور همچنین با تاکید بر اصول اعتقادی و دینی در جامعه معتادان گفت: در حاضر حدود یک میلیون و 400 هزار نفر در کشور معتاد داریم که اغلب این افراد به دلیل فقر اعتقادی شان تمایلی به اجابت فریضه نماز ندارند بنابراین باید زمینه اعتقادی در این افراد تقویت شود که قطعا ائمه جماعات می توانند در این امر موثر باشند.
رحمانی فضلی در پایان با تاکید براینکه تقویت ایمان میزان انحرافات را کاهش می دهد اظهارداشت: باید دست به دست هم دهیم تا از میزان افزایش انحرافات و آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =