مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: فومن نقش مهمی در عرصه فرهنگ و هنر دارد و دارای انسان‌های فرهیخته‌ای است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی شب گذشته در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان فومن با اشاره به اینکه جهان اسلام و فرهنگ به فومن می‌بالد، اظهار کرد: نور آیت‌الله بهجت فومنی(ره) به جامعه ساطع شده است.
وی فومن را شهری با منش اعتدالی بیان کرد و افزود: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با یکدیگر پیوند روحی دارند.
این مسئول فرهنگی استان با تصریح بر اینکه پیوندهای روحی، نحله‌های سیاسی را کنار می‌گذارد، گفت: همدلی و همزبانی در گیلان مثال زدنی است.
فاضلی با اشاره به اینکه خداوند خود را برای آفرینش انسان تحسین کرده است، گفت: وظیفه سنگینی بر اهل و حافظان قلم نهاده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هنرمندان را انسان‌هایی منحصر به‌فرد برشمرد و افزود: فومن از نظر فرهنگی در گیلان و ایران نقش مهمی ایفا کرده است.
وی با بیان اینکه پشت هر هنر و هنرمندی یک اندیشه پویا و منحصر به‌فردی نهفته است، تصریح کرد: فومن در عرصه فرهنگ، شعر و رسانه دارای انسان‌های فرهیخته‌ای است.
فاضلی با تاکید بر اینکه بزرگان روزی به میراث آیندگان مبدل می‌شوند، ادامه داد: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن جنس هنر را به خوبی درک می‌کند.
این مسئول با اشاره به اینکه جامعه به انتخاب‌های فرد نمره می‌دهد، گفت: هر شهر را با فرهنگ و انسان‌های فرهنگی آن می‌شناسند.
هنر باید به درستی به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند
فیروز فاضلی: فومن نقش مهمی در عرصه فرهنگ و هنر دارد
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست مذکور خواستار بهره‌مندی از پیشکسوتان هنر شد و اظهار کرد: هنر باید به درستی به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.
ناصر عاشوری با بیان اینکه ایران به اندازه گذر تاریخ دارای تمدن است، تصریح کرد: آثار فرهیختگان ایرانی به زبان‌های متعدد دنیا ترجمه شده است.
وی ایران را مهد فرهیختگان دانست و گفت: میراث فرهنگی و فرهنگیان باید به درستی حفظ شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن نیز در نشست مذکور با بیان اینکه این شهرستان دارای شخصیت‌های برجسته کشوری و جهانی است، اظهار کرد: با وجود چنین افراد برجسته‌ای وظیفه مدیران فرهنگی بسیار سنگین خواهد بود.
یوسف نیک‌انجام با اشاره به اینکه سه نفر از فرهیختگان بزرگ گیلان فومنی هستند، تصریح کرد: نقاط ضعف و قوت فرهنگی فومن باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی با ابراز گله‌مندی از کمبود فضای نمایشگاهی و هنری در فومن یادآور شد: بخشی از ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در اختیار میراث فرهنگی شهرستان می باشد.
در این نشستکه با حضور معاونین اداری مالی و فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امام جمعه فومن و جمعی از مسولین شهرستان برگزار شد؛ شاعران بنام فومنی، حسین دلخوش با گویش گیلکی و انوش ناریابی با گویش تالشی اشعاری برای حاضرین قرائت کردند.
در پایان نیز از یادمان شهدای هنرمند شهرستان رونمایی شد و از زحمات حسین شهیدزاده رییس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل بعمل آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =