مجتمع 100 هزار قطعه ای مرغ ماهان، اولین پروژه بزرگ شهرستان چگنی و استان

مجتمع 100 هزار قطعه ای مرغ ماهان اولین پروژه بزرگ شهرستان چگنی و استان لرستان است که با بهره برداری از آن گامی مثبت در جهت پیشرفت این شهرستان برداشته می شود.

 

به گزارش خبر چگنی، شهرستان چگنی شهرستانی نوپا در استان لرستان است که با داشتن طبیعتی در نوع خود منحصر بفرد از شهرستانهای سرسبز و خوش آب و هوا در کشور می باشد.

عوامل مختلفی می تواند در پیشرفت هر چه سریعتر یک شهرستان این چنین نوپا موثر باشد از قبیل وجود کارخانجات و مجتمع های تولید گوشت دام و طیور که با توجه به بافت این شهرستان که بیشتر روستانشین است می تواند  در رشد و پیشرفت این شهرستان تاثیر گذار باشد.

مجتمع مرغ ماهان از پروژه های بزرگ شهرستان چگنی است که با بهره برداری از این چنین پروژه هایی شهرستان چگنی می تواند راه پیشرفت را هر چه سریعتر بپیماید.

"خداداد مرادی" مدیر جهادکشاورزی شهرستان چگنی در گفتگو با خبرنگار خبر چگنی با اشاره به پروژه مجتمع مرغ ماهان این شهرستان گفت:  مجتمع مرغ ماهان جز پروژه های شاخص کشوری و اولین پروژه بزرگ شهرستان چگنی و استان لرستان در ارتباط با طیور می باشد که احداث آن در سال 92 آغاز شده است.

 

وی در خصوص مساحت این مجتمع بیان کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت 31 هکتار احداث شده و دارای 18 سوله با ابعاد 87 در 15 متر است.

این مقام مسئول اضافه کرد: ظرفیت پروژه مجتمع مرغ ماهان 100 هزار قطعه ای مرغ مادر گوشتی می باشد و ظرفیت تولید سالیانه 13 میلیون تخم مرغ را دارد که از این تعداد 11 میلیون جوجه تولید می شود.

 

وی با اشاره به اعتبار این پروژه عنوان کرد: کل اعتبار این پروژه مبلغ 140 میلیارد ریال است که از این مبلغ 80 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی می باشد و تا کنون 40 میلیارد آن دریافت شده است.

 

مرادی در خصوص اشتغالزایی پروژه مرغ ماهان یادآور شد: با بهره برداری این پروژه برای 70 نفر بطور مستقیم اشتغالزایی می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =