رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه، امروزه 90 درصد مراجعات بیماران به مراکز درمانی سرپایی است، اظهار کرد: احداث کلینیک‌های ویژه از اولویت‌های ما در سال آینده این دانشگاه است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران  قاسم جان بابایی در مراسم تجلیل از نیکوکاران حوزه سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد گفت: مقوله سلامت حوزه وسیعی دارد و دانشگاه  با دبیری این حوزه سلامت در حقیقت 25 درصد آن را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه ابتدا باید مشکلات حوزه سلامت بررسی شود، افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های سرطانی و حوادث جاده ای از مشکلات سلامت در استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بحث اعتیاد و ناپایداری خانواده را یکی دیگر از عوامل نگران کننده  سلامت جامعه دانست و تصریح کرد:  گروه های اسیب پذیر جامعه ما افراد مسن، کودکان و تغذیه کودکان، ناباروری و... تشکیل می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه امروز 10 تا 12 درصد جمعیت استان نابارور هستند.

جان بابایی با اشاره به اینکه اشتغال ضمانت سلامت است و بیکاری بیماری ایجاد می کند، اظهار کرد: تحقیقات نشان داده بیماری و مرگ و میر در افرادیکه بیکار هستند بیشتر است.

وی افزود: الزامات ما در حوزه سلامت این است که اورژانس ها و مراکز درمانی کمه نقطه ورودی مردم  و  پیشانی و چشم حوزه سلامت هست اصلاح و تقویت شود.

وی افزود: باید اورژانس قلب فاطمه زهرا(س) ساری، اورژانس سوختگی شهید زارع، اورژانس بیمارستان رامسر و 17 شهریور آمل  که از نقاط کلیدی برای مردم است اصلاح و تقویت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی دیگر از نقاط ورودی مراکر سلامت را  خانه بهداشت دانست و گفت: تا شهریور امسال در کشور 2 هزار خانه بهداشت ساخت و راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه  تقریبا 50 درصد مردم در روستا زندگی می کنند، افزود: ریشه کنی بسیاری از بیماری‌ها مثل سرخک، فلج اطفال و.. در خانه بهداشت انجام شد.

جان بابایی با بیان اینکه، با بیان اینکه، امروزه  90 درصد مراجعات بیماران به مراکز درمانی سرپایی است، اظهار کرد: احداث کلینیک‌های ویژه از اولویت‌های ما در سال آینده  این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه  پرداخت سهم مردم در بیمارستان‌های دولتی به 3 درصد کاهش یافته است، افزود: امروزه در کلینیک ویژه سهم مردم 10 درصد است تا فشار مالی برای مردم ایجاد نشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هرکسی بتواند اشتغال پیدا کند در حقیقت در حوزه سلامت قدم بر داشته است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های بین بخشی ما ضعیف است افزود: کاری که در سال آینده  تلاش خواهیم کرد فعالیت‌های بین بخشی بین دستگاه‌ها است باید تلاش کنیم تا تمام مولفه‌های سلامت احصا  و همکاری بین بخشی را تقویت کنیم.

جان بابایی با اشاره به اینکه از اول انقلاب تا کنون 20 سال امید به زندگی را در افراد افزایش پیدا کرده است،

اظهار کرد: ما باید با همکاری هم و با بالا بردن آگاهی مردم هزینه درمان را کم کنیم.

وی تاکید کرد: بیش از 50 درصد بیماری ها با افزایش آگاهی و سواد سلامت مردم قابل پیشگیری است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =