قاضی علی اکبر محمدزاده می گوید سلفی را نه او که قوه قضاییه هم نمی تواند ممنوع کند. او می گوید فقط یک توصیه به ملی پوشان داشته و این توصیه هم برای جام جهانی و جام ملتهای آسیا بوده . البته او می گوید به موضوع تبانی در فوتبال ملی ایران اصلا نمی پردازد.

 

مهدیه جباری-خبرآنلاین: علی اکبر محمدزاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرآنلاین گفت ماجرای تبانی فوتبال ملی چون برای سالها قبل است دیگر اهمیتی برای رسیدگی ندارد!

قاضی محمدزاده که در ابتدا اصلا در جریان چنین خبری نبود و تاکید کرد چنین چیزی را اصلا نشنیده در ادامه وقتی در جریان جزئیات خبر قرار گرفت و متوجه شد این دو بازی دوستانه ملی متعلق به دوران مربیگری قلعه نویی و قطبی بوده اند ، گفت:«این ادعای شرط بند سنگاپوری اگر هم صحت داشته باشد مشمول مرور زمان شده است.این یکی از قوانین علم جزاست. می گویند یک پرونده ای وقتی مدتی از آن بگذرد شامل مرور زمان می شود و قابلیت رسیدگی ندارد. تازه اگر واقعا جرمی هم رخ داده باشد . اینکه یک انسان فاسد سنگاپوری از آن سوی دنیا بگوید در یک بازی آن هم برای 10 سال پیش تبانی شده تا گروهی شرط بندی کنند که دلیل مجکمه پسندی نیست که بخواهیم به آن بپردازیم.ما خیلی به این مسئله ورود نمی کنیم.»

او که این روزها از سوی منتقدانش با این پرسش مواجه شده که چرا به اتهام تبانی در لیگ یک رسیدگی نمی کند هم گفت:«هر کسی هر مطلبی ادعایی مستند و دلیل و مدرک دارد که نشان بدهد تبانی اتفاق افتاده ، آغوش کمیته اخلاق باز است. ما هنوز حرف مستدلی ندیدیم. بیشتر همه چیز در سطج ابهام ، نگرانی و اتهام است نه واقعیت ملموس. چند گزارش آمده ، خود ما هم حساسیت ها را شنیدیم. تو این چند بازی آخر هم ناظران ما در بازی ها حضور داشتند اما چیز خاصی گزارش نکردند.»

حتی غلامرضا بهروان مسئول کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال وجود این اتفاقات را تائید کرده و مثلا گفته:« برایش قابل هضم نیست که چرا در یکی از بازی های لیگ یک باید بازیکنی بی دلیل در دققیقه 97 به حریف پنالتی بدهد» ولی محمدزاده این گفته ها را هم دلیل بر وجود یا احتمال تبانی نمی داند و می گوید:« اگر چنین اتفاقی بوده ، در داخل بازی افتاده و مربوط به کمیته انضباطی است . اگر دوستان در سازمان لیگ تردیدی دارند باید گزارش رسمی به ما بدهند.ما تا الان که با هم حرف می زنیم هیچ گزارشی ندیدیم. حالا سعی می کنم با خود آقای بهروان حرف بزنم و ببینم اصل قصه چه بوده است.»

اما یک پرسش اساسی. سئوالی که منتقدان محمدزاده مدام تکرار می کنند. اینکه وقتی از نظر او تبانی خیلی در اولویت پیگیری نیست ، چرا این قدر بجث ممنوعیت سلفی گرفتن را جدی می گیرد؟ او در این باره گفت:«اولا من به سلفی گرفتن بازیکنان گیر ندادم. این مصاحبه ای که از من منتشر شد احتمالا مربوط به گذشته و برای جام جهانی است در ثانی ما باید به ملی پوشان مان توصیه کنیم که مراقب باشند.در بازی های جام جهانی برزیل و جام ملتهای آسیا یک عده خانم می آمدند با لباس های جهت دار یا با پرچم های بد در کنار بچه ها می ایستادند و تقاضای گرفتن عکس داشتند بعد از آن تصاویر سوءاستفاده می کردند. یا در این طور مواقع یک سری معاند و منافق می آیند و می ایستند کنار بچه ها تا به منافع سیاسی شان برسند. به نظر شما در این شرایط درست است که ما سکوت کنیم؟من فقط به آنها گفته بودم در این طور جاها مراقب باشید. وگرنه مگر من می توانم سلفی گرفتن را ممنوع کنم؟اصلا خود قوه قضاییه هم نمی تواند این کار را بکند. ولی ما باید مراقب بچه های ملی پوش که سرمایه های مان هستند باشیم. باید به آنها بگوییم که از تکنولوژی های جدید استفاده بهینه بکنند و حواس شان باشد آنها ستاره هستند و فضای مجازی هم یک فضای عمومی است.»

او این ها را گفت و دوباره سر بحث تبانی برگشت:«ما دست تمام کسانی را می بوسیم که مستند داشته باشند و بگویند درباره این اتهام تبانی شما موضوع را بررسی نکردید. ببین مثلا برای همین بازی پیکان و صبای قم که خودم هم ایران نبودم ، گفتند تیم صبای قم به این بازی حساس است.در این بازی چون مرفاوی و دستیارش قبلا مربی صبا بوده ، احتمال دارد که  خدای ناکرده تعدادی از بچه های صبا او حرف شنوی داشته باشد. یک نامه هم صبا نوشت که نظارت ویژه بر این بازی داشته باشید. آیا این سند و مدرک است برای تبانی ؟ آیا قرار است بازیکنان به این بهانه برابر حریف کوتاه بیایند؟ آیا اصلا مرفاوی اهل این حرف هاست؟آیا پیکان دست به چنین کاری می زند؟ولی چون حساسیت وجود داشت ،با این وجود ما دو ناظر به این بازی فرستادیم. یکی آقای  حسین آبانگاه و دیگری آقای احمدی گرمابدشتی. بازی هم هیچ مشکلی نبود. معمولا این حرفها در هفته های حساس پایانی هست. با این وجود تمام ارکان فدراسیون بسیج شده تا اتفاق ناگواری نیفتد و از چشم ما چنهان نماند. حتی در نامه های رسمی این حساسیت را به تیم ها بازیکنان و مربیان ابلاغ کردیم که کنترل نامحسوس می شوند.»

4141

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    4 0
    آزادی ....
  • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    2 0
    یه توصیه هم به خانزاده می کردی اقای رئیس
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    4 0
    ها ها لباس جهت دار ها ها، چاپ كه نميكني ولي ها ها، يا شايدم زار زار
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    6 0
    مشکل مملکت ما رو نگاه
  • عرفان IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    3 0
    جهت دار
  • ایرانی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    5 0
    شما چیکاره ای؟ عقل کلی؟ که برای این همه ملی پوشا تصمیم میگیری؟ برو بابا...
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    28 2
    اینارو کی رییس کرده...
  • omidss A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    23 3
    بحث جديه ها ،.، اما من خندم ميگيره
  • بی نام US ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    4 0
    گير چه كسانى افتاديم...