تفاهم بانک های خصوصی ودولتی برای کاهش 3 درصدی نرخ سود

امروز مدیران بانک های خصوصی و دولتی برای کاهش نرخ سود بانکی به میزان سه درصد تفاهم کردند.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس شورای هماهنگی بانک ها اعلام کرد مدیران بانکی برای کاهش نرخ سود بانکی به تفاهم رسیده اند.

عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها گفته است: با توجه به کاهش نرخ تورم و تأکیدات مقام محترم ریاست جمهوری و دیدگاه‌ها و نظرات وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل محترم بانک مرکزی مدیران بانک‌ها امروز توافق کردند در اولین مرحله سود علی‌الحساب سپرده‌های یک‌ساله را به 20 درصد کاهش داده و سود تسهیلات مشارکتی رایج بانک‌ها را بسته به نوع فعالیت 2 تا 3 درصد کاهش دهند.

به‌گفته همتی در این جلسه مقرر شد در صورت تأیید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار این پیشنهاد از 15 اردیبهشت ماه سال جاری عملیاتی شود.

وی افزود: در این جلسه ابراز امیدواری شد پیشنهادات بانک‌ها در مورد الزامات تثبیت و عملیاتی شدن نرخ‌های جدید که طی نامه‌ای به بانک مرکزی اعلام خواهد شد مطمح‌نظر مسئولین محترم بانک مرکزی و شورای محترم پول و اعتبار قرار گرفته و در جهت تعادل عرضه و تقاضای پول در بازار ملحوظ گردد تا ان‌شاءالله زمینه کاهش مرحله بعدی نرخ سود نیز مهیا گردد.

پیش از این وزیرامور اقتصادی و دارایی و رئیس جمهور برکاهش نرخ سود بانکی تاکید کرده بودند. شورای پول و اعتبار هنوز به صورت رسمی کاهش نرخ سود بانکی را ابلاغ نکرده است.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    13 0
    زورشون به قطع یارانه متمولین نرسید،میخوان از این جیب به اون جیب کنن.
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    14 1
    با این کاهش نرخ سود مطمئن باشید که تورم بالاتر میره
  • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    12 1
    زودتر برم پولام وردارم برم تو کار دلالی سودش بیشتره؟
  • بی نام A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    14 1
    چرا این مسوولانی که این قدر بر کاهش نرخ سود اصرار و تأکید دارند و شمشیر را برای بانکها از رو بسته اند برای افزایش ارزش ریال و کاهش نرخ ارز سینه چاک نیستند و حرص و جوش نمی خورند؟ تا کی دست دولت که از سالها پیش در جیب سپرده های مردم و نیز گران فروشی ارز به مردم است قرار است توی جیب مردم باقی بماند و پیوسته بیشتر به اعماق جیب مردم نفوذ کند؟؟؟
  • مازانی A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 1
    چرا سه درصد بیشت از یک درصد کم کننداز سود سپرده ها اقتصاد می پوکد. باید از یود تسهیلات سه درصد کم کنند.
  • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    14 1
    در اغاز دولت اقای احمدی نژاد هم سود بانکها را پایین آوردند و تورم بشدت بالا رفت و خودش مجبور شد باز سود بانکها را بالا ببرد... حالا همین اشتباه دوباره داره تکرار میشه
  • شهروندفقیر A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    15 1
    متاسفم برای این تصمیم یعنی متوجه نیستندچقدرمردم بدبخت وجودداره که چشمشون به چندرغاز سودبانکی است؟آدم هایی وجود داره پیرهستندیا بیمارکه کل سرمایه شان مثلا10میلیون نمیشه اون را می ذاره بانک تازندگی اش شاید بچرخه بعدایناهرروز سودبانکی را میارن پایینالبته در این تورم وگرانی سودبانکی چیزی نیست جلو این تورم چرا قیمت ماشین های بی کیفیت را پایین نمی یارند؟چرا قیمت نان را پایین نمی یارند؟چرا قیمت اینترنتکرایه تاکسی هابرق و...گران می شودسودبانکی پایین میاد؟سودبانکی کمترین تاثیرا درتورم داره همین پرایدشده23میلیون کسی که بیکاره چطورمیتونه بخره؟تازه پرایدبرای رسانه ها وسایت هاهم متاسفم اصلا به این چیزها ومشکلات مردم فقیر به صورت حرفه ای نمی پردازندآدم های ثروتمندسودبراشون مهم نیست که
  • بی نام RO ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    10 0
    خب دلار را هم ارزان کنید دیگه.
  • بی نام A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    14 0
    آیا سود وام ها هم کم میشه؟ بعیده..
  • بی نام RO ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    اگه چندتا اقتصاددان کاربلد استخدام ميکردن وضع کشور اين نبود اگه فقط يک درصد ديگه از سپرده هارو کم کنن کل پولمو برميدارم از بانک و يه طبقه اپارتمان ميخرم اجاره ميدم