گروه تروریستی داعش برای نخستین بار مسئولیت یک حمله تروریستی در افغانستان را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری روز شنبه در جلال آباد مرکز استان ننگرهار افغانستان را بر عهده گرفت.

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد: داعش مسئولیت حمله تروریستی امروز در جلال آباد را بر عهده گرفت.

رئیس جمهور افغانستان که به ولایت بدخشان سفر کرده، درباره این حمله انتحاری گفت: در حادثه وحشتناک ننگرهار چه کسی ابراز مسئولیت کرد؟ طالبان ابراز مسئولت نکرد، داعش ابراز مسئولیت کرد.

رسانه‌های افغانستان نیز اعلام کردند: فردی که خود را سخنگوی گروه تروریستی داعش معرفی کرده است، در مصاحبه با برخی منابع خبری مسئولیت حمله انتحاری جلال آباد را برعهده گرفت.بر اثر حمله یک عامل انتحاری در شهر جلال آباد دهها شهروند افغان کشته و زخمی شدند.

یک عامل انتحاری در نزدیکی ساختمان نمایندگی یک بانک، در شهر جلال‌آباد افغانستان سه چرخه خود را که مملو از مواد منفجره بود، منفجر کرد.

گزارش‌ها از ولایت ننگرهار در شرق افغانستان حاکی است که شمار تلفات این انفجار انتحاری به ۳۳ کشته و بیش از صد زخمی رسیده است.

«نجیب‌الله کامه‌وال» رئیس اداره بهداشت ننگرهار با تایید این آمار گفت که اجساد کشته‌شدگان و زخمی‌ها به بیمارستان منتقل شده است.

پیش‌تر «فضل احمد شیرزاد» فرمانده پلیس ولایت ننگرهار گفته بود که حمله انتحاری در شهر جلال‌آباد مرکز این ولایت ۲۲ کشته و بیش از ۵۰ زخمی بجا گذاشته است.

گروه طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در گفتگو با رویترز گفت: این اقدامی شرورانه است و ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =