نوروز 94 را کدام چهره‌ها تحویل می‌کنند/ از تایید احسان علیخانی تا تکذیب شهاب حسینی

روزهای باقی مانده تا نوروز 94 فرصتی است برای رقابت جدی شبکه‌های تلویزیونی جهت داغ‌تر کردن بازار برنامه تحویل سال نو.

پردیس سیاسی: امسال در حالی به استقبال سال نو می‌رویم که صداوسیما  در چند ماه گذشته، با مدیریت جدیدی اداره می‌شود و این تغییرات مدیریتی در سیاست‌های کلی سازمان و از جمله برنامه‌های مناسبتی نیز تاثیر خواهد داشت.

هر سال همزمان با شروع نوروز و در آستانه تحویل سال نو، شبکه‌های مختلف سیما ویژه برنامه‌هایی پخش می‌کنند، رقابت‌های شبکه‌های مختلف برای جذب بینندگان بیشتر در انتخاب مجریان این برنامه‌ها و مهمان‌هایی که از چهره‌های محبوب و مردمی در این برنامه‌ها حاضر می‌شوند مشخص می‌شود.

صدا و سیما امسال در حالی به استقبال سال نو می‌رود که از چند ماه پیش محمد سرافراز مدیریت این سازمان را در دست گرفته است و همین تغییر مدیریت جابه‌جایی‌هایی را نیز در مدیریت و رویکردهای شبکه‌های این سازمان به همراه داشته است.

شبکه یک؛ انتخاب مهمان با مردم

شبکه یک سال گذشته برنامه تحویل سال خود را به تهیه‌کننده‌ای جوان به نام احسان ارغوانی سپرد و مجری اصلی این برنامه نیز اشکان خطیبی بود. در کنار او مجریان دیگر شبکه یک همچون بهرام شفیع، اقبال واحدی، پدرام کریمی، نیلوفر امینی، ندا ملکی، مبینا نصیری و... نیز اجرای بخش‌هایی از برنامه را برعهده داشتند.

در آخرین اخبار از برنامه تحویل سال این شبکه محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال «فوق سری» مهدی فخیم‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: «اگر اتفاق غیرمتقربه‌ای رخ ندهد مجری برنامه امسال علی ضیا است.»

ضیا در نوروز 92 اجرای برنامه تحویل سال در شبکه سه را بر عهده داشت و بر نامه «ویتامین ث»  نیز با اجرای او در شبکه سه پخش می‌شد. او با ساخت برنامه «بعضیا» در شبکه سه، توانسته چهره‌های محبوب هنری، ورزشی و ... را به تلویزیون بکشاند. ضیا امسال از شبکه سه به شبکه یک آمده است تا اجرای تحویل سال این شبکه را نیز در کارنامه خود ثبت کند.

احسانی در ادامه صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید سریال مهدی فخیم زاده، در مورد مهمان های   ویژه برنامه شبکه یک در ایام نوروز نیز توضیحات داد او در این‌باره گفت: «برای دعوت از مهمانان این برنامه، مردم تماس می‌گیرند و رای می‌دهند چه کسانی به برنامه بیایند. برنامه سال تحویل همیشه مهم بوده است و مردم  آن را تعقیب می‌کردند. ما سعی کردیم به شکل معقول و متعارف از چهره‌ها استفاده کنیم و بخش‌ها و آیتم‌های جذاب دیگری هم داشته باشیم تا برنامه مطلوب و قابل استفاده‌ای باشد.»

با توضیحات احسانی، امسال باید منتظر برنامه‌ای جدید به ویژه در بخش مهمان‌های نوروزی این شبکه باشیم و ببینیم که  این ادعا که مخاطبان با نظر و رای خود چهره‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مهمان را انتخاب می‌کنند، چگونه محقق می‌شود.

شبکه دو، تهیه‌کنندگی آزاده نامداری، مجری مشخص نیست

شبکه دو سیما  که سال گذشته طرح مجتبی کشاورز را به عنوان تهیه‌کننده تحویل سال پذیرفته بود و ویژه برنامه‌اش را با حضور زوج فرزاد حسنی و آزاده نامداری روانه آنتن کرده بود، امسال دو طرح را برای این مناسبت در دست بررسی دارد.

نخستین طرح متعلق به آزاده نامداری به عنوان تهیه‌کننده در گروه اجتماعی شبکه دو سیما است که بنا شده اجرای آن به بیژن بیرنگ سپرده شود. این برنامه ۱۰ ساعت پخش زنده خواهد داشت و در صورتی که این طرح تصویب شود، حضور یک بانوی تهیه‌کننده در برنامه تحویل سال، احتمالا به ایجاد فضای متفاوتی خواهد انجامید. 

نامداری سال 93 برنامه تحویل سال نو را در کنار فرزاد حسنی  و از همین شبکه اجرا کرد و امسال در صورت تصویب نهایی از جلو دوربین به پشت دوربین خواهد رفت.

انتخاب بیژن بیرنگ که در مقام کارگردان شناخته شده است برای اجرای برنامه سال نو نیز طرحی با ریسک بالاست هرچند هنوز خبری از قطعی شدن این انتخاب اعلام نشده است و نشان می‌دهد، نامداری گزینه‌های دیگری را نیز برای اجرای برنامه خود در نظر دارد. باید ببینیم نامداری که سال پیش در مقام مجری آن چنان که انتظار می‌رفت موفق عمل نکرد در مقام تهیه‌کننده چه خواهد کرد.

البته در شبکه دو طرح دیگری نیز از گروه تاریخ برای بررسی پیشنهاد شده است.

تا به حال گزینه قطعی شبکه دو برای ویژه برنامه تحویل سال اعلام نشده است و باید منتظر گزینه نهایی این شبکه باشیم و ببینیم در رقابت شبکه‌های سیما، شبکه دوم چه خواهد کرد.

شبکه سه ،باز هم  چهره آشنای احسان علیخانی

شبکه سه سیما امسال نیز همچون سال گذشته، بی‌حرف پیش و  بدون بررسی پیشنهاد دیگر مشتاقانه، احسان علیخانی را به عنوان تهیه‌کننده و مجری برنامه تحویل سال انتخاب کرده و او مدتی است پیش تولید برنامه‌اش را نیز آغاز کرده است.

علیخانی از نیمه اسفند سال گذشته برنامه «۲۰ ستاره» را با اجرای محمدرضا حسینیان تهیه کرد که در آن مردم سه نفر از بهترین‌های حوزه‌های گوناگونی چون اجرا، تهیه‌کنندگی، سریال‌سازی، بازیگری و... را که در طول ۲۰ سال گذشته در شبکه سه فعالیت کرده‌اند انتخاب کردند و نتیجه انتخاب مردم، در ویژه برنامه تحویل سال با نام «سه ستاره» به عنوان مهمانان ویژه برنامه روی آنتن ظاهر شدند. خود علیخانی و علی ضیاء دو تن از مجریانی بودند که مردم در کارنامه ۲۰ ساله شبکه سه به عنوان بهترین‌ها انتخابشان کرده بودند.

نام موقت برنامه امسال علیخانی نیز «بهارنارنج» است. این برنامه نیز طبق روال سال گذشته، قرار است از 29 اسفند ماه تا پاسی از شب ادامه داشته باشد. علیخانی سال 91 نیز اجرای برنامه تحویل سال در شبکه دو را بر عهده داشت و علاوه بر این برنامه «ماه عسل» او که از شبکه سه و در ماه مبارک رمضان پخش می شود از برنامه های پر مخاطب این ماه است.

شبکه تهران، شهاب حسینی به اجرا بازنمی‌گردد

شبکه تهران، سال گذشته  با طرحی نو و در یک اقدام بی‌سابقه، برنامه‌ای تولیدی را که ۱۲ قسمت سریال در دل آن وجود داشت به عنوان برنامه تحویل سال انتخاب کرد.

برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی رامبد جوان که ۱۲ قسمت سریال در قالب آن از صبح روز ۲۹ اسفند تا شب اول فروردین روی آنتن رفت و آفرین عبیسی، بهرام شاه محمدلو، امید روحانی، فرزین صابونی، سعید چنگیزیان، فریبا کامران، خسرو پسیانی و کاظم سیاحی از جمله بازیگران بخش نمایشی این برنامه بودند.

امسال اما شبکه پنج، دوباره به روال سابق برنامه‌های تحویل سال برگشته و تهیه‌کنندگی ویژه برنامه‌اش را نیز محمد قنبری برعهده خواهد داشت؛ فردی که برنامه‌های رضا رشیدپور همچون «شب شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» را تهیه کرده و تحویل سال۹۲ را نیز با اجرای علی ضیاء روی آنتن فرستاد.

او هنوز مجری برنامه خود را مشخص نکرده است اما شهاب حسینی از جمله گزینه های اعلام شده او برای اجرای این برنامه بود. شهاب حسینی که در ماه‌های اخیر به علت فوت پدرش کمتر در مجامع عمومی حاضر می شود و حتی در نشست‌های خبری جشنواره فیلم فجر نیز حضور نیافت. به اعلام نامش برای گزینه احتمالی اجرای برنامه تحویل سال شبکه پنج واکنش نشان داد. او  در پیامی حضور خود در برنامه تحویل سال شبکه پنج را تکذیب کرد و گفت که برایش عجیب است که او را برای اجرا در نظر گرفته‌اند چرا که همین اواخر پدرش را از دست داده است و امسال عیدی ندارد که آن را جشن بگیرد.

علاوه بر این حسینی تاکید کرد که هیچ وقت، هیچ کجا و در هیچ شرایطی حاضر نیست به عرصه اجرا برگردد و از برنامه‌سازان تقاضا دارد به او پیشنهادی برای اجرا ندهند. حسینی سال‌ها پیش مجری  برنامه «اکیسژن» بود این برنامه که برای  مخاطبان نوجوان بود و از شبکه دو سیما پخش می شد.

در حال حاضر مجری شبکه‌های یک و سه برای برنامه تحویل سال  مشخص شده‌اند و باید منتظر انتخاب شبکه‌های دو و پنج باشیم تا ببینیم در رقابت با علی ضیا و احسان علیخانی چه کسانی به  اجرای نوروز 94 می پردازند و کدام یک از شبکه‌های سیما نبض نوروز امسال را در دست می‌گیرند و بینندگان بیشتری را پای برنامه خود می نشانند؟

جدول برنامه‌های نوروز93

شبکه

   مجری

 مهمانان

یک

 اشکان خطیبی

بازیگرانی چون اکبرعبدی و ..

دو

فرزاد حسنی، آزاده نامداری

پوریا پورسرخ، المیرا شریفی مقدم، فریبرز عرب‌نیا و..

سه

احسان علیخانی

عادل فردوسی‌پور، رضا عطاران، شهاب حسینی، مهران مدیری و..

پنج

رامبد جوان

پخش سریال 12 قسمتی با بازی آفرین عبیسی، امید روحانی، بهرام شاه محمدلو، کاظم سیاحی و ..

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ممد آقا A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    84 4
    مدیران جدید که تا به حال قصدی برای تغییر روند در ساخت برنامه هااز خود نشون ندادند. برای سال نو هم که خودتون 1015روز پیش گفتید به چه شکل خواهدبود. پس نمیشه توقع تحول بزرگی رو برای سال نو و حتی سالهای آتی داشت.
  • تسنیم IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    12 3
    این مساله یعنی به این اندازه اهمیت داره که شما در این حد به آن پرداختین؟ مثلا اگر بجای آقای الف آقای ب مجری باشه قراره سال یک جور دیگه تحویل بشه؟؟ آیا همین کارها باعث رواج سطحی نگری در جامعه نمیشه؟؟
  • فرشاد IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    63 44
    مطمئن باشید با این برنامه های بی کیفیتی که صدا و سیما تدارک می بینه، باز هم اکثر مردم پای ماهواره خواهند بود
  • امیرحسین IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    40 3
    ما تو کل سال هیچ برنامه ی خاصی توی اعیاد نداریم مثلا خواننده های معروف وستاره های سینما و تلویزیون ..... دعوت بشن فقط تو یک شب سال تحویل سه چهارتا شبکه هی مهمون های ستاره رو دعوت میکنه ادم مجبور میشه هی شبکه هارو عوض کنه حرفه من اینه که فقط موقع سال تحویل نباشه بقیه روز های سال رو دریابید
  • به نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    72 12
    کلا برنامه های صدا و سیما فوق العاده ست، توی این سی سالی که از خدا عمر گرفتم در مراسم اعیاد، یه مجری داریم که دائم حرف میزنه، مهمون دعوت میکنه، یکیشون لوس بازی در میاره بقیه میخندن، کلیپ های پنج میلیون بار پخش شده نمایش میدن، دو تا دوربین مخفی ده سال پیش ارپای شرقی، امیر تاجیک یا عباس بهادری یا مجید اخشابی میان آواز میخونن و لب میزنن، بعد همه دست میزنن و آهنگساز رو معرفی میکنند. یعنی این روند عالیه. بعد گزارش از سطح شهر که مردم نسبت به اون عید چه احساسی دارن و انگار همه هم خوشحالند. خداروشکر امسال تلویزیون خودمون میخواد دوباره همون روند رو ادامه بده. به به . چی بهتر از این. چی بهتر از علی ضیا و علیخانی. چقدر ما خوشحالیم
  • درگز IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    4 3
    پارسال آقای مهران مدیری گفتن باتلویزیون آشتی کردن ودرادامه صحبت هایی که کردن اشاره ای به ساخت یه طنزبرای شبکه تهران کردن ولی متاسفانه ساخته نشد...خداکنه امسال آقای علیخانی ازمهران مدیری دعوت به عمل بیارن.
  • امیر IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    52 7
    ول کنین بابا کی اصلا اینارو نگاه میکنه الان فکر میکنن مردم امید بستن به اینا مردم ما الان آجیل شب عید و لباس نو ندارن بعد بشینن چرندیات ببینن
  • الیاس A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    16 13
    علیخانی اگه با انگیزه باشه و زیاد حرف نزنه برنامه ی خوبی میشه ... امیدوارم خلاقیت به خرج بدن و یه کار جدید و جذاب بکنن ... من که شبکه سه می بینم و مطمعنم علیخانی از ماهواره بهتره
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    8 4
    اصلا اگه احسان علیخانی و آزاده نامداری نبودن تعجب میکردیم
  • بی نام NL ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    11 5
    چقدر بدبخت شدیم که اینها باید سال رو تحویل کنند برامون. منظورم توهین به شخصیتشون نیست منظور تحویل کردن سال نو با رسانه چه داخلی چه خارجی و ابزارش که این آدمها هستند..خودمون مگه مردیم دور هم تو خونه تحویل میکنیم صدای توپ رو هم یک لحظه از رادیو گوش میدیم بعد رادیو هم خاموش والسلام
    • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
      4 1
      ایول
    • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
      0 7
      اشتباهی مثبت دادم
  • نسترن IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    12 2
    کاش امسالم احسان مهران مدیری دعوت کنه دلمون خیلی براش تنگ شده
  • مریم A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    3 1
    مصاحبه پارسال علیخانی با فردوسی پور عالی بود امیدوارم امسال هم همین طور باشه
  • ناشناس IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    تو اکثر برنامه های اینطوری چند تا بازیگر میارن و باهاشون مصاحبه میکنن که چرا بازیگر شدی و .... بعد توقع دارن آمار دیدن این برنامه ها هم زیاد باشه.آخه کاش بازیگرا معروف و کارکشته بودن.ولی آقای علیخانی توی این چند سال ثابت کرده که هدفش فقط شادمانی مردمه.آقای علیخانی لطفا امسالم مثل پارسال توی برنامه ی خوبتون از چهره های مختلف در عرصه های گوناگون دعوت کنین تاکید میکنم گوناگون