سفیر آلمان در ایران می گوید: مایل هستیم کمک خود را برای بهبود وضعیت زندگی پناهندگان اهدا و از دولت ایران در این امر دشوار حمایت کنیم. ما معتقد هستیم که راه‌حل مشکلات پناهندگان به یک رویکرد منطقه‌ای نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی ملل متحد؛ کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران متعهد است تا درامر آموزش پناهندگان دولت ایران را یاری کند و بدین ترتیب قدردانی خود را بابت حمایت ایران در امر آموزش پناهندگان ابراز و در این مسئولیت شراکت کند.

بخشی از این حمایت بواسطه کمک‌های دولت‌های دیگر صورت می‌گیرد و امکان دسترسی پناهندگان به آموزش را تقویت می‌کند. دولت آلمان نیز در این امر سهیم شده است و بصورت سخاوتمندانه مبلغ 668,449 دلار آمریکا اهدا کرده است تا بخشی از نیازهای آموزشی پناهندگان در ایران را پوشش دهد.

مایکل وان اونگرن-سترنبرگ، سفیر آلمان در ایران می گوید: "بعلت بحران‌های مختلف منطقه‌ای بیش از 30 سال است که ایران میزبان جمعیت پناهنده چشمگیری است. دولت آلمان بر چالش‌های زیادی که بر اثر این وضعیت بوجود می‌آیند واقف است."

او در ادامه تاکید کرد:" به همین دلیل مایل هستیم کمک خود را برای بهبود وضعیت زندگی پناهندگان اهدا کنیم تا ضمنا از دولت ایران در این امر دشوار حمایت نمائیم. ما معتقد هستیم که راه‌حل مشکلات پناهندگان به یک رویکرد منطقه‌ای نیازمند است."

کمک‌هایی که در راستای آموزش ارائه می‌شوند برای ساخت مدارس ، تشکیل کلاس‌های سوادآموزی برای بزرگسالان و کودکانی که بدلائل محتلف از تحصیل بازمانده اند و نیر تهیه و توزیع روپوش مدرسه استفاده می‌شوند. آموزش در مدرسه یا از طریق سوادآموزی یکی از ارکان اصلی برنامه راه‌حل‌های راهبردی برای پناهندگان افغان است که راهبردی منطقه‌ای است برای حمایت از بازگشت داوطلبانه و ادغام پایدار و در عین حال از تلاش‌های کشورهای میزبان برای کمک به پناهندگان حمایت می‌کند. با این کمک، دولت آلمان در این امر که 330,000 دانش‌آموز پناهنده که در مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند به افرادی توانمند و خودکفا تبدیل ‌شوند و روزی بتوانند در بازسازی افغانستان نقش داشته باشند و نیز در امر مهیا کردن کلاس‌های سوادآموزی برای بزرگسالان و کودکان بازمانده از تحصیل در 11 استان ، سهیم شده است.

سفیر آلمان همچنین گفت: "آموزش کلید آینده درخشان برای افغانستان است. افغان‌های با قابلیت بالا هم برای افغانستان و هم برای کشور میزبان خود تاثیر بسزایی خواهند داشت. با وجود مدرسه‌هایی که جدیدا در استانهای تهران، کرمان، قم و مشهد ساخته شده‌اند، تعداد پناهندگان جوان بیشتری به آموزش ابتدایی دسترسی پیدا خواهند کرد و در کنار همکلاسی‌های ایرانی خود درس خواهند خواند."

سیوانکا داناپالا، رییس آژانس پناهندگان سازمان ملل، ضمن قدردانی از حرکت دولت آلمان، دراین باره گفت: "افزایش دانایی بواسطه آموزش می‌تواند راه مطمئنی برای دستیابی به راه‌حل برای هر مشکلی باشد که در زندگی با آن روبرو می‌شویم. آموزش سرمایه‌گذاری برای آینده است و با امید پرتوافکنی می‌کند."

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    4 7
    موضوع اینه که این افاغنه آموزش دیده به کشورشان برنمی گردن . دولت آلمان اگه راست می گه به افاغنه مقیم ایران کمک کنه به کشورشان برگردن.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      0 0
      خود المانها علیه مهاجران و بخصوص پناهندگان سوری توی این یک ماه تظاهرات زیادی راه انداختند من هم کاملا با پناهندگی به هر شکل مخالفم
    • بی نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      0 0
      افغانها نه افاغنه با سوات اون ارمنی ها هستند که به ایشان ارامنه می گید انشا اله برمیگردن شما خون تو کثیف نکن
  • کاوه IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    افاغنه چیه؟ افغانستانی. افغان هم غلط است. افغانستانی ها همزبان و عزیز ما هستند. بهترین دوست من افغانستانی است.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    دولت باید یه پولی روش بذاره و اینها رو آموزش بده. وقتی افغانستان با بستن آب موجب خشک شدن هامون شده چرا این همه خرج‌ اینها کنند؟ یک میلیون افغانی که در ایران زندگی می کنند سالانه چقدر آب مصرف می کنند؟
  • کامران A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    موضوع اینه که خیلی از این افاغنه درایران بدنیا امده ویا مدتهای زیادی در ایران زندگی کرده اند وایران را وطن خود می دانند.در کشور های دیگر این افراد را فرا می خوانند وبه انها تابعیت یا دستکم اقامت دائم می دهند واز تخصصشان استفاده می کنند.