حرین امروز شاهد حضور پرشور و گسترده مردم در مسجد امام صادق (ع) و خیابان‌های اطراف آن در منطقه الدراز در غرب شهر منامه برای برگزاری نماز جمعه به امامت آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز بحرینی بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت وفاق ملی اسلامی بحرین، علمای دینی بحرینی برای برگزاری "نماز جمعه یکپارچه" به امامت آیت الله شیخ عیسی قاسم فراخوان داده و از مردم خواستند تا در این مراسم حضور گسترده بهم رسانند.

علمای بحرینی این فراخوان را درپی حمله اخیر نیروهای رژیم آل خلیفه به خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم و به منظور اعلام حمایت و همبستگی با این روحانی بارز و محکومیت حمله یاد شده اعلام کردند.
باوجود بارش شدید باران، اما نماز جمعه در صفوف گسترده و طولانی به امامت آیت الله شیخ عیسی قاسم برگزار شد.

شرکت کنندگان در مراسم نمازجمعه تصاویر آیت الله شیخ عیسی قاسم وپلاکارهایی در دست داشتند که تاکید می کرد این روحانی بارز بحرینی نماد بزرگ ملی و سوپاپ اطمینان بحرین است.
شرکت کنندگان سران رژیم بحرین را مسئول هرگونه تعرض به جان آیت الله شیخ عیسی قاسم دانستند و تاکید کردند: هرگونه خدشه وارد کردن به این نماد به منزله خدشه به همه بحرینی ها است.

در این مراسم علاوه بر اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد، علمای دینی بارز، فعالان و شخصیت های سیاسی و حقوق بشری مهم شرکت داشتند.
نمازگزاران بعد از پایان مراسم نماز جمعه با وجود بارش شدید باران تظاهرات کرده و تصاویر آیت الله شیخ عیسی قاسم را در دست داشته و با سردادن شعار، به رژیم آل خلیفه درباره عواقب ادامه تعرض های احمقانه مکررش هشدار داد و گفتند: این اقدام بازی با آتش است و مردم هرگز درقبال آن ساکت نخواهند نشست.

علمای دینی بحرینی سپس بیانیه ای را قرائت کرده و در آن تاکید کردند: آیت الله شیخ عیسی قاسم قلب تپنده و روح این مردم است و مردم دوستدار و وفادار ایشان بوده و برای ایشان فداکاری و جانفشانی می کنند.
این بیانیه به مسئولان بحرینی هشدار داد: تعرض به آیت الله شیخ عیسی قاسم باعث زیر پا گذاشته شدن قواعد و حد و مرزهای درگیری و کشمکش بین دستگاه حاکم و ملت می شود و این درگیری را به جای نامعلومی می کشاند و با همه احتمالات روبرو می کند و در این صورت، دستگاه حاکم به طور کامل مسئول است.

این بیانیه بر حقوق عادلانه و مشروع ملت بحرین و درخواست مسالمت آمیز و مترقیانه برای دستیابی به آن تاکید کرد و به جانفشانی های مردم در برابر سرکوبگری رژیم اشاره کرد و افزود که ملت بحرین پشت سر رهبری فهیم خویش ایستاده است و همانطور که از حقوق خود دفاع کرده است، از آن نیز دفاع می کند.
در این بیانیه آمده است: دستگاه حاکم با تکرار تعرض به خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم جنگ فراگیری را علیه ملت و چهره های سرشناس و رهبران آن اعلام می کند و ملت نمی تواند این امر را تحمل کند و با تمام قدرت از رهبران خویش دفاع خواهد کرد و بر خواسته های خود پافشاری کرده و ثابت قدم خواهد بود.

این بیانیه افزود: ما علمای دینی وظیفه شرعی و ملی خود می دانیم که در کنار ملت و خواسته های عادلانه آنها باشیم.
علمای دینی از مراجع ذیربط در سطح جهان و در صدر آن سازمان ملل، ضرورت پایان دادن به برخورد هدفمند رژیم آل خلیفه علیه شیعیان و چهره های سرشناس آنها و محافظت از شیعیان را در بحرین خواستار شدند.

4949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =