نامه نیوز نوشت:

آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار حمید میرزاده و جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، باب امیدواری در میان نخبگان و مردم ایجاد شد تا از نظر علمی و اخلاقی شاهد رشد و ترقی باشیم.

وی با بیان اینكه با وجود دانشگاه آزاد اسلامی باید در عالم اسلام نمونه باشیم، اظهار داشت: انتظار داریم همیشه شاهد جو علمی دانشگاه آزاد اسلامی و پیشرفت اخلاقی و دینی آن باشیم. مقصود از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی این بود كه از غیرمسلمانان در امور علمی بی نیاز باشیم چراكه مسلمانان نباید در هیچ زمینه‌ای بالاخص امور علمی محتاج غیرمسلمانان باشند.

این مرجع تقلید شیعه با تاكید بر اینكه مسلمانان باید در تمام جنبه‌های اخلاقی و دینی كامل باشند، به تلاش‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره كرد و ادامه داد: در حال حاضر باید هدف‌تان این باشد كه آرمان‌های اولیه دانشگاه آزاد اسلامی را محقق كنید.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینكه وضعیت دانشگاه‌ها نباید به شكلی باشد كه باعث دلگیری مردم شود، خاطرنشان كرد دانشگاه آزاد اسلامی باید در دنیا باعث افتخار باشد و هر چه جلوتر می‌رویم در رشد و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی اضافه كنید. هیچ افتخاری بالاتر از این نیست كه غیرمسلمانان در امور علمی به سراغ ما بیایند.

وی یادآور شد: باید از اساتید برجسته علمی و اخلاقی در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شود.

این مرجع تقلید شیعه با اشاره به دوره مدیریتی سال‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: نمی‌شود دانشگاه آزاد اسلامی را به دست هركسی بسپاریم تا بیاید ریاست كند. این فرد باید صلاحیت‌هایی داشته باشد كه شما آن صلاحیت‌ها را دارا هستید كه به همت شما هر چه در این راه موفق باشید باعث خوشحالی امام زمان (عج) خواهید شد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان افزود: من برای آیت‌الله هاشمی دعا می‌كنم و سلام مخصوص مرا به ایشان برسانید.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387354

برچسب‌ها