انگیزه برخی ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه چیست؟

شانزدهمین نشست تخصصی ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز چهارشنیه 5/9/93 در محل سالن اجتماعات ساختمان شماره یک این سازمان با موضوع " شناخت مسائل و ظرفیت‌های ایرانیان مقیم ترکیه" برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در اين نشست كه مديران و كارشناسان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نهادها و سازمان‌هاي مختلف حضور داشتند، دكتر خلج منفرد رايزن سابق فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در آنكارا به ارائه سخنراني و نقطه نظرات خود در اين خصوص پرداخت .

در ابتداي اين برنامه ديو سالار، مديركل امور فرهنگي ايرانيان خارج از كشور با اشاره به سوابق اين گونه مباحث در اداره‌كل گفت: ضروري است تا با استفاده از نقطه نظرات صاحب‌نظران در حوزه‌هاي تخصصي مرتبط با كشورهاي مختلف به ويژه در خصوص ايرانيان نسبت به برنامه‌ريزي دقيق‌تر و هم‌افزايي ميان فعالان فرهنگي از سازمان‌ها و نهادهاي مختلف اقدام كرد كه در ماه‌هاي اخير سمينار "انديشه مهاجرت در ذهنيت ايراني" برگزار شد و در ادامه نيز تلاش خواهد شد نسبت به برگزاري جلسات هم‌انديشي و تخصصي در زمينه‌هاي برنامه ريزي لازم صورت پذيرد.

دكتر خلج منفرد مباحثي با ارائه مقدمه‌اي كوتاه به سابقه حضور ايرانيان و جايگاه زبان فارسي در اين كشور پرداخت و دلايل و انگيزه‌هاي حضور ايرانيان در اين كشور را برشمرد و گفت: انگيزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي، سياسي و امنيتي، جهانگردي و گردشگري، اقتصادي، تجاري و فرصت‌هاي شغلي و كسب علم و دانش مهمترين انگيزه‌هاي حضور ايرانيان در تركيه است كه هركدام از اين موضوعات داراي زير‌شاخه‌ها و بسترهاي مختلفي هستند و گروه‌هايي همچون دانشجويان، پزشكان، بازرگانان و تجار ايراني و...بخش عمده اي از آنان را در بر مي‌گيرد.

وي در بخش ديگري از مباحث خود به موضوع كسب علم و دانش به‌ويژه در دهه‌هاي اخير اشاره كرد و گفت: تعدادي از مهاجران ايراني با هدف كسب علم و دانش به اين كشور سفر نموده‌اند و در همين كشور اقامت گزيده‌اند و امروز بخش قابل توجهي از متخصصان در رشته‌هاي مختلف به ويژه پزشكي را در اين كشور به خود اختصاص داده‌اند .

در ادامه برنامه حضار و شركت‌كنندگان مباحث و سوالات خود را مطرح و پاسخ‌هاي لازم ارائه شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    71 4
    خوب دلیلش ساده هست 1 ارزانی مسکن. شما در بالای شهر استانبول ترکیه با 300 میلیون می تونی یک آپارتمان 150 متری خیلی لوکس بگیری. ولی در بالای شهر تهران با این پول چیزی نمی دهند 2 رونق کسب و کار و موقعیت تجارت
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    16 3
    ارزانی مسکن مهمترینشه