ایسنا نوشت:

منابع عراقی اعلام کردند که گروه تروریستی داعش ده‌ها سرباز از نیروهای واکنش سریع عراقی را در جنوب شهر رمادی به اسارت گرفته است. در همین حال منابع آگاه از اعدام‌های جدید در قبیله البونمر توسط داعش خبر می‌دهند.

به گزارش  پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع عراقی در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی اعلام کردند که تعداد سربازان نیروهای واکنش سریع عراق که در جنوب شهر رمادی در غرب عراق توسط داعش به اسارت گرفته شده‌اند به 180 تن می‌رسد و در میان آنها افسرانی عالی‌رتبه نیز هستند.

این منابع عنوان داشتند: اسارت این افراد در جریان درگیری‌هایی در منطقه الحوز در جنوب غرب رمادی صورت گرفته است. این در حالی است که یک منبع رسمی یا مستقل این اخبار را تایید نکرده است.

حمله داعش به رمادی از چهار محور

در همین حال کاظم محمد فهداوی، رئیس پلیس استان الانبار در سخنانی خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش می‌خواهد از چهار محور به رمادی حمله کند.

وی در مصاحبه با آناتولی عنوان داشت: نیروهای امنیتی و عشایر با همکاری با دستگاه مبارزه با تروریسم و نیروهای واکنش سریع و با هماهنگی با جنگنده‌های ائتلاف وارد درگیری‌هایی با داعش شده‌اند که این درگیری‌ها از اوایل سال جاری میلادی شدیدترین درگیری‌ها به شمار می‌آید.

منابع نیز در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی تصریح کردند: داعش شهر رمادی را محاصره کرده است و می‌خواهد این شهر را تحت تصرف خود درآورد.

پیشتر منابع در مصاحبه با الجزیره گفته بودند، در ضدحمله داعشی‌ها به شهر رمادی در بامداد جمعه 20 سرباز عراقی و همچنین هشت تن از تروریست‌های داعشی کشته شدند.

عذال فهداوی، عضو شورای استانداری الانبار نیز تصریح کرد: تروریست‌های داعش روستای الشجیریه در فاصله 20 کیلومتری تا شرق رمادی را تحت تصرف خود درآوردند.

آزادسازی دو منطقه در غرب رمادی از تروریست‌های داعش

از سوی دیگر، یک مقام امنیتی عراقی در استان الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی پس از درگیری با ترویست‌های داعش دو منطقه زخیخه و الدولاب در غرب شهر رمادی را تحت کنترل خود درآوردند. در این عملیات نیز بیش از 20 تروریست داعشی به هلاکت رسیده و چندین خودرو آنها نیز منهدم شد.

اعدام‌های جدید توسط داعش در نزدیکی رمادی

منابع آگاه نیز تاکید کردند که تروریست‌های داعش 25 تن از افراد قبیله البونمر در منطقه السجاریه در شرق رمادی اعدام کردند. این اقدامات تروریست‌ها باعث شده است که عشایر از ارتش عراق درخواست کمک‌های نظامی کنند.

در همین حال فرمانده مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف دست به دو حمله در نزدیکی رمادی زدند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    34 12
    180 نفر از نیروهای واکنش سریع ارتش عراق دستگیر شدند اینها مثلا واکنش سریع بودند؟ واقعا که ارتش بی عرضه ای داره عراق
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    32 8
    180 تا سرباز كه با سنگ هم مي تونستن داعشياروبزنن. عچب واكنش سريعي داشتن اين نيروهاي واكنش سريع. تا بوده اين عربا تن پررو بودن
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    5 1
    نیروهای ائتلاف بیشتر به فکر کمک به داعش اند تا ارتش عراق و هر جایی که اقدام کرده اند داعشی ها پیشروی کرده اند.