تسنیم نوشت:

یاتا پیش‌بینی کرد ایران در زمینه حمل و نقل هوایی بار تا سال ۲۰۱۸ رشد سالانه ۷ درصدی را تجربه کند و سریعترین رشد را در این خصوص به خود اختصاص دهد.

اتحادیه حمل و نقل هوایی بین المللی(یاتا) در پیش بینی خود از وضعیت صنعت هوانوردی جهان در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ اعلام کرد: «آمریکا، چین و امارات تا سال ۲۰۱۸ هر کدام بیش از یک میلیون تن دیگر به حجم کالاهای ترانزیتی خود خواهند افزود.»

تا سال ۲۰۱۸، ۱۰ بازار بزرگ ترابری هوایی بین‌المللی به کشورهای آمریکا (۱۰ میلیون و ۵۴ هزار تن)، چین (۵ میلیون و ۶۳۹ هزار تن)، امارات (۴ میلیون و ۹۷۴ هزار تن)، آلمان (۴ میلیون و ۷۶۳ هزار تن)، هنگ کنگ (۴ میلیون و ۶۴۸ هزار تن)، کره جنوبی (۳ میلیون و ۴۸۷ هزار تن)، ژاپن (۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تن)، انگلیس (۲ میلیون و ۸۰۸ هزار تن)، چین تایپه (۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن) و هند (۲ میلیون و ۲۲۳ هزار تن) تعلق خواهد داشت.

بر اساس پیش بینی یاتا، خاورمیانه سریعترین رشد را در این بازه زمانی با نرخ رشد مرکب سالانه ۴.۷ درصد به خود اختصاص خواهد داد.

یاتا همچنین پیش‌بینی کرده اسـت ایران در این بازه زمانی، (در بین کشورهایی با بیش از ۱۰۰ هزار تن محموله ترانزیتی در سال) سریعترین رشد را در زمینه حجم محموله‌های هوایی تجربه کند و نرخ رشد مرکب سالانه آن به ۷ درصد در سال برسد. اما از آنجایی که حجم فعلی ترانزیت هوایی ایران پایین است، میزان ترانزیت هوایی محموله‌ها در ایران تا سال ۲۰۱۸ تنها ۴۴ هزار تن افزایش خواهد یافت و مجموعا به ۱۵۶ هزار تن خواهد رسید.

حجم کل محموله‌های بین‌المللی که از طریق حمل و نقل هوایی ترانزیت خواهند شد در طی ۵ سال آینده، نرخ رشد مرکب سالانه ۴.۱ درصدی را تجربه خواهد کرد. به خصوص اقتصادهای نوظهور در خاورمیانه و شمال آفریقا، سریعترین رشد را از این نظر پشت سر خواهند گذاشت.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمل و نقل زمینی IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    3 1
    حمل‌ونقل هوایی برای ایران ایده‌ال نیست، با بهبود هرچه بیشتر راه‌ها می‌توان خیلی بهتر نتیجه گرفت. مانند آلمان استرالیا و ایتالیا.