خطیب جمعه تهران خواستار اشد مجازات برای عاملان اسیدپاشی شد/ خدا نکند در ادارات ما زیرمیزی حاکم گردد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اسیدپاشی‌های اخیر در شهر اصفهان از مسوولین خواست تا شدیدا با این عمل قبیح برخورد کنند و مرتکبین و عاملان آن را به اشد مجازات برسانند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران با اشاره به رحلت آیت‌الله مهدوی کنی و تسلیت آن به حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) افزود: اگر کسی بخواهد به اندکی از سوابق این عالم روحانی آشنا شود، فکر می‌کنم اگر به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب توجه کنند، بطور کامل به سوابق وی پی خواهند برد.

وی با برشماری سوابق آیت‌الله مهدوی کنی اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز که از نمایندگان ۱۴ تشکل در تهران تشکیل شد که این تشکل‌ها شورای مرکزی را تشکیل دادند و نیروهای ارزنده‌ای را برای رهبری آن انتخاب کردند که برخی شهید شدند و برخی نیز در خدمت اسلام هستند.

وی ادامه داد: این تشکل، حق عظیمی در انقلاب اسلامی داشت که آیت‌الله مهدوی کنی آن را ایجاد و دبیری این تشکل را برعهده داشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب دیدار با نخبگان جوان و تاکید ایشان بر علم، پیشرفت‌های علمی و متکی نبودن نکردن به منابع نفتی و زیر زمینی افزود: باید مسوولین روی سخنان رهبر معظم انقلاب فکر و آن را عملی کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: حادثه اسیدپاشی در اصفهان بسیار حادثه دلخراش، زشت و غیر انسانی بود و شدیدا این عمل قبیح را محکوم می‌کنیم و از مسوولان می‌خواهیم هرچه سریعتر عوامل این اتفاق شناسایی شده و به اشد مجازات برسانند.

موحدی کرمانی با اشاره به صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر توسط نظام عربستان گفت: به عربستان هشدار می‌دهیم، براساس آنچه که یکی استادان دانشگاه الازهر می‌گوید که یک سوم جمعیت عربستان شیعه است، باید حواسش را جمع کند که اعدام کردن یک روحانی شیعه برای این حکومت بسیار گران تمام می‌شود و اگر این کار انجام شود، بترسد از اینکه ظالمین بدست ظلمشان از بین بروند.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری جریان کاپیتلاسیون و تصویب آن پیش از انقلاب اظهار داشت: این یعنی هر جنایتی که آمریکا در ایران انجام می‌داد، هیچ مقامی در کشور نمی‌توانست متعرض جان وی شود، اما این امام(ره) بود که در این زمینه فریاد زد.

وی با اشاره به شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی ادامه داد: عجیب است که انقلاب چه جوانانی را پرورش داد و امام (ره) درباره شهادت حسین فهمیده گفت «آن نوجوانی که نارنجک به کمر خود می‌بندد و زیر تانک می‌رود رهبر ما است».

موحدی کرمانی همچنین با اشاره به محاصره داعش توسط نیروهای عراقی و تسلیم شدن آن‌ها گفت: حدود ۱۰۰ نفر از تروریست‌های داعش تسلیم شدند و به اسارت نیروهای عراقی درآمدند و این موضوع نیز بسیار روشن است که آمریکا از این ائتلاف به اصطلاح ضد داعش می‌خواهد منابع صنعتی و نظامی سوریه را نابود کند.

وی تصریح کرد: اخیرا یکی از اعضای اسیر شده داعش که نوجوانی بیش نیست، اعتراف کرده که داعش به نیروهای انتحاری خود دارویی می‌خوراند تا آن‌ها به این کار دست بزنند که البته از داعشی‌ها این موضوع بعید نیست.

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز همچنین با اشاره به مراسم ماه محرم و تاکید بر اهمیت سوگواری‌ها برای پاسداشت میراث عاشورا، گفت: تنها راه نجات اسلام در شهادت امام حسین(ع) و یارانش بود و عاشورا نشان داد که گاهی باید سختی‌ها را بخاطر خدا تحمل کرد.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی با اشاره به آغاز ماه محرم الحرام افزود: شوق به شهادت یاران امام حسین (ع) به دلیل این بود که احساس کردن اسلام در خطر است.

وی افزود: این درس بزرگ را باید از عاشورا یاد گرفت که ایجاب می‌کند گاهی انسان سختی‌ها را برای خدا و پیشرفت دین تحمل کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که جنگ عاشورا و کربلا، جنگ دو انسان نبود بلکه جنگ دو مکتب و دو فرهنگ بود، گفت: یک طرف این مبارزه استکبار قرار داشت و طرف دیگر هم برای اینکه انسان‌ها را از جهالت، اسارت و بدبختی نجات دهد حاضر شد جان دهد.

موحدی کرمانی افزود:در یک طرف این مبارزه صدق و صداقت و در طرف دیگر دروغ، تقلب و تهمت قرار داشت.

وی اظهار داشت: اگر در نهضت امام حسین (ع)، امام به سرعت غالب شد و یزید به سرعت شکست خورد به این دلیل بود که در یک طرف حکومت بر انسان‌ها با عشق و علاقه خود انسان‌ها و در طرف دیگر حکومت بر انسان‌ها به زور و بدون رضایت انسان‌ها بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: در این جبهه یک طرف منطق و طرف دیگر جهل است طبعا طرفی که پیشتوانه عقل دارد غالب می‌شود و برنده است.

موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: طرفی که طرفدار باطل است می‌گوید از هر راهی باید به هدف رسید اما طرف منطق می‌گوید اصلا چنین هدفی ندارد.

وی ادامه داد: کسی که از راه گناه بخواهد به هدف برسد به هدف نمی‌رسد بلکه از آن دورتر و به خطر نزدیک‌تر می‌شود بنابراین جبهه منطق برنده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه جناح باطل از شمشیر و نیزه استفاده می‌کند، گفت: جبهه منطق از قوانین مقرر بر نظام هستی که نظام احسن است استفاده می‌کند و از خدا نیز کمک می‌خواهد، به وعده‌های خدا اطمینان دارد و در نتیجه جبهه منطق بر جبهه شمشیر و خون قطعا پیروز می‌شود.

موحدی کرمانی گفت: حالا که جبهه حق برنده و باطل مغلوب است دقت کنیم که از مسیر الهی جدا نشویم.

وی افزود: اگر واقعا می‌خواهیم درب فرهنگ مبتذل غرب را با این ماهواره‌ها و اینترنت‌ها بر روی جوانان معصوم باز کنیم باید منتظر سرنوشت آندلوس باشیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولین باید تمام همت خود را انجام دهند تا جوانان را از این تباهی و فساد نجات دهند زیرا اگر این کار نکنند، سیلی سخت در دنیا و عذاب سخت در آخرت منتظر آن‌ها خواهد بود.

موحدی کرمانی گفت: اگر گناه مخفی باشد انسان هیچ مسئولینی ندارد اما اگر شایع و نمایان شد مسئولیت آن گریبان همه را می‌گیرد.

وی در پایان گفت، خدا نکند در ادارات ما زیرمیزی حاکم گردد و بودجه کشور به عده‌ای خاصی برسد، خدا نکند روابط بر ضوابط و ضوابط بر روابط حاکم گردد زیرا این‌ها خطراتی است که نظام را تهدید می‌کند.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    75 4
    زیر میزی حاکم گردد؟؟؟حاکم گردد؟؟؟؟؟ اصلا زیر میزی نداریم و حاکم نمیگردد،خیالتون راحت
  • بی نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    43 2
    یعنی برای خودشون؟؟
  • اکبر A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    4 0
    آقا ی خبر آنلاین نظر دیروز منو نمیذارید؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    زير ميزي كه مال سابق بود الان روي ميزي ه