تسنیم نوشت:

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وجود خرده‌شرارت‌ها در سیستان و بلوچستان ناشی از ضعف کشور پاکستان است.

به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در گفت‌وگو با اسکات پیترسون خبرنگار روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور، اظهار کرد: امیدواریم توجه ‌رسانه‌های خارجی به کشور ایران و اشاعه اطلاعات آن‌ها در تنویر افکار جهانیان مؤثر واقع شود و واقعیت ایران با توجه به پیشینه تاریخی آن برای جهانیان روشن شود.

وی در زمینه استان سیستان و بلوچستان افزود: این منطقه با قدمت ۵۲۰۰ ساله دارای تمدنی غنی است که قابل کتمان نیست و از لحاظ تاریخی و فرهنگی همین بس که شهر سوخته در این استان ثبت جهانی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گفت‌وگوی تمدن‌ها و جهان عاری از خشونت از خصایص ایرانیان است و امید دارم این موضوع و آن‌چه رسالت خبرنگاری است به گوش جهانیان رسانیده شود.

هاشمی در پاسخ به سئوال خبرنگار درباره ناامنی‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: ما در جوار کشور افغانستان قرار داریم که سالانه ۱۰ هزار تن مواد مخدر در آن تولید می‌شود و همین امر سبب شده دو سوم تحرکات و ناامنی‌ها در استان از قاچاق مواد مخدر نشأت بگیرد.

وی همچنین خرده شرارت‌ها را ناشی از ضعف کشور پاکستان دانست.

استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به سئوال خبرنگار که گروه‌های اشرار را مشابه گروه‌های داعش خواند، افزود: افراد فریب‌خورده‌ای که در این منطقه منجر به تحرکات و ناامنی‌ها می‌شوند هیچ شباهتی به گروه داعش ندارند.

هاشمی بیان کرد: گروه جیش‌العدل که مسبب ایجاد اقدامات خرابکارانه در منطقه است گروه بزرگی نیست و در شرایطی قرار دارد که در بین اعضای آن شکاف ایجاد شده است.

وی افزود: مردم این منطقه به این تحرکات نگاه مثبتی ندارند، توسعه محور هستند و به نظام و کشور خویش تعهد دارند و همواره در تمام عرصه‌های سیاسی و اجتماعی در جهت حفظ منافع کشور خویش نقش پررنگی ایفا کرده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان درباره برنامه‌های دولت در سیستان و بلوچستان گفت: سعی بر این است که استان در موقعیت ملی نقش ایفا کند همچنین نقش منطقه‌ای برای ارتباط با جهانیان و استان‌های همجوار مدنظر است.

هاشمی عنوان کرد: استان سیستان و بلوچستان بزرگترین استان کشور است و ارتقاء نقش اقتصادی و گردشگری در این استان مورد توجه است.

وی به طرح‌های بزرگ اقتصادی، کشاورزی و ترانزیتی از جمله اجرای 146 هزار هکتار آبیاری تحت فشار، احداث خط آهن چابهار - زاهدان - سرخس ، ایجاد مجتمع پتروشیمی در چابهار و ایرانشهر، گازرسانی به شهرهای استان، اکتشافات معدنی در86 هزار کیلومتر مربع در استان، افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی به 86 میلیون تن واستفاده از انرژی خورشیدی، بادی و گرمایی را از جمله برنامه‌های کلان دولت در استان عنوان کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =