والیبالیستها انتقام حسین معدنی را از ژاپن می گیرند؟/جشن پیروزی دختر کوچولوها در آغوش پدران

تیم ملی والیبال ایران در بازی نیمه نهایی مسابقات آسیایی به مصاف چین رفت و در یک رقابت ساده توانست 3 بر صفر از سد حریفش گذر کند. آنها برای بازی فینال به مصاف ژاپن می روند.

به گزارش خبرنگاری اعزامی  خبرگزاری خبرآنلاین به بازی های آسیایی اینچئون؛ تیم ملی والیبال ایران در بازی نیمه نهایی به مصاف چین رفت. تیم ششم دنیا که بعد از مسیری طولانی به رقابت های آسیایی آمده بود ، با دادن تنها یک ست به نیمه نهایی رسید و در این مرحله با چینی ها مصاف داد. ایران یکی از مدعیان والیبال دنیا که برای این بازی ها هم از تمام ترکیب اصلی خود بهره گرفته بود ، به سادگی توانست تا فینال بالا برود . آنها در 3 ست متوالی خیلی ساده از سد چین گذشتند و در هیچ یک از ست ها نگذاشتند رقیب حتی به امتیاز 20 برسد. بچه های والیبال که خانواده های شان را هم در کنارشان داشتند با تشویق های اهالی منزل ، با قدرت تا فینال پیش رفتند. بعد از پایان بازی فرهاد ظریف ، پوریا فیاضی و مهدی مهدوی بچه های خوشگل شان را وارد زمین بازی کردند و حسابی فضای سالن والیبال را شاد شاد شاد کردند.

در دیگر دیدار پای فینال هم ژاپن توانست از سد کره جنوبی بگذرد و فینالیست شود تا فینال بازی های گوانگژو این بار هم تکرار شود. البته این بار تیم ایران روی نیمکت جای خالی حسین معدنی را حس می کند. مربی فقید والیبال ایران که در بازی های 4 سال قبل بدشانس بود و فینال را به ژاپنی ها واگذار کرد. این بار شاگردان حسین قصد دارند با اقتدار انتقام آن شکست را از ژاپنی ها بگیرند و برای اولین بار قهرمان بازی های آسیایی شوند.

ست اول:

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب سعید معروف،عادل غلامی،شهرام محمودی، فرهاد قائمی،میلاد عبادیپور، سید محمد موسوی و فرهاد ظریف بازی را شروع می کند. چینی ها از همان اول ایتکار عمل را به دست گرفتند اما بازیکنان کواچ خیلی به آنها مجال ندادند و زود به بازی برگشتند. دو تیم در امتیاز 7-7 برابر شدند که ایران با گرفتن امتیاز 8-7 تایم اوت اول را گرفت.بعداز آن ایرانی ها خودشان را جلو کشیدند و 15-10 جلو افتادند .چینی ها با اشتباه ایران امتیاز 11 را گرفتند اما در نهایت با دفاع سعید معروف امتیاز 16-11 ثبت شد و تایم دوم فنی را گرفت. چینی ها بلافاصله بعداز تایم اوت امتیاز 12 را گرفت اما ایرانی ها امتیاز را به 21 رساندند تا اختلاف را به 21-13 رساند که مربی چین چاره ای جز گرفتن تایم نداشت. عادل غلامی روی پاس کوتاه سعید معروف ایران را 22 تایی کرد. 

چینی ها دو امتیاز روی امتیازات خود گذاشتند تا به 15 برسند و در مقابل ایران هم 24 تایی شد. با اوت شدن سرویس چینی ها امتیاز 25 هم برای ایران ثبت شد تا ست اول 25-15 تمام شود. 

ست دوم:

ست دوم با امتیاز چینی ها شروع شد. اما عادل غلامی با دفاع تک نفره بازیکن چین نتیجه را 1-1 کرد.چینی ها  خیلی مثل ست اول خودشان را به امتیاز 3-1 رساندند . ایران امتیاز2 را گرفت اما در مقابل چینی ها با لطف داور 4 تایی شدند که شهرام محمودی و فرهاد قائمی با دو اسپک جانانه امتیاز را 4-4 کردند اما مهاجم چینی ها امتیاز 5 را هم گفت که سعید معروف با جای خالی امتیاز را برابر 5-5 کرد. بعد هم کار ترکیبی ایران را 6-5 جلو انداخت. بعد هم ایران بود که با امتیاز 8-5 ایران تایم اوت اول را گرفت. 

بعد از تایم ایران امتیاز  9 و10 را گرفت  که سعید معروف هم با پوئن سرویس مستقیم امتیاز 11 را  ثبت کرد. چینی ها خودشان را به امتیاز 7 رساندند و امتیاز 8 را با پوئن سرویس گرفتند و بعد هم 9 تایی شدند. ایرانی ها تایم دوم فنی را هم گرفتند و وقتی 18-12 جلو افتاد مهدی مهدوی به جای سعید معروف به زمین امد. ایرانی ها همچنان اختلاف امتیاز را حفظ کردند و 23-14 جلو افتادند. با دفاع  دونفره عادل غلامی و قائمی امتیاز 24 ثبت شد اما مهدوی سرویش به تور خورد تا چین 15 تایی شد .در این موقع سعید معروف به زمین برگشت و در نهایت امتیاز آخر را هم شهرام محمودی گرفت. با این حساب ست دوم را 25-15 برنده شد. 

ست سوم:

چینی ها مثل ست دوم اولین امتیاز را گرفتند ،اما با پوئن سرویس مستقیم. میلاد عبادی پور اما خیلی زود جبران کرد تا شادی چینی ها خیلی دوام نداشته باشد.عادل غلامی امتیاز دوم را گرفت. چینی ها با پاس کوتاه و سرعتی امتیاز را 2-2 کردند. شهرام محمودی امتیاز 3 را گرفت و چینی ها خودشان را خیلی زود رساندند.ایران 4-3 جلو افتاد اما با اصابت سرویس عبادی پور به آنتن  دوباره دو تیم 4-4 شدند که سید با پاس کوتاه معروف امتیاز 5 را گرفت.بعد هم امتیاز 6-4 .توپ بعداز چند بار چرخش امتیاز 5 را رگفت و بعد هم امتیاز 6. تا دو تیم 6-6 برابر شوند.شهرام محمودی خیلی زود جبران کرد وایران را 7 تایی کرد که چین زود خودش را رساندواما شهرام محمودی امتیاز 8-7  و تایم اوت اول فنی را برای یاران گرفت. 

بعداز تایم اوت اول با اوت رفتن اسپک محمودی چین به امتیاز 8 رسید و شهرام امتیاز 9 را رگفت اما چینی ها زود امیتاز را 9-9 کردند و با تک دفاع شهرام محمودی یک امتیاز جلو افتادند. 10-9 . اما  خود شهرام محمودی با اسپکش جبران کرد  تا امتیاز 10-10 شود.دفاع ایران که به اوت رفت چین 11 تایی شد که به سرویس ایران به تور خورد تا ایرانی ها هم به چین برسند.11-11 . میلاد عبادی پور اما  با سرویسی که به تور زد امتیاز 12 را به چین داد که اسپک سید امتیاز 12 را برای ایران ثبت کرد  اما چینی ها بلافاصله امتیاز 13 را گرفتند که فرهاد قائمی هم با اسپکش جبران کرد13-13 .ایران با دو سرویس خوب سعید معروف 15 تایی شد.فرهاد قائمی با توپی که به دست دفاع چین زد امتیاز 16 -13 و تایم اوت دوم را برای ایران گرفت. 

بلافاصله بعداز تایم اوت فرهاد قائمی و دفاع عادل غلامی دو امتیاز گرفتند و 18-13 جلو افتادند. بالاخره چینی ها با سه امتیازی که گرفتند 17 تایی شدند در حالی که ایران 22 امتیازی بود. سید امتیاز 23 را گرفت که مهدوی به جای معروف به زمین امد. سرویس چینی ها که به تور خورد امتیاز 24 برای ایران ثبت شد عبادی پور هم جبران کرد و امتیاز 19 را به چین داد.بالاخره سید با اسپک محکمش روی پاس کوتاه مهدوی امتیاز 25 را گرفت تا ست سوم با نتیجه 25-19 برنده شود. با این حساب ایران به فینال رسید تا ساعت 12:45 دقیقه مقابل برنده کره با ژاپن برای قهرمانی بازی کند. 

 

 

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    یعنی همین مونده مجری والیبال هم بعد برد بچه ها این برد و قومی قبیله ای کنه / از الان بگم این مدالها و بردها برای همه ایرانی هاست نه ماله استان خاصی لطفن فرهنگ داشته باشین و اسم استان خودتون رو هی تبلیغ نکنید / زنده باد ایران
    • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      13 3
      اینها نشونه بی فرهنکی و عقب موندگی هست. قوم گرایی بیش از 200 سال پیش منسوخ و ناپسند شمرده شد. ولی خاورمیانه هنوز درگیر این مزخرفات هست. عاقبتش هم میشه افغانستان و عراق. جواد و خیابانی و هادی عامل هم عاملین اصلی ترویج این ادبیات بودن. نمیفهمن «ملی» چیه یا بشون نمیگن که این مسابقات بین استانی داخلی نیست. ولی ببینید همین مجریان در مسائل دیگه جرات ندارن ادبیاتشون خارج از شعارهای سیاسی دولتی باشه.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      16 0
      خیلی کار خوبی بود خانواده ها اونجا بودند همه دنیا اینکار را مکنند چرا ما نکنیم
    • سعید IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      0 0
      دورتمند رو فراموش کردی
  • پونه IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    ما که از حد و اندازه آسیا در اومدیم ولی معلومه والیبال آسیا بدتر از فوتبالش هیچ حرفی برای گفتن تو سطح جهانی نداره، به امید روند رو به رشد پایدار والیبال ایران که آبروی آسیا رو خرید
    • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      والیبال بانوان تیم های کره ژاپن و چین در سطح جهانی هم خیلی بالا هستن و در مردان فعلا ایران سره ولی اونها هم مطرح هستن.بقیه هم در حال کارن.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      سطح والیبال آسیا خیلی افت کرده.تا همین ده سال پیش کشورهای شرق آسیا قدرتهای جهانی را بدجور به دردسر می انداختند.در دهه ی هفتاد میلادی کره ی جنوبی و ژاپن حتی عناوین جهانی هم آوردند،به نحوی که ژاپن قهرمان المپیک شد.ولی از آن زمان به بعد کشورهای شرق آسیا سرمایه گذاری زیادی روی والیبال انجام ندادند که این به دلیل میانگین قدی کوتاه شرقی ها نسبت به غربی ها بود.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      27 21
      سطح والیبال آسیا خیلی افت کرده.تا همین ده سال پیش کشورهای شرق آسیا قدرتهای جهانی را بدجور به دردسر می انداختند.در دهه ی هفتاد میلادی کره ی جنوبی و ژاپن حتی عناوین جهانی هم آوردند،به نحوی که ژاپن قهرمان المپیک شد.ولی از آن زمان به بعد کشورهای شرق آسیا سرمایه گذاری زیادی روی والیبال انجام ندادند که این به دلیل میانگین قدی کوتاه شرقی ها نسبت به غربی ها بود.
    • محمد IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      من از بازی های آسیایی این نتیجه رو گرفتم ک وزارت ورزش در فدراسیون فوتبال و و باشگاه های فوتبال رو گل بگیره و اون همه بودجه رو خرج ورزش های پر افتخاری مثل والیبال بسکتبال تیراندازی تکواندو کشتی کاراته و... کنه. میل فوتبال دیدنمون با دیدن بازی های بارسلونا و منچستر و ارسنال ارضا می کنیم و حالشم میبریم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    وقتی والیبال رو نگاه میکنم احساس غرور میکنم احساس قدرت و عشق به نام ایران. برعکس فوتبال که حس سرافکندگی و سرشکستگی داره.
  • یه ایرونی A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    109 4
    تبریک میگم،بچه هاعالی بودن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    111 4
    بچه ظریف چقدر شیرینه.خدا حفظش کنه.ایشالا فرداهم تیم مقابل را مثل امروز با قاطعیت ببرن. امیدوارم کره همین جا از ژاپن ببازه تا هم حالش گرفته شه هم ما تلافی 4 سال پیش بازی با ژاپن را در بیاریم
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    4 62
    مسوی بچه نداره؟
    • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      34 21
      شما به بازیکن تیم ژاپن چی کار داری که بچه داره یا نداره؟
    • یه ایرونی A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      87 3
      موسوی هنوزازدواج نکردهدم برووبچ والیبال وکاراته وتکواندوو...گرررررررم، همشون گل کاشتنددرست وحسابی...
    • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      4 1
      منظورش موسویه نه بازیکنای تیم ژاپن اون مجرده
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    53 12
    من نمیدونم چرا منفی دادن
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    59 3
    امروز از همیشه بهتر بودیم
  • علیرضا RO ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    48 47
    اینهایی که منفی دادن منظورشون چیه دقیقا ؟؟؟
  • سماء A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    حیف که حسین معدنی نیست این قهرمانی رو ببینه... روحش شاد
    • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      86 35
      كسي كه به اين منفي ميده مريضه حتي اگه يك نفر باشه
  • کامیاب A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    چیزی از ارزش های بچه های چین کم نمیشه بلاخره نباید فراموش کنیم که جلوی تیم شیشم جهان و چهارم لیگ جهانی بازی می کردند
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    76 4
    دوتا شبکه ورزشی داریم هردوشون نصفه نیمه والیبال و هندبال و تکواندو نشون میدن. یعنی نمیشه یکی والیبالو کامل نشون بده اون یکی ورزشای دیگه رو؟؟
    • سعید A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      7 0
      هندبال حساس بود..خیالشون از بابت بر و بچ والیبال راحته...چند سال پیش یادمه با ولاسکو به چین بدجور باختیم خدا رو شکر پیشرفتمون ادامه داره
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    64 4
    چقر خوبه بدون استرس بازی میبینیم. من تو جام جهانی داشتم قلبمو از دست میدادم
  • ایوانی کلهر IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    116 9
    عصر پنجشبه س وبه اصطلاح خودمان شب جمعه ،نثار شادی روح اموات مخصوصا مربی با اخلاق تیم ملی والیبال شادروان حسین معدنی بخونین فاتحه ...به امید قهرمانی برومندان والیبال ایران زمین وسرافرازی همه ورزشکاران با غیرتمون
    • ایرانی A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      3 3
      چرا منفی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام US ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    5 3
    انتقام چيه؟ مگه جنگه؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    10 2
    زنده باد والیبال...
  • بی نام RO ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    15 0
    واقعا بعد از قدرت نمایی والیبال درجهان وسایر رشته ها این فوتبال کثیف وآلوده به فساد تعطیل بشه خدمت بزرگی است در حق ملت بزرگ ایران.
  • fafa6 IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    7 1
    بچه ها عالی هستند ایشالا فردا می بریم بگید ایشالا
  • بی نام US ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 1
    بازی با ژاپن ساعت 12:45 است یا 14؟
  • محمدرضا IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    2 5
    با تشکر از بچه های والیبال باز هم غرور یا خستگی برآنان دیده می‌شه