ایسنا نوشت:

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در آستانه عید سعید قربان به هموطنان توصیه کرد که دام را از مراکز زیر نظر سازمان دامپزشکی خریداری کنند.

مهندس سیدرضا غلامی ضمن بیان این مطلب گفت: خرید دام باید از مراکز معتبر عرضه دام بهداشتی که زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور است، صورت گیرد و ذبح دام در کشتارگاه‌هایی که سازمان دامپزشکی معرفی می‌کند، انجام شود.

به گفته او، کشتن دام در محیط خارج از کشتارگاه و در کوچه و خیابان از نظر بهداشتی صحیح نیست زیرا با این کار آلودگی‌های محیطی به راحتی به گوشت منتقل شده و بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازد.

غلامی همچنین گفت: در صورت درخواست سازمان دامپزشکی، بازرسان بهداشت محیط آمادگی همکاری با این سازمان در راستای کنترل و نظارت بهداشتی در امور ذبح و امور مرتبط با آن و عوامل محیطی را دارند.

او در همین مورد گفت: در مناطق روستایی نیز بهورزان خانه‌های بهداشت با همکاری سازمان دامپزشکی آمادگی انجام این کنترل بهداشتی را دارند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اگر هموطنان بخواهند در منزل ذبح دام را انجام دهند باید نکات و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند به طوری که توصیه می‌شود ذبح دام روی زمینی که آسفالت یا سنگ فرش بوده انجام شود تا شرایط شستشو راحت‌تر باشد و در صورت نبود سنگفرش یا آسفالت، حتما باید یک کیسه نایلونی را زیر دام قرار دهند و سپس روی آن ذبح انجام دهند.

مهندس غلامی گفت: باید فضولات و ضایعات بعد از ذبح در چاه فاضلاب یا در عمق خاک دفن شود. عمق این چاله باید حداقل نیم متر بوده و بر روی آن حتما باید خاک ریخته شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه افرادی که ذبح دام می‌کنند حتما باید کارت بهداشتی داشته باشند، گفت: افرادی که دام را ذبح می‌کنند لباس، کفش یا چکمه مناسب داشته باشند و در هنگام کار حتما از دستکش بلند و مقاوم استفاده کنند.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    7 0
    ما پول نداریم یک کیلو گوشت بخریم شما میگی قربانی؟؟؟ میشه این دفترچه بیمه سلامت رو بدین مریضم منتظرم دفترچه بگیرم برم دکتر