اعتماد نوشت:

در حالي كه شهردار و رييس شوراي شهر سيرجان در بازداشت موقت به سر مي‌برند رييس دادگستري شهرستان سيرجان ابعاد تازه‌تري از پرونده فساد در شهرداري سيرجان را براي خبرنگاران تشريح كرد.
سيدمحمود عليزاده در اين نشست خبري گفت: در پرونده‌يي كه منجر به دستگيري هفت نفر شده است مجموعا 709 ميليون تومان اختلاس شده است.
به گفته او تخلفات كشف شده به همين مبلغ محدود نيست و به زودي دو پرونده ديگر هم تشكيل خواهد شد.
او گفت: در يكي از اين پرونده‌ها پرداخت 300 ميليون تومان رشوه مطرح است و در پرونده‌يي ديگر اختلاس 300 ميليون توماني كشف شده كه به زودي در دادسرا مورد بررسي قرار مي‌گيرند.
كشف فساد مالي گسترده در شهرداري سيرجان در حالي رخ مي‌دهد كه به گفته رييس دادگستري سيرجان شهرداري اين شهر در سال‌هاي گذشته بيشترين تذكر را در ميان شهرداري‌هاي شهرستان‌هاي استان كرمان از اداره كل بازرسي استان كرمان دريافت كرده است. اما گويي اين تذكرها چاره‌ساز نبوده است. امسال اما بازرسان اداره كل بازرسي استان كرمان بر خلاف سال‌هاي گذشته بازرسي طولاني مدتي را در شهرداري سيرجان تجربه كرده‌اند و اكنون بيش از سه ماه است كه مشغول بررسي فعاليت‌هاي شهرداري اين شهر هستند.
همين بازرسي‌ها موجب شده كه به گفته رييس دادگستري موارد متعددي از تخلف كشف شود و از همين رو ماموريت تيم بازرسي ممكن است تا پايان سال جاري تمديد شود.
اما در همين حال شهباز حسن‌پور، نماينده سيرجان از ورود دير هنگام سازمان بازرسي به مساله فساد در شهرداري سيرجان انتقاد كرد.
حسن‌پور در مصاحبه با نشريه محلي پاسارگاد گفت كه قبلا درباره فساد اطلاعاتي را در اختيار دستگاه‌هاي نظارتي قرار داده اما آنها دير وارد عمل شده‌اند.
او درباره اتهامات مطرح درباره برخي نزديكانش در اين پرونده‌ها و احتمال رايزني او براي مختومه شدن پرونده‌ها هم گفت: براي آزادي هيچ كس كوششي نكرده‌ام و قانون هم به او چنين اجازه‌يي را نداده كه در كار دستگاه قضايي دخالت كند.
رييس دادگستري سيرجان گفت: بررسي فساد و تخلفات شهرداري سيرجان همچنان با جديت دنبال مي‌شود.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    18 0
    كاش اداره كل بازرسي استان كرمان ، كار شوراي شهر سرچشمه در چند سال اخير را هم مورد بررسي قرار مي داد
  • چرخاب A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    26 0
    ٧٠٠ ميليون؟ فقط؟ آخِى بابا به اين انسان هاى درستكار چيكار داشتين آخه؟؟ برين اون ٧٠٠٠ ميليارد و ١٠٠٠٠ ميلياردو بچسبيد.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    22 1
    يعني به خاطر همين چندر غاز به اين عزيزان زحمت كش تهمت زده اند؟
  • محمد A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    13 3
    با این پول میشد به 230 جوان وام ازدواج 3 ملیون تومانی داد و باری رو از دوش اونها برداشت اما .............
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    20 1
    خیلی سال قبل ژاندارمری بندرعباس یازده تن طلا را که عده ای قصد خروج از کشور داشتند توقیف کرد. حتی تلویزیون خودمان تصاویر آن طلاها مامور اندارمری که آن ها را ضبط کرده بود نشان داد بعد گفتند آنها مس بوده اند نه طلا. حالا این اختلاس از 70 میلیارد تومان ناگهان شده 700 میلیون. در انتظار 70 هزار تومان هستیم.
  • احسان A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    13 1
    ای بابا ابروی مردم رو بردین فقط واسه هفتصد میلیون......؟؟؟؟؟ اخه هفتصد میلیون هم شد پول؟؟؟؟؟ هر دم از این باغ ........ توی پاک ترین دولت تاریخ کل دنیا ....... مردم واسه چهل هزار تومن یه ماه انتظار میکشن بعد توی یه شهر کوچیک هفتصد میلیون تومان شما بخوانید خیلی بیشترترترترتر دزدی میشه
  • حميد پرسپوليسي IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    13 1
    شهري كه هر سال يك شهردار داشته باشه بهتر از اين نميشه وايكاش بجاي اين كارا مسولين بفكر جاده گل وگهر بو دند كه اينقدر جوان هاي مردم رو به كشتن ميدهد خداوكيلي 40كيلومتر جاده رو به اين مهمي رو 5ساله هنوز تموم نشده نه تونلي نه كوهي يه جاده صاف 5سال بايد ثبت گينس بشه
  • کاوه A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    2 0
    آقایان اینقدر سرگرم حیف و میل و تغییر کاربری و ثروت اندوزی هستند و پشتشان هم گرم است که 10 سال تحصن طلبه سیرجانی هم نتوانست کوچکترین خللی در سیستم رانت و اختلاص و زمین خواری این باند ها بردارد . از هر سیرجانی بپرسید خواهد گفت این شهر استراتزیک و ثروتمند کمترین اسفالت کوچه ها و معابر را در استان دارد . این دور باطل تعویض و استیضاح و جابجایی و سرپرست و .... فقط و فقط برای هموار کردن ادامه زمین خواری و ... آقایان است . اگر نیروهای اطلاعاتی یک روز عصر وقت بگذارند و از بین مردم و شهر و معدن گل گهر تحقیق کنند و کدها را بگیرند ابعاد فساد اینقدر زیاد است که این مبالغ جزئیست و کار به بسیاری از اقوام و خویشان مسئولین و مدیران و ...میرسد . امتحان کنید خواهید دید .
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    1 0
    بخورید و بیاشامید فعلا تو این شهر همه میخورند معادن را بررسی کنید پولهاشون کجا میرند