ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از بررسی نامه رییس این کمیسیون به معاون سینمایی وزارت ارشاد مبنی بر جلوگیری از اکران فیلم‌های مرتبط با وقایع ۸۸ تا زمان رسیدگی به اعتراضات و شکایات خبر داد.

حسین آذین با اشاره به جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون اصل ۹۰ از حضور چمران رئیس شورای عالی استان‌ها و اعضای کمیسیون نظارت این شورا برای بررسی مشکلان شوراها و شهرداری‌ها خبر داد، و گفت: موضوع مورد بحث، مسئله نبود درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و شوراها بود که بر اساس گزارش مسئولان شورای عالی استان‌ها مالیات بر ارزش افزوده ۵۰ درصد به دولت و ۵۰ درصد به شهرداری‌ها اختصاص دارد، از طرف دیگر افزایش میزان این مالیات‌ها در هر سال به طور کامل در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کمبود اعتبار شهرداری‌ها در کشور ادامه داد: در شرایط کنونی بخش اعظمی از شهرداری‌ها قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیستند.

وی ادامه داد: در این نشست بنا شد تا کمیته‌ای مشترک از شورای عالی استان‌ها و کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی مشکلات حوزه شهرداری‌ها و شوراهای شهر تشکیل شود، همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که در نشست‌های آینده مقامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای عالی استان‌ها برای بررسی مشکلات روستاها حاضر شوند.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، خاطرنشان کرد: همچنین نامه پورمختار رئیس کمیسیون به ایوبی معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و بررسی شد که بر اساس آن پورمختار خواستار جلوگیری از اکران فیلم‌های «قصه‌ها» و «عصبانی نیستم» تا زمان رسیدگی به اعتراضات و شکایات مربوطه شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =