دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا در کشور را از هم فروپاشیده توصیف کرد و گفت: دو جناح سیاسی باید نوسازی شوند.

به گزارش خبرآنلاین،محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در نخستین اردوی سراسری تشکل‌های سیاسی و اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، جناح های سیاسی را یک برکت برای جمهوری اسلامی دانست و افزود: البته این دو جناح از هم فروپاشیده و در حالت میرایی به سر می برند و در حقیقت می توان گفت که هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا در شیب سرازیری خود قرار گرفته اند و نیازمند بازسازی جناحی اند. باید از درون دو جناح سیاسی کشور افراد جدیدی وارد جامعه اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از اعضای تشکل های دانشجویی خواست در خارج از کشور نیز حاضر شده و به همایش های مختلف بروند ، او در توضیح بیشتر این موضوع گفت: چه اشکالی دارد که دانشجویان ما به دانشگاه های بغداد ، دمشق و حتی غزه بروند؟ شما می دانید حضورتان در غزه چقدر سر و صدا به پا می کند.

رضایی خود را طرفدار اقدامات ابتکارانه و نوآورانه در جنبش های دانشجویی دانست و افزود: همانطور که جناح ها به نوسازی احتیاج دارند ، تشکل ها هم باید نوسازی شوند.

ناگفته های رضایی از ماجراي مک فارلین، جنگ و ارتباط با آمریکا

او در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که از او درباره علت انصرافش از اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 88 پرسیده و خواستار بیان ناگفته های از جنگ هشت ساله شده بود، گفت: من ناگفته هایم از جنگ را از پنج شنبه شب شروع کردم و امشب هم در تلویزیون ناگفته های دیگری از دوران هشت ساله جنگ تحمیلی خواهم گفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره علت انصرافش از اعتراض به نتایج انتخابات سال 88 نیز گفت: من یک انقلابی تابع قانون هستم و از دوران مشروطه تا کنون هم تلاش همه ما استقرار قانون بوده است. بنابراین تا زمانی که فرصت اعتراض بود به این موضوع اعتراض کردم ، اما وقتی شورای نگهبان نظرش را اعلام کرد به آن نظر تمکین کردم.

دانشجویی دیگر از محسن رضایی درباره ماجرای مک فارلین ، نقش رژیم صهیونیستی در این ماجرا و ... سوال کرد و خواست که بدون مماشات جوابش را بگیرد که وی در پاسخ گفت: من اهل مماشات نیستم اما اهل مصلحتم و خانه من هم مجمع تشخیص مصلحت نظام است. مسئله مک فارلین از جایی شروع شد که آمریکایی ها احساس کردند ما در دور پیروزی ها افتاده ایم و برای همین تلاش کردند با ایران ارتباط برقرار کنند.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بعد از این درخواست ایران هم گفت به ما اسلحه بدهید، این یک دیپلماسی پنهان بود، دیپلماسی پنهان کار دستگاه های اطلاعاتی است و دیپلماسی آشکار کار وزارت امورخارجه. آمریکا هم در تلاش بود تا یک دیپلماسی پنهان با ایران داشته باشد که ما هم مخالفت نکردیم در حقیقت خواستیم ببینیم که انتهای ماجرا چه می شود.

رضایی با بیان اینکه ایران لیستی از تجهیزات مورد نیاز خود در جنگ به ویژه تجهیزات آمریکایی نظیر موشک های ماگ را به آمریکایی ها داد، گفت: آقای مک فارلین گمان می کرد که ما چون آخوند و دانشجو هستیم ، با یک کیک و انجیل می تواند سرما را کلاه بگذارد و او به همین خاطر به فرودگاه مهرآباد آمد و درخواست کرد که اول ارتباط برقرار شود و بعد برویم سراغ تسلیحات نظامی در حالی که ما گفتیم اول برادری ات را ثابت کن بعد ارتباط برقرار می کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نخستین بار اسرائیل این موضوع را لو داد ، اظهارکرد: سپس یک روزنامه لبنانی این موضوع را افشا کرد که بلافاصله حضرت امام(ره) هم دستور دادند که این موضوع را به مردم بگویید، البته آقای هاشمی می گویند امام از قبل در جریان این موضوع بوده اند.

رضایی با اشاره به اینکه اسرائیل معتقد است باید راه ارتباط ایران با آمریکا از تل آویو بگذرد، خاطرنشان کرد: الان هم همینطور است ، اسرائیل و عربستان نمی گذارند که مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد.

وی درباره مشورت دادنش به دولت در حوزه اقتصاد و نظرش درباره پرداخت نقدی یارانه ، خاطرنشان کرد: البته من هم به این دولت و هم به سایر دولت ها مشورت داده ام و می دهم اما اینطور هم نیست که آنها از من رسما درخواست مشورت داشته باشند و مشورت های من یکطرفه بوده است چراکه امروز دیگر مسئله اداره کشور و کمک به مردم مطرح است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح اصلاح قیمت ها خاطرنشان کرد: اگر این موضوع شکل بگیرد سالانه 300 هزار میلیارد تومان سود خواهیم کرد و هر نفر در سال چند میلیون تومان نصیبش می شود اما بازگرداندن این پول به شکل نقدی به جیب مردم تورم را افزایش می دهد. با این شیوه ما پول را در جیب مردم می گذاریم و از جیب دیگر مردم بیرون می کشیم.

رضایی با بیان اینکه ما در اقتصاد توهم پولی داریم ، گفت: مردم از بالارفتن قیمت ها اطلاع دقیقی ندارند و میزان آ نرا نمی توانند به خوبی برآورد کنند. بطور کلی اگر یارانه به جیب مردم برود و از آنطرف تورم بالا برود این یک دل خوش کنک است و ما باید به مردم پول درآمدی بدهیم نه سکه های داغ.

به گفته وی پول درآمدی یعنی پولی که هم برای مردم شغل درست کند ، هم سود دهی داشته باشد و هم تورم را کنترل کند.

رضایی سوال یکی دیگر از جوانان که پاسخش درخصوص نتایج انتخابات 88 قاتع نشده و خواستار موضع گیری صریح وی در این باره و همچنین موضوع جنگ شده بود نیز گفت: در بحث جنگ من معتقدم که نباید برخی جنگ را به نفع خود مصادره کنند ، جنگ یک موضوع ملی بود و شخصی و جناحی نگاه کردن به آن یک خیانت است. در بحث اتفاقات 88 هم من قانع شدم ، البته ممکن است در هر انتخاباتی 500 هزار تا یک میلیون رای مسائلی باشد و این در انتخابات تمام دنیا نیز وجود دارد.

او درباره احتمال همکاری ایران با آمریکا در بحث مبارزه با تروریست نیز گفت: ما الان داریم با تروریست ها می جنگیم و همه دنیا این را می دانند. اما اینکه بخواهیم به آمریکایی ها بسته ای بدهیم و با آنها همکاری کنیم، الان زود است چون نمی دانیم آمریکایی ها چقدر صداقت دارند و آیا اگر ما با آنها همکاری کردیم ، چقدر ممکن است از اطلاعات ما سواستفاده نکنند. باید ببینیم نتیجه ائتلافی که آنها تشکیل داده اند چه خواهد شد.

رضایی افزود: خوشبختانه با آمدن دولت جدید و اقدامات انجام شده فضای خوبی در افکار عمومی دنیا درباره ما ایجاد شده و افکار عمومی چرخش خوبی به سمت ما داشته اند.

وی نوآوری ، ابتکار و خلاقیت را عامل مهم در پیروزی ایران در جنگ دانست و افزود: تمام کارشناسان نظامی دنیا معتقد بودند که شکست ایران در جنگ 100 درصد است اما اینطور نشد. برخی می گویند ایمان و روحیه شهادت طلبی عامل مهم در پیروزی ایران بود اما در حقیقت ابتکار و نواوری بود که مانند جویی شد که آب ایمان از آن عبور کند.

رضایی ، راه عبور از تحریم های اقتصادی را را اقتصاد مقاومتی و سند 24 ماده ای آن دانست و درباره ارتباط ایران با آمریکا نیز گفت: همین مذاکرات که با حمایت رهبری و جدیت دولت در حال انجام است تست خوبی است که حداقل صداقت آمریکایی ها سنجیده شود و اگر آنها صادق بودند این خودش یک گام به جلو است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع تحریم ها نیز گفت: اگر 10 تا از این تحریم ها هم تصویب کنند عزت ما شکسته نخواهد شد.

وی در پایان این دیدار یکی از دانشجویان از رضایی پرسید که آیا برای انتخابات مجلس روی شما حساب کنیم یا خیر که وی گفت: روی ما حساب باز نکنید

/212 29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آریا IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    59 66
    آقای رضایی در زمان جنگ به اندازه کافی بین سپاه و ارتش اختلاف انداختید دیگر بین جناحین لزومی ندارد خواهشا
  • علی A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    39 13
    نمیدونم شما چطور زندگی می کنید اما بیکاری، رکود و کاهش ارزش ریال در برابر دلار و ... اثر منفی زیادی بر زندگی اقشار بسیاری از مردم گذاشته است پس لطفا عزت را معنی کنید تا ما هم بدانیم چگونه با وجود این همه مشکلات و فارغ از شعار باعزت زندگی کنیم.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    36 29
    دوره ت گذشته مربی
    • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      14 0
      این جمله رو توی فیلم آژانس شیشه ای رضا کیانیان به پرویز پرستویی گفت و فکر میکنم نه اینجا و نه اونجا اصلا مصداق نداشت.
  • ه م A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    34 36
    درود بر رضایی
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    37 30
    با این حرفا رای نمی آری
    • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      10 1
      شما كه ايشون رو ول نمي كنيد همش راي راي انتخابات نمي دونم شوخيه يا جدي ولي خجالت بكشيد ديگه اين همه به اندازه پنج نفر كار كرده براي اين مملكت. ...اگه شهيد شده بود همش حلوا حلواش مي كرديد حق ما ملت همين وضعيتيه كه الان داريم
  • بی نام GB ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    2 4
    همه کارها رو بسپارید به رضایی خیالتون راحت باشه
  • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    10 13
    حاجی دمت گرم جدی پیشنهاد داده بودی سر جنگ ایران و عراق بمب هسته ای بخریم :...حیفه تو رییس جمهور مملکت نشدی...مردم درکت نمی کنن لامصبا
  • ناظر IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    3 1
    خود حق پنداری هنری است که نزد ایرانیان است و بس آخه تا کی آدم میتونه مسئولیت داشته باشه و خودش رو از همه چیز مبرا بدونه و دیگران را نصیحت کنه؟
  • مهربان توسی A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    2 9
    منظور از بازسازی چیست؟ کنار گذاشتن خاتمی از اصلاحات؟؟ اصلاحات با خاتمی معنا داره
  • ایرج US ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    2 6
    آقای رضایی لطفا با شعور مردم بازی نکنید: " مسئله مک فارلین از جایی شروع شد که آمریکایی ها احساس کردند ما در دور پیروزی ها افتاده ایم و برای همین تلاش کردند با ایران ارتباط برقرار کنند. فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بعد از این درخواست ایران هم گفت به ما اسلحه بدهید" اگر واقعاً در دور پیروزی بودید اسحله برای چی می خواستید؟ شما که تا امروز می گفتید آمریکا به عراق کمک میکرده است پس این حرف را چگونه میخواهید توجیه کنید: "رضایی با بیان اینکه ایران لیستی از تجهیزات مورد نیاز خود در جنگ به ویژه تجهیزات آمریکایی نظیر موشک های ماگ را به آمریکایی ها داد" خوب بود می گفتید که چه تعداد موشگ هاگ و لوازم یدکی مربوطه را هم دریافت کردید خدا ما را از دروغ نجات دهد.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    2 10
    یعنی می خوای بگی در قضیه مک کارلین شما توپ های 155k.h را از امریکا تحویل نگرفتید بعد از لو رفتن قضیه جمع آوری شد و به ذوب آهن فرستادید.
  • محسن A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    4 9
    هیچ یک از طرفین از آدمی که یکی به نعل بزنه یکی به میخ خوشش نمی آد ، آدم باید تکلیفش مشخص باشه حزب باد بودن که نشد کار اخوی
  • امین د A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    3 1
    آقای رضایی مردم سه سال دیگر، شاد هستند یا نه؟
  • Moj ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    7 10
    بريد ويكي پديا ، ماجراي مك فارلين بخونيد . بيايد از تاريخ درس بگيريم .