نسیم آنلاین نوشت:

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در افتتاحیه دومین کنفرانس "افق نو" گفت: امروز دنیا شاهد است که فاشیستی ترین رفتارها در کشتن انسان های بی گناه و حمایت از آن با افتخار توسط نظام های لیبرال دموکراسی صورت می گیرد. چرا؟ چون فکر می کنند با ابزار سیاسی همراه با استخدام هنر و رسانه می توانند واقعیت ها را پوشاند و وارونه نشان دهند. هزاران کودک زیر شدیدترین بمباران ها توسط مدعیان حقوق بشر و دموکراسی کشته می شوند اما نه تنها شورای امنیت قطعنامه ای صادر نمی کند بلکه ابزار هنر و رسانه نیز آن را می پوشاند و فراتر از آنکه در همین جهان به اصطلاح آزاد شبکه های تلویزیونی که به دفاع از مظلومین بر می خیزد، تهدید به قطع ماهواره می شوند.
سعید جلیلی گفت: مثال دیگر تزویر و فریبکاری ، موضوع مبارزه با سلاح های هسته ای است. امروزه مردم دنیا شاهدند کسانی ادعای مبارزه با سلاح هسته ای را دارند که خود دارای هزاران کلاهک هسته ای هستند و همین امروز هم مشغول ساخت و آزمایش نسل های جدید این سلاح هستند. کشورهای خود را به انبار مرگ بارترین سلاح ها قرار داده اند. اما کسی نباید در این باره حتی سوال کند. نظام سلطه و تزویر اطمینان دارد نه تنها قطعنامه ای صادر نخواهد شد بلکه فیلم و مستندی نیز نباید ساخته شود. نه تنها به عنوان متهم و مجرم معرفی نخواهد شد بلکه با تزویر و فریب می تواند خود را در جایگاه مدعی نیز معرفی کند.
او گفت: یک مثال برای این موضوع شاید جالبی باشد؛ جمهوری اسلامی ایران عضو NPT است و سلاح هسته ای را نامشروع و ناکارآمد می داند. قائل به شعار « سلاح هسته ای یرای هیچ کس و انرژی صلح آمیز هسته ای برای همه است». به عنوان عضو NPT بیشترین همکاری را با آژانس داشته است و آژانس بارها اعلام کرده است که هیچ انحرافی از فعالیتهای صلح آمیز هسته ای نداشته است. تاسیسات هسته ای ایران زیر نظر دوربین ها و بازرسان آژانس قرار دارد. نظام سلطه و فریب به سرکردگی رژیم آمریکا بیش از ده سال است سعی دارد به افکار عمومی دنیا و به خصوص مردم امریکا درباره فعالیت ها القاء نگرانی نماید و بدون هیچ دلیلی و به بهانه های واهی کارکردن تعدادی سانتریفیوژ زیر نظر آژانس برای مصارف صلح آمیز هسته ای را تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی وانمود کند.
جلیلی گفت: این درحالی است که آمریکا جدا از نگهداشت زرادخانه های هسته ای و ساخت و آزمایش نسل های جدید سلاح های هسته ای که خطری برای امنیت جهانی و مردم امریکاست، چند دهه است به شهادت اسناد اداری خود امریکا 178 کیلوگرم اورانیوم غنی شده با غنای بالا در دورن خاک امریکا گم شده است اما نه تنها قطعنامه ای صادر نمی شود، حتی جان شهروندان امریکایی نیز در این باره چنان بی اهمیت است که این خبر علی رغم غیر قابل انکار بودن آن به شدت بایکوت می شود.
او گفت: چطور دولت امریکا برای وجود مواد غنی شده زیر نظر آژانس و برای مصارف صلح آمیز اظهار نگرانی می کند اما برای مفقود شدن 178 کیلوگرم اورانیوم غنی شده آن هم در داخل خاک امریکا که جان و امنیت شهروندان امریکا که جان و امنیت شهروندان امریکا را تهدید می کند برای چند دهه سکوت نموده و این خبر بایکوت می شود. این مثال و صدها مثال مشابه نشان می دهد قدرت های استکباری نه تنها حقوق سایر ملت ها بلکه حقوق و امنیت ملت خود را نیز نادید می گیرند. آنچه امروز توسط قدرت های استکباری دنبال می شود صرفا منافع عده ای اندک و صاحبان کلوپ های ثروت و قدرت است.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378023

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    24 42
    " سعید جلیلی: چرا آمریکا درباره مفقود شدن ۱۷۸ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده در داخل خاک خود سکوت کرده؟ " حرف حساب جواب نداره
    • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      14 18
      راستی نفر دوم الیزه کیه ؟ شما از 178کیلو اورانیوم گم شده خبر داری ولی نفر دوم الیزه را آبدارچی میدونی باور نمیکنی مناظره 92را نگاه کنین
  • اوجان اوغلی IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    51 9
    شما وقتی مسئول مذاکره بودی خب میپرسیدی دیگه
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    29 4
    بدون هیچ دلیلی؟
    • مسعود IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      7 34
      بدون هر دليلي درود بر جليلي..............به ولايتي راي دادم ولي افتخار مي كنم دلم با جليلي بود ولي دلي نميشه راي داد
  • مسعود مقدم سامان IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    46 19
    باسلام آقای جلیلی جون هر کی دوست داری بیخیال . الان وقتش نیست داداش . اجازه بده اونهایی که نیویورک هستن برگردن . شما به موقعش اظهار فضل نمودید در زمان خودتون . ببخشیدا .....؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    خدایا صد هزار مرتبه شکر. خدایا هزاران مرتبه شکر. خدایا شکرت که اون دوره احمدی نژاد تموم شد و الان هم کسی مثل خودش رییس جمهور نیست
    • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      22 18
      شــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــکر
    • کوروش A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      12 3
      از کجا میدونی خدا با کیه که اینطوری خدایا خدایا میکنی؟ منو بیاد یه دیالوگ توی فیلم نجات سرجوخه رایان انداختی که میگه اگه خدا با ماست پس با دشمن کیه
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    18 5
    شما اصلا نباید اظهار نظر کني
  • امیر A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    18 6
    یک لحظه تصور کنید که ایشون دارن با اوباما تلفنی حرف می زنند. حالا ... قیافه اوباما رو تصور کنید
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    7 3
    جان برادر. فقط امریکا که کلاهک هسته ای ندارد. موضوع انهدام سلاح های هسته ای بسیار پیچیده است. روسیه و فرانسه و انگلیس هم هستند. بعد هم خلائ قدرت بین المللی نباید پیش بیاد.
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    35 4
    شما اگه با این فلسفه زندگی کنی که دربرابر سوالی که ازم می‌پرسن جای جواب دادن سوال می‌پرسم و اگر با این اعتقاد زندگی می‌کنی که قوانین رو نقض می‌کنم و اگه گفتن چرا می‌گم چون بقیه هم خلاف می‌کنن محض اطلاع آقای جلیلی 18 سال عدم گزارش فعالیت‌های هسته‌ای به آژانس مطابق قوانین پیمانی که ایران عضوشه تخلف محسوب می‌شه، چه 178 کیلو اورانیوم تو آمریکا گم شده باشه چه نشده باشه نتیجش این می‌شه که یکشبه ارزش زندگی مردم یک‌سوم میشه و شما جای نجات زندگی مردم راه رو برای امثال بابک زنجانی و بقیه رانت‌خوارها باز می‌کنی. البته اگه دو زار ایمان داشتید متوجه می‌شدید که گناه نابود کردن زندگی مردم از صواب لج‌و لج‌بازی با شیطان بزرگ خیلی بزرگتره.
  • مهناد A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    24 12
    آقای سعید جلیلی.... مردم ما به اندازه کافی تاوان ماجراجویی های بی مورد شما و همفکرانتان را پرداخته اند... تمنا دارم از جیب خود هزینه کنید نه ملت.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    18 9
    سعید جان استراحت کن خخخخخخخ
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    8 10
    بله این اتفاق که اقای جلیلی به ان اشاره کرد واقعا افتاده و من مقاله انگلیسی مربوط به این حادثه را در ویکیپدیا به فارسی برگرداندم که میتونید برید بخونید. این حادثه بعد از 50 سال هنوز مسکوت مونده و پرونده اش همون زمان بسته شد و دلیلش احتمالا این بود که تمام شواهد حاکی از این بود که دولت اسرائیل پشت این سرقت بود.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    17 8
    شما بیل زنی باغچه اقتصاد ایران رو بیل بزن. به امریکا چکار داری اخوی
    • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
      3 1
      امریکا اونوقت با ما چکار داره اخوی؟
  • مجتبی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    33 7
    باز این بدون هیچ دلیلی حرف زد.