ایرنا نوشت:

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: اقدامات هر گروه و سازمانی برای مقابله با پدیده بدحجابی به طور حتم بایستی مطابق با قانون باشد.

فهیمه فرهمندپور روز شنبه در حاشیه برگزاری دومین نشست طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهرستان ری در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: اعلام موضع در خصوص چگونگی مبارزه با بد حجابی در جامعه مربوط به دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور نیست.

وی درعین حال افزود: نظر قاطع مقام عالی وزات کشور برای مبارزه با پدیده بدحجابی که در سطوح مختلف این وزارتخانه دنبال می‌شود، مدیریت صحیح مبارزه با بدحجابی است.

فرهمندپور گفت هراقدامی برای ترویج عفاف و حجاب یا مبارزه با پدیده بدحجابی بصورت عام به طور حتم نیازمند طی فرایند و اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده همچنین عمده‌ترین مشکلات زنان در شرایط فعلی را مساله تحکیم خانواده دانست و گفت: افزایش متوسط سن ازدواج و کاهش سن طلاق، اعتیاد مردان و زنان به صورت خاص به خانواده‌ها اسیب می‌زند.

وی در ادامه، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را شوق‌آور خواند و با بیان این که اهتمام ایجاد شده به منظور اشتغال زنان سرپرست خانوار فوق‌العاده است، افزود: شاید بنده از کسانی باشم که بیشترین فشار کاری و روانی را از برخورد با زنان سرپرست خانوار به منظور دریافت کمک در سطح کشور تحمل می‌کنم.

وی با بیان این که انتظار زنان سرپرست خانوار از مسوولان به حق است و ما نمی‌توانیم آن را برآورده کنیم، اظهارامیدواری کرد با اجرای کامل طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کل کشور در آینده ای نه چندان دور، دیگر شرمنده این قشر نباشیم.

فرهمند پورهمچنین، مسائل اقتصادی زنان را تابعی از مسائل اقتصادی کل کشور دانست و گفت: ما نمی‌توانیم بدون برخورداری از یک نگاه جامع مسئله زنان سرپرست خانوار را به تنهایی در نظر داشته باشیم.

وی ایجاد رانت کاری برای اشتغال زنان سرپرست خانوار را برای سایر بخش‌های اقتصادی آسیب‌زا دانست و افزود: مراقب باشیم اقدامات دلسوزی ما به منظور فراهم کردن کار برای زنان سرپرست خانوار به صورت رانت، مشکل دیگری مانند بیکاری عده‌ای زن و مرد شاغل در سایر حوزه‌ها ایجاد نکند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =