وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم نظارت بر تطابق فیلمنامه و فیلم در جریان تولید آثار سینمایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی جنتی که سه شنبه شب یازدهم شهریور ماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حاضر شده بود با اشاره به رونق فروش آثار تجسمی، فروش این آثار را به قیمت های بالا، امکانی برای تشویق فعالان این عرصه دانست.

او سپس در پاسخ به این پرسش که وضعیت تئاترهایی که اجرا می شود به لحاظ محتوایی چگونه است، گفت: «حوزه تئاتر با مشکلات بسیاری مواجه است. اهالی تئاتر با مشکلات مالی بسیاری مواجه هستند و ما به عنوان بخش دولتی به بسیاری از فعالان این عرصه بدهی داریم که باید برای پرداخت آن  ها اقدام شود. 17 میلیارد تومان بودجه یکسال تئاتر است که به واقع بودجه قابل توجهی نیست و با این بودجه در حوزه سینما فقط می توان یک فیلم سینمایی فاخر ساخت.»

او ادامه داد: «در چند ماه اخیر به لحاظ محتوایی توجه هایی به تئاتر شده است، اما طبیعتا وقتی وارد هر حوزه ای بشویم با اشکالاتی روبرو خواهیم شد که البته باید درصدد رفع آن برآییم. بحث سوژه نمایش ها موضوع مهمی است و ما نمایش هایی که به لحاظ محتوایی قابل قبول باشند کم داریم.»

او تاکید کرد نیروهایی که در زمینه فرهنگ و هنر آموش می بینند می توانند زمینه تولید ایده های خوب ایرانی را برای اجرای نمایش ها به وجود آورند تا توجه ها به سمت متن های ایرانی معطوف شود.

وزیر ارشاد با اشاره به نظارتی که در حوزه سینما در زمینه تولید فیلم های سینمایی وجود دارد، گفت: «دو شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش از نیروهای متعهدی تشکیل شده اند و در دو مرحله فیلمنامه و پس از ساخت فیلم ها را بررسی می کنند و در زمینه صدور و یا عدم صدور مجوز فیلم ها تصمیم می گیرند. اگر در جشنواره گذشته فیلم فجر ما با فیلمی مواجه بودیم که غیرقابل پخش بود به این دلیل بود که آن فیلم با فیلمنامه ای که به ارشاد ارائه کرده بود، متفاوت بود.»

جنتی در پاسخ به این پرسش که موضع ارشاد در مقابل فیلم هایی که با فرهنگ ما مغایرت دارند و گاه به جشنواره های جهانی راه پیدا می کنند، چیست، گفت: «گاهی فیلم هایی ساخته می شود که اصلا مجوز ندارند و بدون مجوز راهی جشنواره های خارجی می شوند. این اتفاق ناخوشایندی است، اما به هر حال این فیلم ها بدون مجوز تولید و از کشور خارج شده اند. در مورد دیگر که مطابق نبودن فیلمنامه با فیلم نهایی است باید اقداماتی صورت بگیرد که مهمترین آن نظارت در جریان ساخت فیلم های سینمایی است.» او تاکید کرد این نظارت بدون اینکه زمان زیادی از کسی بگیرد و هزینه های سیاسی به همراه داشته باشند انجام خواهد شد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =