فارس نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی امشب در نخستین نشست وحدت و همگرایی اصولگرایان لرستان در خرم‌آباد با اشاره به اینکه اصولگرایی یک ظرفیت بالا و عمیقی است که اگر خوب مدیریت شود یک موج عظیمی در کشور ایجاد می‌شود، اظهار داشت: ما دست‌ بردار از اصولگرایی نیستیم و باید اصول را ملاک قرار دهیم، نه سلیقه‌ها را، چراکه با حفظ سلیقه‌ها می‌توانیم زیر چتر اصول کار خود را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه اصولگرایی را مقام معظم رهبری اعمال کرده‌اند؛ از این‌رو اصولگرایی یک جریان ارزشی است که ما دست‌بردار از آن نیستیم، ادامه داد: مسائل و جریانات سیاسی فراز و نشیب‌هایی دارند که نباید از این فراز و نشیب‌ها منزوی شد؛ از این‌رو شاید در 8 ساله دوره اصولگرایی اشکالاتی وجود داشت، اما باید مسئولان بدانند که در این 8 سال کارهای بزرگی انجام شده و نباید در خصوص 8 ساله دوره اصولگرایی سیاه‌نمایی شود.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان کشور خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه برخی به دنبال سیاه‌نمایی عملکرد 8 ساله دوره اصولگرایی هستند و حتی حاضر نیستند یک کار خوب را در این دوره تأیید کنند؛ از این‌رو در دیدار دولتی‌ها با مقام معظم رهبری، ایشان این مسئله را به خوبی تذکر دادند. ما با آمار و ارقام می‌توانیم از 8 ساله دوره اصولگرایی دفاع کنیم، اما قبول داریم که در این دوره نیز ضعف‌هایی وجود داشته است و ما به آنها در همان دوره انتقاد داشته‌ایم.

* امروز جریانی ایجاده شده که بین اصولگرایی سیاه‌نمایی و اختلاف ایجاد کند

تقوی با بیان اینکه در حال حاضر اصولگرایان باید با وحدت، اتحاد و انسجام کارهای خود را پیش ببرند، چراکه امروز جریانی ایجاد شده که می‌خواهد بین اصولگرایان سیاه‌نمایی و تفرقه بیندازد، تأکید کرد: ما با بدنه جریان اصولگرایی کار می‌کنیم و جریان اصولگرایی حزب نیست؛ بلکه می‌خواهد در مقابل حزب‌های دیگر وحدت و همگرایی را بیشتر کند.

وی با اشاره به اینکه ما در بحث اصولگرایی می‌خواهیم مواضع مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان را تبلیغ کنیم، عنوان داشت: جریان اصولگرایی باید در ولایتمداری، اتحاد و وحدت تکیه کند و در واقع نماد اصولگرایی اخلاق، سعه صدر، احترام و اکرام نسبت به یکدیگر و پایبندی به ارزش‌ها است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: ما به دنبال تقویت جریان اصولگرایی در سطح کشور هستیم و علت اینکه در انتخابات دوره یازدهم اصولگرایان نتوانستند رأی لازم را کسب کنند به دلیل عدم اتحاد و یکپارچگی بین آنها بود، چراکه اگر آرای اصولگرایان را در این دوره جمع کنیم کمتر از طرف مقابل نیست.

این مسئول تشریح کرد: ما به جریان اصولگرایی متصل هستیم، چراکه این جریان اصولگرایی را مقام معظم رهبری خلق کرده و اصولگرایی به این معنا است که هرکس معتقد است که کشور جمهوری اسلامی ایران بر محور ارزش‌های اسلامی با محوریت ولایت فقیه اداره شود، اصولگرا است.

تقوی با بیان اینکه اعتقاد به ارزش‌های دینی و مکتبی با محوریت ولی فقیه در اداره امور کشور اصولگرا است، چنین توضیح داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 8 سال دولت سازندگی، 8 سال دولت اصلاحات و 8 سال دولت اصولگرا حاکم بوده‌اند که هرکدام از اینها ضعف‌ها و نقاط قوتی داشته است، اما نباید عملکرد 8 سال دولت اصولگرا را سیاه جلوه دهند، چراکه در این 8 سال کارهای بزرگی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه باید از همه فرصت‌ها استفاده شود، چراکه به دست آوردن فرصت‌ها و از دست دادن آنها کار بسیار سنگینی است، خاطرنشان کرد: اگر با هم اتحاد و همگرایی داشته باشیم می‌توانیم در توسعه کشور و جامعه تأثیرگذار باشیم؛ از این‌رو این همایش‌ها را برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم بین اصولگرایان وحدت و انسجام ایجاد کنیم.

این مسئول عنوان داشت:‌ در سفر به استان‌های کشور برخی‌ها سئوال پرسیده‌اند که جمع کردن اصولگرایان به چه معنا است؟ آیا کسی پشت این جریان قرار دارد و من در جواب اعلام می‌کنم این جریان پشت صحنه و روی صحنه آن مثل هم است؛ ما فقط مقید به پیروی از مقام معظم رهبری هستیم و با هیچ کسی عقد اخوت نبسته‌ایم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان کشور با بیان اینکه نباید بگذاریم نیروهای متدین منزوی شوند، گفت: از این‌رو این همایش‌ها را برگزار کردیم تا این نیروها در کنار هم جمع شوند و بتوانند با هم همفکری کنند و تمام گزارش‌های این سفرها در زمان قبل از بیماری آیت‌الله مهدوی کنی به وی گزارش داده شده و در قم به آیت‌الله یزدی این گزارش‌ سفر داده می‌شود.

این مسئول در پایان افزود: در سفر به استان‌های کشور سئوالی دیگر مطرح شده که آیا با این همایش‌ها شما می‌خواهید در مقابل دولت قرار بگیرید؟ من اعلام می‌کنم ما مقید به پیروی از مقام معظم رهبری هستیم و با تعبیت از ایشان از دولت حمایت می‌کنیم، چراکه اگر دولت موفق شود موفقیت نظام است و شکست دولت به ضرر نظام و مردم است.

 

2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    شما یه چهره ی به نسبت محبوب داشتین اونم احمدی نژاد بود و خلاص. که البته برای کسب این محبوبیت هم روش های خاصی رو داشت که دیگه جواب نمیده. تازه خودشم مدام اصرار داشت از شما فاصله بگیره مردم که مریض نیستن به امتحان پس داده های محافظه کار رای بدن..................
  • بی نام US ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    احمدی نژاد در ابتدا به اصولگرایان متمایل شد ولی در دوره دومش بیشتر طرف اصلاح طلبا رو گرفت،در واقعا از سال 88 تا 92 بیشتر نیروهای اصلاح طلب مثل مشایی و رحیمی و بقایی داشتن کشورو اداره میکردن.
    • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      72 4
      حالا مشایی و بقایی و رحیمی شدن اصلاح طلب. خب دیگه چی؟
    • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      6 26
      اینها اصلاح طلب نما هستند نه اصلاح طلب
    • amir A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      55 5
      نمیدونستیم مشایی و رحیمی و بقایی زمان اصلاحات دست چپ و دست راست خاتمی بودن آفرین به این هوش سرشار. ندزدنت یه وقت
    • بی نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      43 2
      شما هرکی خوشت نمیاد اصلاح طلب میدونی؟ لابد خیلی هم به نظریاتت افتخار میکنی و فکر میکنی خیلی ولایت مداری
    • بی نام A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      29 2
      اینو جدی گفتی یا داری شوخی میکنی؟
    • بی نام US ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      29 1
      آقا شما خون خودت رو کثیف نکن.
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    67 5
    شما خبر نداری که ما اصلاح طلبان همه زورمون رو می زنیم که شمارو تو فضای سیاسی نگه داریم. اما جای شما که نمی تونیم کار انجام بدیم. کار یاد بگیرید.
  • مصطفی اصفهانی A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    98 5
    جناب اقای تقوی فراموش کرده اند که اقای احمدی نژاد در مناظره سال 88 تمامی دولتهای قبل از خودش را منحرف از راه انقلاب معرفی کرد و در اخر دولتش را پاک دست ترین دولت در تاریخ افعال معکوس معرفی کرد
  • 41 IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    65 10
    نه برادر . سیاهی نیست تابلوهه
  • کوثر IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    12 55
    اگر مصلحت گروهی را فدای مصلحت ملی نمی کردیم و به موقع به رفتار های مشکل دار ان دولت تذکر می دادیم الان وضعیت بهتر بود و اصول گرایی هم سر بلند تر بود
  • ایرانی US ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    74 9
    مگه تو اون هشت سال شما نقطه سفیدی هم باقی گذاشتین؟ نیاز به سیاه نمایی نیست سراسر کارنامه دولت نهم و دهم تیره و تاریک است
  • حمید رضا IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    76 9
    نیازی به سیاه نمایی نیست چون آشکارا سیاه است. شماها سعی دارید آن را رنگی نشان دهید.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    76 7
    بله واقعا كارهاي بزرگي صورت گرفته است بزرگترين اختلاسها صورت گرفت
  • ايراني زاده IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    6 4
    زيرسوال بردن خدمات دولتهاي قبل زير سوال بردن نظام است بايدگفت همه دولتهاي قبل خدمت كرده اند ولي ضعفهاي هم داشته اند كه بقيه درجهت تقويت نقاط مثبت وبرطرف كردن نقاط منفي تلاش كنندولي افراط دردولت نهم ودهم وتفريط دردولت قبل تربارزترين مشخصه بوده كه هردومطلوب جامعه اسلامي نبود
  • بی نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    25 1
    همین که اعتراف کردید هشت سال گذشته دولت دست اصولگراها بوده از شما تشکر میکنم چون خیلی ها منکر این واقعیت هستند بقیه اش هم مهم نیست چی گفتید چون هیچ کس نمیگه ماست من پالم داره
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    18 1
    بسمه تعالی بخش های قابل توجهی از دوران دولت دهم مخصوصا آمیخته به نکبت وبی خردی در میان مدیران دولتی بود که با بلاهت کشور را اداره می کردن . آقای تقوی توجه داشته باشند روحانی شیعه بایستی عادل باشد. بدون عدالت هیچ ارزش برای ایشان نمتصور نیست. بلاهت وفقدان عقلانیت وایجاد تعارض مهمترین خصوصیت دولت دهم بود .
  • من IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    30 1
    بدترين خاطراتم رو از دولت آقاي احمدي نژاد دازم هيچ دولتي جرئت اين همه بي احترامي و خار كردن مرد را نداشت ...
  • حسین EU ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    10 2
    با سلام اگراشتباه بوده چرا اون طرح ها اجرا می شه مثل کارت سوخت مثل یارانه مثل نظام سلامت مثل مسکن مهر مثل سفر های دولت و....... اشتباه نکنید این طرح ها مال احمدی نژاد نبوده بلکه طر حایی بوده که مجلس دیکته کرده در ضمن الان چند سالی هست که مجلس مثل گذشته نیست
  • بی نام IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    18 1
    آقای تقوی عزیز تاریخ در آینده خواهد نوشت که حق با کیست اما افسوس که ما هیچ وقت درس نمی گیریم.
  • محمد IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    30 2
    من از وضعيت معيشتي خودم و همكاران و اطرافيانم ، متوجه ميشم كه چه كاررررررررررهاااااااااااي بزرگيييييييييييييييي انجام دادن فقط خدا كنه ديگه هيچكس تو اين مملكت از اين كارهاي بزرگ انجام نده
  • علی محمد IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    20 2
    راستی نباید کسی که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور است معمولا بی طرف باشد ؟ مشخص است کسی که به یک اردوگاه معتقد و وابسته است نمی تواند امام جمعه از جناح دیگر انتخاب کند واقعا خیلی جالب است بعدا توقع دارند همه جناح ها در نماز جمعه شرکت کنند که به نظر می رسد توقع منطقی نمی باشد و در استان ما کسی که کمترین تفکر اصلاح طلبی داشته از امام جمعه بودن حذف شده اند .
  • محبوبه A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    30 3
    نیروهای متدین نباید منزوی شوند یعنی چه؟ یعنی فقط اصولگرایان متدین هستند و بقیه بی دین ؟ این چه مدل حرف زدن است؟
  • بی نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    9 2
    اين تدين نيست. دستاويز قرار دادن دين است.
  • میرعباس موسوی A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    6 4
    آرزوی ما اینست که احمدی نژاد در سال 96 کاندید بشود تا برای اصولگرایان تفهیم بشود که عملکرد ایشان را مردم چگونه قضاوت می کنند.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    10 1
    از سیاه هم سیاه تره شما سرتو بردی تو برف فقط مردم آگاه فهمیدند
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    10 1
    البته بالاتر از سياهي رنگي نيست سياه تر از اين نميشه همه پرونده ها سه هزار ......يدك دارند
  • بی نام US ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    9 1
    اینجور افراد فقط خودشونو مسلمان و متدین میدانند و دقیقا بهمین خاطر بیشترین تخلفات و بی قانونیهارا مرتکب میشوند و به حساب دین میگذارند که جای بسی تاسف است. 8سال گذشته به اعتراف همقطارهای ایشون سیاهترین سالهای کشور بود که کشور و مردم باندازه دهها سال به عقب برگشت.