حاشیه های کنفرانس خبری رئیس جمهور؛ از گلایه های خبرنگاران تا ماجرای هوای خوب

پایان نشست خبری رئیس جمهور بازار گلایه همیشگی خبرنگاران برای نداشتن فرصت برای سوال از رئیس جمهور داغ بود.

محمود عزیزی: محمد رضا صادق مشاور رئیس جمهور و پرویر اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوردو چهره ای بودند که خبرنگاران بیشتری در اطراف آنان گلایه کردند که چرا فرصت طرح سوال های خود را نداشتند.
* اسماعیلی در حین خروج از سالن به خبرنگارانی که در اطراف آنها بود گفت که قرار بود به جای این نشست رئیس جمهور در رسانه ملی با مردم صحبت کند که ما رئیس جمهور را متقاعد کردیم که نشست خبری برگزار شود.

* این چهارمین نشست رئیس جمهور با خبرنگاران در یک سال گذشته است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
*بنر پشت سر رئیس جمهور این بار رنگ سبز ملایم به خود داشت.سومین نشست حسن روحانی بنری با زمینه بنفش بود.

*رئیس جمهور ساعت 16:10 دقیقه وارد سالن شهید بهشتی شد و حیاتی مجری تلویزیون که اجرای این کنفرانس خبری را بر عهده داشت، مدت زمان نشست خبری را 80 دقیقه عنوان کرد اما در پایان این زمان به بیش از 100 دقیقه رسید.
*۷۲ رسانه خارجی و ۶۰ رسانه داخلی به این کنفرانس خبری دعوت شده بودند.
*تقریبا از ساعت 15:15 میهمانان ویژه دعوت شده در سالن برگزاری کنفرانس حضور یافتند. مدیر عامل خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، مدیران مسئول روزنامه‌های اعتماد، اطلاعات و چند تن از اساتید رشته ارتباطات از میهمانان ویژه این مراسم بودند. دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات علی رغم که برای وی در صف اول صندلی را خالی کردند، اما در همان مکانی که صندلی خالی بود تا پایان کنفرانس خبری نشست.
* محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سخنگوی دولت اولین عضو کابینه بود که وارد سالن محل برگزاری نشست خبری رئیس جمهور شد. مرتضی بانک معاون سرپرست کل نهاد ریاست جمهوری، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور نیز به ترتیب در سالن حضور یافتند. حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور آخرین چهره ای بود که به این حلقه پیوست.
* رئیس جمهور را در بدو ورود به سالن کنفرانس خبری، محمد نهاوندیان و حسین فریدون همراهی می‌کردند.
* سخنرانی ابتدایی روحانی که 25 دقیقه به طول انجامید. رئیس جمهور در لابلای سخنانش به مساله محیط زیست و بهتر شدن وضعیت هوای تهران اشاره کرد و گفت:هوای امسال بهتر از سال گذشته است هرچند بعضی‌ها گفتند هوای خوب مرهون باد است اما بدون باد هم هوا بهتر شده است، اما روزی هم که باد نیست، هوا از سال قبل بهتر است.
*میز و صندلی رئیس جمهور به نسبت دوران رئیس جمهور سابق شکل و شمایل بهتری داشت . پروژکتورهایی هم برای تصویر برداری بهتر در اطراف سالن نصب شده بود تا تصاویر تلویزیونی کیفیت بهتری داشته باشد.
*در بین سخنان رئیس جمهور حرفهای درگوشی ما بین نهاوندیان، آشنا و فریدون چهره های نزدیک به رئیس جمهور بارها رد و بدل شد و در مواردی با لبخندی همراه بود.

* ایسنا و ایرنا تنها خبرگزاری‌های داخلی بودند که سوال خود را از رئیس جمهور بپرسند. سوال خبرگزاری ایسنا درباره اینترنت پرسرعت بود که روحانی برداشتن اینترنت پرسرعت برای انجام کارهاهی تحقیقاتی تاکید کرد و در ادامه صحبت‌‌هایش به مزاح گفت، سرعت اینترنت گاهی اوقات اینقدر پایین است که انسان در حین دانلود یک مقاله خوابش می‌گیرد.
*دقایق پایانی این کنفرانس خبری حیاتی مجری برنامه به نیابت از روحانی به حاضرین گفت که آقای روحانی 10 دقیقه وقت مصاحبه را اضافه کردند که این موضوع خنده روحانی و حاضرین را به همراه داشت و روحانی خطاب به حیاتی گفت: من فکر کردم سوال‌ها تمام شده است.
*فارسی شکسته و بسته خبرنگار شبکه فونیکس چین و سوال او درباره روابط ایران و چین با این واکنش روحانی مواجه شد که «ماشاءالله فارسی را خوب صحبت می‌کنید. »

/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    4 1
    قضيه ى هواى خوب چي بود چون توي متن اشاره اي بهش نشده بود.
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    بازم خبرنگاران تایید شده دعوت شدن...
    • بی نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
      10 1
      اتفاقا من معتقدم روزنامه هایی که تخریب و تحریف می کنند را باید به همین وسیله تنبیه کرد. باید چند جلسه اجازه حضور در نشست خبری نداشته باشند. البته من خبرنگار نیستم و خبر ندارم کی آمده بود و کی نیامده بود.
    • بیکار US ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
      9 3
      پ ن پ قرار بود تائید نشده ها دعوت بشن؟ یه چیزی بگو که بگنجه که نگن منگولی
    • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      3 1
      در کنفرانس خبری رئیس جمهور که هر ننه قمری رو راه نباید بدن.
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    22 5
    صحبت ایشان در مورد هوای خوب خیلی هوشمندانه بود. برای ایشان حظ کردم.