سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای از انتشار دفترچه راهنمای آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این اطلاعیه آمده است:‌ داوطلبان آزمون سراسری سال 1393 در گروه های آزمایشی مختلف می توانند فایل دفترچه راهنمای کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور (کلیک کنید) تهیه کنند.

این دفترچه ها در روزهای 14 تا 20 مرداد نیز از در باجه های پستی سراسر کشور نیز توزیع می‌شود.

لازم به ذکر است در صورت وجود هر گونه اصلاح یا تغییر ظرفیت، موارد در روز چهارشنبه 15 مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

 

یکشنبه، کارنامه منتشر می شود

حسین توکلی،‌ مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارنامه کنکور سراسری سال 93 در ساعت 2 بعدازظهر روز یکشنبه 12 مردادماه خبر داد و به مهر گفت: بر اساس میزان حاضرین در جلسه آزمون سراسری و میزان ظرفیت های اعلام شده می توان گفت تقریبا تمامی افراد مجاز به انتخاب رشته هستند.

آمار حاضرین در جلسه آزمون سراسری 93 و ظرفیت پذیرش

ردیف گروه آزمایشی تعداد حاضرین ظرفیت پذیرش
1 علوم ریاضی و فنی 191 هزار و 551 نفر 254 هزار و 686 نفر 
2 علوم تجربی 443 هزار و 881 نفر 190 هزار و 140 نفر
3 علوم انسانی 217 هزار و 245 نفر 213 هزار و 911 نفر 
4 هنر  40 هزار و 460 نفر 16 هزار و 182 نفر 
5 زبان های خارجی  99 هزار و 104 نفر 20 هزار و 778 نفر 
جمع 992 هزار و 241 نفر 695 هزار و 697 نفر

مشاور عالی سازمان سنجش همچنین گفت: به این ترتیب تمامی حاضرین در جلسه آزمون مجاز به انتخاب رشته شده اند و اگر تمام مجازین به انتخاب رشته نیز کدرشته های خود را کنند بیش از 70 درصد شانس قبولی وجود دارد.

توکلی گفت: از میزان ظرفیت موجود، 399 هزار و 473 نفر بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته می شوند و 296 هزار و 224 نفر بر اساس آزمون پذیرفته می شوند. در واقع 57.42 درصد ظرفیت به بدون آزمون و 42.58 درصد ظرفیت به با آزمون اختصاص دارد . ضمن آنکه از ظرفیت موجود، 684 هزار و 55 نفر در ظرفیت به روش متمرکز و 11 هزار و 642 نفر هم به روش نیمه متمرکز پذیرفته می شوند.

وی درباره ظرفیت دانشگاه آزاد گفت: ظرفیت این دانشگاه از سوی دانشگاه اعلام خواهد شد و در کارنامه بخشی تعریف شده است که فرد می تواند به سایت مرکز آزمون مراجعه کند و بر اساس آن کد رشته های آزمون دانشگاه آزاد را انتخاب کند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کارنامه ساعت 2 بعدازظهر یکشنبه 12 مردادماه منتشر می شود و داوطلبان می توانند بر اساس ضوابط و دستور العمل سایت سنجش از آن پرینت تهیه کنند. داوطلبان از روز چهارشنبه 15 مردادماه می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند، بطوری که از گروه های آزمایشی مجاز می توانند 150 کدرشته محل را انتخاب کنند. ضمن اینکه می توانند در این میان از بین کد رشته های محل بر اساس سوابق تحصیلی هم انتخاب انجام دهند.

به گفته او سیستم انتخاب رشته تا حدی هوشمند است و به انتخاب کمک می کند.

توکلی گفت: غایبان در آزمون و کسانی که تاکنون ثبت نام نکرده اند نیز می توانند پس از اعلام شرایط انتخاب رشته 100 کد رشته محل را از میان کدرشته محل هایی که بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دارند، انتخاب کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    82 7
    فقظ خود خدا میدونه چقدرزحمت کشیدم واسه همه کنکوریا دعا کنید
    • ترسا A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      12 1
      هووووو ریاضیا قبولن
  • محسن A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    31 4
    بین سه رشته اصلی : تجربی بیشترین تعداد داوطلب و کمترین ظرفیت قبولی جالبه نه ؟
  • فرو IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    8 0
    وای خدا ببین چند نفر از ظرفیت پزشکی کم کردن شیراز 80تا کم کردن اصفهان 60 تا اهواز 45 تا شد یک سال بیاد سازمان سنجش ی فیلمی سر ما درنیاره؟
  • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    7 6
    اینجانب که جزء شرکت کنندگان کنکور سراسری 93 در گروه آزمایشی علوم تجربی هستم از مسئولین محترم سنجش سوالی داشتم از امسال سوابق تحصیلی در نتایج آزمون سراسری اعمال میشود و من در سال تحصیلی به دلیل انجام عمل جراحی سنگین در ناحیه سر نتوانستم نتایج مطلوبی در امتحانات داخلی و نهایی کسب کنم ، البته این در حالی است که قبل از انجام عمل جراحی نتایج مطلوبی از امتحانات کسب میکردم. حال با توجه به شرایط ذکر شده قرار است سوابق تحصیلی در نتایج اعمال شود و من شک ندارم امثال بنده هم در کشور هستند.همچنین گروه آزمایشی تجربی بیشترین متقاضی را داشته است و با توجه به اعمال سوابق تحصیلی ، شرایط برای بنده و امثال بنده سخت تر میشود. آیا سازمان سنجش برای بنده و امثال بنده در این مورد تدبیری اتخاذ نکرده است؟
  • تجربي EU ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    9 2
    خدايا خودت كمك كن.برام دعا كنيد.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    8 2
    چرا اینقد ظرفیت ها کم شده ؟؟؟
  • پریماه IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    8 2
    خخخ...ریاضی ها که الکی هم پر کنند قبولن...خخخ
  • شیما A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    7 0
    بخدا خیلی زحمت کشیدم خیلی نامردین کنکور ازاد روبرداشتین،چرا اینقدر طرفیتهای تجربی کم شده فقط توکلم به خداست ایشالا خدا همه ی کنکوری هارو ک
  • خانم یزدانی A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    4 3
    سلام من دارای سهمیه شاهد در کنکور سراسری هستم با درصد 50 درصد خیلی دوست دارم بدانم چرا شما تفاوتی بین دانش اموزی که روز ها به خا طره مشکل جسمی یا روانی یا هردوی بدرش با ترس ولرز درس میخواند وکسی که با خیال اسوده تر درس میخواند قائل نیستید بهتر بگویم چرا تفاوتی بین سهمیه ی 25 با 50 به بالا قائل نیستید این دیگه چه نوع عدالتی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مسئول گرامی لطفا باسخ دهید.
  • خانوم یزدانی A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    ادامه.... واقعامسئولین محترم سازمان سنجش خیلی به فکر ما فرزندان شاهد هستندکه درصورت عدم کسب نمره مربوطه حتی مارا درظرفیت اختصاص داده شده بذیرش نمی کنند و ان را به سایر سهمیه ها اختصاص می دهند و تازه فرزندان 25تا49 را بامایکسان میدانند واقعا این جمله را درک میکنید که اعضای خانواده یک جانباز باید برای تحمل مشکلاتشان باید قرص اعصاب وروان بخورند یا فقط ظا هرا اظهار تاسف می کنید اگر ساده به این جمله نگاه میکنید لازم است یک دوره ای حتی کوتاه را با انها زندگی کنید دولت جدید دولت تدبیر وامید است اما من تدبیری به معنای واقعی نمی بینم لازم به ذکر است که من دانش اموزی با معدل54/18هستم که با سه سال کنکور دادن هنوز بزیرفته نشده ام وملت مرا مسخره می کند یه نفر در سازمان شما جواب بدهد
  • فاطیما A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    1 0
    نامردی کردن برای دانشگاه فرهنگیان کم گرفتن