اگر شمال رفته اید، جمعه برنگردید/ محدودیت های ترافیکی روز پایانی تعطیلات عید فطر

پلیس راهور ناجا برای روزهای پایانی تعطیلات عید فطر محدودیت های ترافیکی وضع کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در دو روز نخست تعطیلات عید فطر، ترافیک سنگینی در جاده های منتهی به استان های شمالی کشور گزارش شد؛ مثلا ۲۰ ساعت کرج-مرزن‌آباد.

به گفته پلیس این مراجعه سنگین به استان های شمالی، کم سابقه بوده است. حتی میزان سفر از تعطیلات نوروز هم بیشتر شده. به همین دلیل پلیس در اطلاعیه ها و خبرهای مختلف از مسافران خواسته است زمان بازگشت را به روز جمعه نیدازند؛ یا پنج‌شنبه بازگردند و یا شنبه. چه اینکه پیش بینی ترافیک به مراتب سنگین تری برای روز جمعه در جاده های شمال شده است.

با این حال پلیس برای در روزهای پایانی هفته تا شنبه ۱۱ مرداد ماه، برای برخی محورهای مواصلاتی کشور محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت‌های عبور و مرور وضع کرده است..

محور کرج - چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است. همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12:00 روز جمعه مورخ 93/05/10 تا03:00 بامداد روز شنبه مورخ 93/05/11 از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15:30 روز جمعه مورخ 93/05/10 تا 03:00 بامداد روز شنبه مورخ 93/05/11 از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسیله نقلیه از ساعت 14:00 تا 24:00 روز شنبه مورخه 93/05/11 از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسیله نقلیه از ساعت 17:30 تا 24:00 روز شنبه مورخ 93/05/11 از 15 کیلومتری جنوب مرزن آباد (دزدبن) به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.

تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌های محلی دارای مجوز تردد در محور چالوس نیز تا ساعت 02:00 بامداد روز شنبه مورخ 93/05/11 بدون استثناء از محور چالوس ممنوع است.

محور هراز

تردد تمامی تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است. تردد تمامی کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 06:00 تا 24:00 روز پنج شنبه و جمعه مورخ 9 و 93/05/10 از محور هراز ممنوع است.

تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت 12:00 روز جمعه مورخ 93/05/10 تا ساعت 02:00 بامداد روز شنبه مورخ 93/05/11 از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 15:00 روز جمعه مورخ 93/05/10 تا ساعت 02:00 بامداد روز شنبه مورخ 93/05/11 از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) به صورت یکطرفه است.

همچنین تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت 14:00 تا 24:00 روز شنبه مورخ 93/05/11 از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد کلیه وسایل نقلیه از 16:00 تا 24:00 روز شنبه مورخ 93/05/11 از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) به صورت یکطرفه است.

محور فیروزکوه

تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 06:00 تا 24:00 روز جمعه مورخ 93/05/10 از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

محور سلفچگان - قم

تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری (تریلی، کامیون و کامیونت) به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 16:00 الی 24:00 روز جمعه مورخ 93/05/10 از محور سلفچگان به قم ممنوع است.

محور قدیم رشت - قزوین

تردد کلیه تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 08:00 الی 24:00 روز جمعه مورخ 93/05/10از محور قدیم رشت به قزوین و بالعکس ممنوع است.

محور آستارا - اردبیل

تردد تمامی تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 08:00 تا 24:00 روز جمعه مورخ 93/05/10 از محور آستارا به اردبیل و بالعکس ممنوع است.

همچنین تردد موتورسیکلت تا ساعت 24:00 روز جمعه 93/05/10 از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    برای من جای سواله که آیا این همه جمعیتی که به شمال میرن همه ویلا دارن یا ویلا کرایه میکنن؟ ما که الان چند ساله رنگ شمالو ندیدیم به خاطر گرونی
    • ناشناس IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      اون دسته از عزيزاني كه ناراحت هستن يا احيانا توانائي رفتن به شمال رو ندارن يا دوباره احيانا يه خورده خسيس تشريف دارن و نمي تونن خوشحالي مردم رو ببينن بشينن خونه شبكه خوب و هيجان انگيز يك سيما رو ببينن .
    • behnam RO ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      عزیزم کار کن پول دربیار به جای نق و ناله
    • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      95 29
      خودم رشتی ام.مسافران بیشترشون چادر مسافرتی دارن .خرج زیادی نداره.فقط کرایه ماشین جور شد تا شمال میتونید بیاین.
    • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      32 1
      بابام دبروز داشت اخبار می دید به محض اینکه جمعیت اسیر در ترافیک جاده مخصوص را دید گفت: "اینها همه در شهرستان فامیل دارند که مسافرت می روند." ولی من که بیست سال است از تهران خارج نشدم در این فکرم که چرا ما فامیل نداریم؟
    • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      5 0
      داداش الان با 10 ، 20 میلیون می شه یه تیکه زمین یا یه ویلای کوچیک تو شمال گرفت ، آگهی های روزنامه و قیمت ها رو ببین یه پرایدم که داشته باشی همین میشه دیگه ، همه میریزن تو جاده ها
    • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      0 4
      مگر مسئولين و پليس نميگه كه پرايد ماشين جاده هاي برون شهري نيست و فقط به درد داخل شهر اون هم با 70 الي 80 كيلومتر سرعت ميخوره ، پس مشكل بزرگ ترافيك اين نوع ماشين هاست و اگر جلوي ترددش در جاده هاي بيرون گرفته شود خيلي از مشكل كم ميكنه
    • آدرین A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      21 0
      مسافرت داریم تا مسافرت. اگه بخوای سوئیت اجاره کنی حداقل شبی 100 باید کنار بزاری. اگه بخوای یه کم به خودت سختی بدی میتونی تو چادر باشی. البته با توجه به هوای گرم و آفتابی و شرجی شمال پیشنهاد دارم به هیچ وجه شب تو چادر نخوابین چون پشیمون میشین. هزینه مسافرت یه امر نسبیه هر چی بیشتر خرج کنی راحت تری اما لزوما با خرج کردن پول بیشتر، بیشترخوش نمیگذره
    • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      23 7
      چادر مسافرتی و دل خوش دارند. که نعمتی است
    • یزدان US ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      4 6
      به نظرم اگه اینایی که میرن شمال اگه مقدور باشه کلا برنگردن خیلی بهتره
    • چهار A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      2 0
      هتل پیاده رو شنیدی تا به حال؟
    • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      2 0
      عزيز نميگي اون جاده كشش اين همه ماشين رو نداره خوب نرو. بعد خلوت كه بود با ارامش برو شمال هتل پياده رو و املت خوردن كنار جاده كيف داره واقعا
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    حالا اگه این مرفهین بیدرد احیانا سری به شمال نزنند و نوک انگشتانشان را با دریای خزر خیس نکنند چه اتفاق فجیعی رخ میدهد ؟؟؟ خدایا سرسوزنی عقل به همه عنایت کند .
    • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      98 5
      این چه حرفی دوست من؟ یعنی هر کی میره شمال یا مسافرت مرفه بیدرده؟ به قول دوستی می گفت مسافرتها از زمانی زیاد شد که چادر مسافرتی وارد ایران شد .......
    • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      69 63
      ما که شمالی هستیم سال به سال لب دریا نمیریم اینها همه افه دارند اگر نه بنشینند در روز تعطیل مطالعه بکنند کمی سوادشان را زیاد کنند.
    • جوکر A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      60 15
      حالا مردم یه روز هم خوشحالن شما مشکل دارین ؟بشینن خونه حتما خوبه ؟ خدایا سر سوزی عقل به همه عنایت بفرما.بچاپ خبر انلاین
    • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      109 5
      عزیز دل برادر...مرفهین بی درد میرن خارج از کشور...نه شمال....
    • رحیم IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      25 10
      بیشتر چشم هم چشمی شده تا مسافرت.میگن بریم شمال به هر قیمت و شکلی که شده
    • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      39 5
      داداش مرفه بي درد الان اونور آب داره دلار خرج ميكنه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    36 12
    مشکل اینه که یک طرفه به قاضی میرید خیلی از این افراد شمالی هایی هستند که فقط توی این تعطیلات فرصت دیدن اقوام و اشنایانشون رو دارند. از طرفی هم اگه شما رفته بودن دوستانی که اظهار نظر اینگونه ای میکنند میدیدند که خیلی از مردم اصل سفر واسشون مهمه و حتی توی چادر های مسافرتی هم میخوابن. و البته گاهی هم اتاق خالی هایی که کنار خیابون اجاره داده میشه رو اناخاب میکنند تا هزینه هاشون کم شه.
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    48 3
    ما که از تهران 17 ساعته تا منجیل رفتیم ولی در برابر ترافیک کم اوردیم از منجیل برگشتیم ترافیکش فاجعه بود تمومی نداشت
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      35 0
      بخدا من تو کار این ملت موندم. بگو چرا؟ چون پراید را بیست میلیون می خرند و از جاده هایی که برای سی چهل سال پیش ساخته شده به شمال می روند و بیست ساعت هم در ترافیک می مانند تا به سواحل آلوده به زباله و مرطوب شمال برسند آقا روزهای دیگه هم برای سفر هست و همچنین جاهای دیگه. چرا گیر دادید به شمال که ساعتها در ترافیک بمانید بدون آب و سرویس بهداشتی و ... و غیر از خستگی و کلافگی چیزی بدست نمیارید.
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    38 1
    خوشبختانه تو مملکتی زندگی میکنیم که مرخصی گرفتن یکی از ساده ترین کارهاست . نمیدونم چه اجباریه که فقط تو تعطیلات میریم تو جاده ها . در ضمن اگه عکسهای تهیه شده از جاده و خودروهای تو ترافیک رو ببینید متوجه میشوید که 95 خودروها متعلق به ایران خودرو و سایپا هستند طبقه متوسط به پایین جامعه مرفهین تو این تعطیلات جاشون خارج از کشور نه شمال .
  • سحر IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    29 1
    خداییش این همه تو ترافیک موندن ارزش داره این همه وقت یه دور روز مرخصی بگیرید اسمون به زمین که نمی یاد
  • مهدی نارمک IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    43 7
    مشکل اصلی جاده هایی هستند که از سالها پیش فکری به حال شون نشده و در اثر زیاد شدن ماشین ها امروز شاهد این تراکم و ترافیک هستیم....همین جاده های شمال فکر کنم حدود 50 سال یا بیشتر هست که همینطوری باقی مونده ....همه مردم حق دارند هر زمان که دوست دارند به هر کجای ایران سفر کنن و لذت ببرن...این تعطیلات تنها فرصت اون دسته از کسانی هست که در طول سال به هر دلیل امکانش رو ندارن خانواده شون رو به مسافرت ببرن...کسانی که از لحاظ مالی توانائی دارند تو این تعطیلات به سفرهای خارجی میرن
    • مهدی نارمک IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      2 5
      دوستانی که منفی دادن نظرشون محترم فقط دلیل مخالفت شون رو هم کاش میگفتن...با این نظر که جاده ها بیشتر از 50 سال هست عریض و اصلاح نشده مخالف هستن یا با اینکه همه مردم حق شادی و مسافرت دارن ....؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    7 0
    می آیند و بجز خرابی محیط زیست و آشغال و آلودگی هیچ چیز دیگری برای شمال ندارن.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    7 1
    من دیروز از جاده چالوس برگشتم 10 ساعت تو راه بودم تازه از شهرستانک به کرج که یک طرفه شد دیگه مدیریت چه جوری .دیروز که نباید از اونور این حجم باشه .این جاده ها دیگه ظرفیت ندارن یه فکری به حال مردم بکنید
  • حسین IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    12 2
    خودم شمالی هستم الان لاهیجان بودم دور استخر مسافراچادر زدن چی بینام اول به مردم نیومده با کمترین هزینه خوشی داشته باشن
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    20 0
    مردم بیچاره به اسم مسافرت از سلولهای انفرادی بنام خونه درمیان واینطور ازدماغشان درمیاد شما که یه ماشین 4ملیونی را20میلیون میفروشید مسئول ساخت جاد ه هاش هستید
  • پوریا EU ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    14 3
    ماشالله . یعنی اگه در خونمونو باز کنیم یه تهرانی میاد داخل . بابا چی داره شمال آخه :
  • افسانه IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    6 0
    کابوسی به نام سفر ، تاریخ 7 5 93 حرکت از تهران 7 صبح ساعت 13 پل فردیس برگشت به سمت تهران
  • بی نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    5 1
    پلیس جون خسته نباشی با این ملت خجسته بی فکر و بی برنامه
  • محمد IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    4 0
    سلامممممممممممممممممممممم ما رفتیم استانبول جاتون خالی جمعه هم برگشتیم بدون ترافیک حالا باید ماهی 250000 هزار تومان قسط سفر رو بدیم هه هه هه