۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۰
زنبق‌های عاشق از راه رسیدند

رمان «زنبق‌های عاشق» نوشته منیرالسادات موسوی در قالب دو داستان بلند با عنوان‌های «جنگ و عشق» و «طوفان و زنبق» منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «زنبق‌های عاشق» راوی حوادت و اتفاقات تلخی است که برای مجروحان، فداکاری پرستاران و پزشکان رخ داده و حوادث و اتفاقات هشت سال دفاع‌مقدس به ویژه حصر خرمشهر و سپس باز پس‌گیری این شهر توسط رزمندگان و نیروهای مردمی را برای مخاطب بیان می‌کند.

در داستان نخست با عنوان جنگ و عشق، نویسنده به زندگی نوجوانی خرمشهری به نام قاسم می‌پردازد، این داستان با شهادت پدر و مادر قاسم در جلوی چشمانش شروع و بعد محاصره شهر خرمشهر، شهادت برادرش عبدو را بازگو می‌کند.

در بخشی از این اثر آمده است: گوش‌های قاسم داغ شده بود. سرش درد می‌کرد و تپش قلبش را روی ‌گونه‌های گر گرفته‌اش احساس می‌کرد. به کمرش دست کشید و دستش را آرام به طرف پا‌هایش سر داد. توده‌ای از باندهای زمخت از کمرش گذشته و کمی پایین‌تر دو شاخه شده بود. یکی از پا‌هایش را با فشار انگشتانش لمس کرد. وجود آن‌ها را حس کرد، خواست انگشتان پایش را تکان دهد، نتوانست. مجروح مجاور پرسید: «یادت می‌آد چه جوری مجروح شدی؟ کدام منطقه؟»

در داستان دوم موسوی به سرگذشت شش جانباز که در آسایشگاهی هم ­اتاق هستند می‌­پردازد. هر کدام از آن‌ها چگونگی اعزام، اتفاقاتی که در جنگ برایشان رخ داده و جانباز شدن خود را برای همدیگر و پزشک معالجشان بازگو می‌کنند.

به اعتقاد ناشر، این اثر به شکل نامحسوس ولی در عین حال قابل درک اتفاقات جنگ را برای خواننده به شکلی ترسیم می‌کند که هم مخاطبینی که با این موضوع آشنایی ندارند برایشان جذاب و پرکشش باشد و هم خوانندگانی که به موضوع جنگ علاقمند هستند ناگفته هایی را میان داستان بشنوند.

انتشارات نیستان «زنبق­‌های عاشق» را در 190 صفحه و با قیمت 11هزار تومان منتشر کرده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =