جریان مثبت در بازار سرمایه از نهمین روز تیر سایه انداخت و مرداد نیز با همین روند مثبت آغاز شد.

محمد امیرپور: اگر تا میانه های تیر بازار سرمایه با افت شاخص خبرسازی می کرد، مرداد در حالی برای بورس آغاز می شود که شاخص بار دیگر به روزهای صعودی خود برگشته است. بر این اساس یک جریان مثبت در بازار سرمایه از نهمین روز تیر سایه انداخت و مرداد نیز با همین روند مثبت آغاز شد. این روند صعودی در نخستین روز مرداد اینگونه رقم خورد که شاخص با افزایش 315 واحدی به رقم 74 هزار و 841 واحد رسید.

این بار شاخص در حالی با روند صعودی خود به مرداد سال جاری قدم گذاشت که فضای مثبت حاکم بر مذاکره بر سر پرونده هسته ایران با گروه 1+5 سبب شد بسیاری از تحلیل گران بازار سرمایه روزهای خوبی را برای شاخص بورس پیش بینی کنند. در کنار مذاکرات هسته ای دوگانه ارائه‌ گزارش‌های سه ماهه مثبت شرکت‌ها به بورس و سیاست‌های حمایتی دولت از بازار سرمایه زمینه ساز رشد بهتر بورس را فراهم ساخت به طوریکه در هفته جاری و در پایان معاملات بورس تهران با ثبت بازدهی 1.5 درصدی پس از بازدهی‌های 0.5 و 3.6 درصدی دو هفته گذشته توانست روزهای خوبی را برای بورس به ثبت رساند.

بورس در حالی روند صعودی به خود گرفته که بسیاری از شهروندان سوالی که پیش روی کارشناسان بازار قرار می دهند این است که آیا این روند صعودی در روزهای پیش رو ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر. سوالی که پرسش اکثریت تحلیل گران بازار به آن مثبت است و آنان پیش بینی می کنند که روند کنونی بورس پایدار باشد و در ماه‌های آینده نیز همین شرایط مساعد حاکم بر بازار سرمایه ادامه داشته باشد.
بر اساس پیش بینی های صورت گرفته چناچه روند مذاکرات ایران طبق همین روال ادامه داشته باشد تا پایان سال 93 وضعیت بورس مثبت خواهد بود؛ به طوری که ماه‌های پایانی سال 93، ماه‌های پررونق، جذاب و پرگردشی برای بورس خواهد بود. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =