ایسنا نوشت:

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نسبت به مصرف بیش از حد "نمک" و "چربی" در خانوارهای ایرانی هشدار داد.

دکتر زهرا عبداللهی از اقدامات انجام شده برای برگزاری دو بسیج آموزشی بزرگ جهت کاهش مصرف نمک و روغن از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت خبر داد و گفت: اغلب افراد جامعه از لحاظ الگوی مصرف نمک و روغن با مشکلات جدی مواجه هستند.

او ضمن اشاره به مصرف بیش از حد نمک و چربی در کشور، ادامه داد: این درحالیست که مصرف بیش از اندازه نمک و چربی (روغن) عامل اصلی فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی - عروقی است. غذاهای چرب وسرخ شده و اصولا روغن، زیاد در رژیم غذایی مردم استفاده می‌شود و به همین علت، اضافه وزن، چاقی و سایر بیماری‌های مرتبط با آن را در کشور شاهد هستیم.

عبداللهی به ارتباط بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر با تغذیه و همچنین روند رو به رشد چاقی در کودکان طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: بر این اساس است که تنها سیری شکمی کافی نیست و سیری سلولی باید تامین شود. بنابراین منابع پروتئین حیوانی به عنوان منابع ریزمغذی‌ها و انرژی هم مطابق با میزان توصیه شده باید تامین شود.

او گفت: بر همین اساس بسیج بزرگ اطلاع رسانی درمورد "نمک" و "روغن" از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت تدارک دیده شده است که مردم و صنایع غذایی گروه هدف آن هستند.

عبداللهی ادامه داد: صنایع غذایی باید جهت ارایه مواد غذایی کم نمک، کم چرب و کم روغن به بازار ترغیب شوند. به این منظور، حمایت از این صنایع غذایی لازم است تا بتوانند محصولات غذایی سالم و سلامت بخش به بازار ارایه دهند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    2 0
    نمک و چربی و شیرینی این سه نفر ایرانی ها را میکشند
  • م IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    سلام موضوع نمک که در این مقاله آمده جای تقدیر دارد اما من یاد تالاب و دریاچه نمکی که روز جمعه در اراک از آنجا دیدن کردیم افتادم که البته شاید به این مقاله ارتباطی پیدا نکند اما طی مسیر چند کیلومتری جاده خاکی همراه با ذرات نمک که مردم زیادی با خودروهای خود ناچار بودند که از آن عبور کنند برای جمعیتی از زن و مرد و کودک که میباید به تماشا بایستند واقعا موجب تاسف بود چرا که دریاچه بزرگ نمکی که باید از طرف سازمانهای مربوطه بصورت یکی از مناطق جذب توریست که قطعا در امد زایی بالایی هم دارند عاری از آلودگی باشد با عث تاسف و تاثر عمیق مردمی میشود که چیزی جز غربت جاذبه های اینچنینی نیست لذا بنظر میرسد که سازمان گردشگری و صنایع باید نسبت به اهمیت این مناطق خدادادی راه را برای ورود توریست ها هموارکنن
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    از دولت تدبیر و امید میخوام که این دو قلم جنس را با همان شیب ملایم گران کنند تا اینم از سفره مان خارج بشه تا سفره ای پاک و تمیز عین دولت احمدی نژاد پاکترین دولت باشه
  • بهار A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    3 0
    نمک وچربی را برمی داریم تکلیف امواج پارازیت را که دشمن سلامتی مردم است را کی روشن می کنه؟