رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی خواند و گفت: مطمئناً در مقوله فرهنگ به خاطر جامعیت آن، نگاه‌ها متفاوت است و باید بر اساس معیارهای اسلامی و با رعایت اعتدال برنامه‌ریزی و فعالیت کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار نویسندگان و مسئولان سرای اهل قلم، با تشریح اوضاع اوایل انقلاب و طبیعی دانستن برخی از تندروی‌ها، اظهار کرد: شخصیتی مثل امام راحل به عنوان رهبر انقلاب در مقاطع مختلف جلوی افراطیون را می‌گرفتند و نمی‌گذاشتند فضای عمومی جامعه تحت تأثیر قرار گیرد.

وی با بیان گوشه‌هایی از اوضاع افغانستان، عراق، سوریه و مصر، خاطرنشان کرد: تندروی همیشه مخلّ امنیت و سبب ناامنی است و بدنه جوامع که متشکل از اقشار مختلف است، همیشه از تندروی‌ها گریزان و از تندروها متنفر است.

هاشمی رفسنجانی، پایبندی به قانون را مهم و برای جامعه ضروری دانست و گفت: شاید نسبت به برخی از قوانین انتقاد داشته باشیم، ولی بی‌قانونی و عدم توجه به قانون با هیچ منطقی سازگار نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبوری در مقابل مشکلات را دستور خداوند در قرآن دانست و یادآور شد: اگر رابطه انسان‌ها با خدا عابدانه و صمیمانه باشد، خداوند نیز بندگانش را رها نمی‌کند.

وی همچنین، گفتار و رفتار امام(ره) را آیینه‌ای برای راهنمایی جامعه دانست و گفت: شخصیتی در آن سطح، همیشه به خدا توکل می‌کردند. توکل بر خدا به انسان توان می‌بخشد که بزرگترین سرمایه برای درک زندگی است.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    42 7
    تمام بدبختی ملت ها از افراطی گری مشتی نادان بوجود می آید این گروه ها قبل از آنکه از درایت و عقل تبعیت داشته باشند احساسات آنها بر عقل شان فرمان می دهد . درود بر هاشمی و روحانی
  • مجيد IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    32 19
    درود برهاشمى
    • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      11 18
      درود بر احمدی نزاد
  • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    12 3
    افراطی ها فقط دنبال منافع خودشون هستند
  • سمنانی A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    8 0
    این حرف دل مردم بود