علی ربیعی امروز در مورد بیمه سلامت و تعیین نعرفه ها توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این که تعرفه‌های درمان بزودی در جلسه هیئت دولت برای بررسی و تصویب مطرح خواهد شد، گفت: امسال رئیس جمهور 10 هزار میلیارد تومان به نظام سلامت اختصاص داده که رقم بسیار ارزشمندی است و باید به درستی از آن استفاده کرد.

علی ربیعی در نشست مشترک سازمان تامین اجتماعی با انجمن‌های علمی و تخصصی پزشکی کشور که امروز برگزار شد، با بیان اینکه باید به نهادهای میانجی متکی باشیم، گفت: توسعه یافتگی کشور به ویژه در بخش اجتماعی با میزان و عملکرد نهادهای مدنی که میانجی مردم و دولت هستند ارتباط مستقیم دارد.

او ادامه داد: انجمن‌های علمی در کش و قوس‌ها موجودیت خودشان را حفظ کرده‌اند و قطعا اگر تا به امروز تقویت می‌شدند زمینه رشد بیشتر در جامعه فراهم می‌شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه پزشکی بزرگترین جامعه تخصصی کشور است و قریب به 200 هزار نیروی متخصص در آن وجود دارد، معتقد نیستم که حوزه پزشکی صنعت است، حوزه پزشکی یک حوزه اجتماعی است هرچند کنشگران اقتصادی باید حتما در آن فعالیت کنند و برای رسیدن به آن باید فضای کسب و کار را در این حوزه بهبود داده و رونق ببخشیم؛ چرا که خروجی کار یک پزشک در نهایت منفعت اجتماعی است.

او خطاب به روسا و نمایندگان انجمن‌های علمی تخصصی کشور اظهار کرد: شما در حوزه‌ای فعالیت می‌کنید که با همه ارکان جامعه در ارتباط هستید و مردم در بدترین شرایط زندگی با شما برخورد می‌کنند. شما با مردم زیادی در طول شبانه روز گفتگو می‌کنید و به نوعی هر کدام یک جامعه شناس هستید. زیرا این مردم آلام جامعه را به شما منتقل می‌کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه سعی کردم در این مدت صداهای مختلف را بشنوم، گفت: با فشاری که به بیمه‌ها وارد کردیم گام بزرگی به سمت واقعی کردن تعرفه‌ها برداشتیم. تعرفه‌های دولتی که در شورای عالی بیمه مصوب شده بود را به علت مطرح شدن بحث هدفمندی یارانه‌ها نتوانستیم در هیئت دولت طرح کنیم. اما به زودی بحث تعرفه‌ها برای تصویب در جلسه هیئت وزیران مطرح خواهد شد.

تعرفه ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعرفه‌های تعیین شده مطلوب نیستند، اظهار کرد:‌ اما تصمیم جدی گرفتیم تعرفه‌ها واقعی شوند. باید یاد بگیریم با یک هم افزایی و تعامل مثبت امور را پیش ببریم و اجازه دهیم انجمن‌های علمی کارکرد خود را ایفا کرده و در سیاستگذاریها حضور پررنگ تری داشته باشند.

ربیعی با بیان اینکه رئیس جمهور 10 هزار میلیارد تومان به نظام سلامت اختصاص داده که رقم بسیار ارزشمندی است، عنوان کرد: اگر ساختارهای ما آماده نباشد و نتوانیم با تفاهم در کنار یکدیگر کار کنیم به موفقیت نخواهیم رسید؛ چرا که تنها پول شرط موفقیت نیست و این امر تا حدود زیادی به هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های صحیح نیاز دارد.

بیمه سلامت

همچنین ربیعی در حاشیه این نشست با بیان اینکه بیشترین رقم ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها در اختیار بخش سلامت قرار گرفته است و بخش قابل توجهی نیز وارد سازمان‌های بیمه‌گر شده است، گفت: تا صبح امروز یک میلیون و 300 هزار نفر در برنامه بیمه سلامت همگانی ثبت‌نام کرده‌اند.

او ادامه داد: ثبت‌نام افراد فاقد پوشش بیمه در طرح بیمه سلامت همگانی از اول اردیبهشت ماه آغاز شده است و سازمان بیمه سلامت ایران این آمادگی را دارد که اگر جمعیت افراد فاقد بیمه از شش میلیون هم فراتر رفت بتواند ثبت نام را ادامه دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در همین مدت اندک اعتبار دفترچه‌های بیمه بیشتر شده است اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی بدهی داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد خود را تا آخر بهمن ماه تسویه کرده است و با توجه به اینکه برای پرداخت مطالبات از نظر قانون سه ماه فرصت وجود دارد، هنوز هم برای پرداخت مطالبات اسفند و فروردین زمان در اختیار دارد.

ربیعی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت ایران نیز تمام اسناد پزشکی خود را رسیدگی کرده است گفت:‌در حال حاضر وضعیت بیمه‌ها مناسب است و امیدواریم با تعامل وزارت بهداشت با سازمان‌های بیمه گر مردم از لذت داشتن یک دفترچه بیمه ارزشمند و معتبر بهره مند شوند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    2 0
    شوهرمن بیمه هست ولی خودم بیمه نیستم توی سایت ثبت نام بیمه سلامت اول مشخصات سرپرست را خاسته در حالی که سرپرست ماخودش بیمه هست حالا ما باید چیکارکنیم اینجوری شوهرمم ثبت نام میشه مشکلی برابیمه خودش پیش نمیاد؟هرچی سعی کردم نتونستم جواب این سوالو پیدا کنم لطف کنید راهنمایی کنیدممنونم
    • بی نام US ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      1 1
      سرپرست باید اسم خودتو بزنی
    • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      0 0
      من هم همین مشکل رو دارم پدر و مادرم بیمه شدن توسط برادرم ولی من بیمه نیستم.باید چیکار کنیم؟
    • علی یزدانی A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      2 0
      سلام. به نطر من چون شوهر شما بیمه هستش،فکر نکنم دوباره بتواند بیمه بشود.چون یکی از شرایطش این است که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نباشد و دفترچه بیمه نداشته باشد. شما میتونی با مراجعه یه مراکز بیمه خدمات درمانی جواب مطمئن و مناسبی دریافت کنید.
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    1 0
    فرزند خوانده ها را چطور باید ثبت نام کرد؟