مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز جمعه 29 فروردین 1393

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان غرب استان تهران از دستگیری دامادی خبر داد که به بهانه دخالت مادرزنش در زندگی شخصی او را با چاقو به قتل رسانده بود.
به گزارش ایسنا، سرهنگ داود عبدالمالکی گفت: با دریافت خبری مبنی بر وقوع قتل در شهر صالحیه شهرستان بهارستان، کارآگاهان پلیس آگاهی به محل اعزام و مشاهده کردند که پیرزنی 50 ساله بر اثر اصابت سلاح سرد جان خود را از دست داده است.
وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه از صحنه جرم هیچگونه آثاری از حضور قاتل در صحنه به دست نیامد گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که مقادیری طلا و جواهرات این زن و مبلغ شش میلیون تومان پول نقد که توسط این زن در منزلش نگهداری می‌شده است به سرقت رفته است که با توجه به اینکه قتل در روزهای ابتدای سال بوده و حساسیت شهروندان بر انگیخته شده، رسیدگی به این موضوع به سرعت در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان غرب استان تهران افزود: ماموران در بازجویی از اعضای خانواده و بررسی محل وقوع قتل متوجه شدند که احتمالا قاتل با مقتول آشنایی داشته و از محل نگهداری پول‌ها و طلاجات اطلاع کاملی داشته است که بازجویی‌های مجدد از اعضای خانواده مقتول شروع شد تا اینکه ماموران پلیس آگاهی به تناقض گویی‌های داماد خانواده مشکوک شده و تحقیق از داماد را به طور ویژه در دستور کار خود قرار می‌دهند.
عبدالمالکی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌ها فنی پلیس تسلیم و پرده از قتل مادرزن خود برداشت و علت قتل را دخالت‌های مادر زن در زندگی شخصی خود عنوان کرد، افزود: متهم در اعترافات خود عنوان کرد که روز حادثه به منزل مقتول رفته و در ابتدا قصد حل مشکل را داشته که این صحبت‌ها منجر به درگیری با مادرزنش می‌شود که ناگهان وی را با یک قبضه چاقو به قتل رسانده و برای اینکه پلیس را از کشف حقیقت دور کند طلاها و پولها را به سرقت می‌برد.
وی خاطر نشان کرد: در پی اعتراف متهم به قتل، کاراگاهان جنایی پلیس آگاهی با اعزام تیمی به خانه متهم به قتل رفته موفق به کشف پول و طلاهای سرقتی که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در حمام منزل جاسازی شده بود، می‌شوند و داماد نیز پس از بازسازی صحنه جرم با صدور قرار و دستور قضایی روانه زندان شد.

 

اعتراف به قتل بهترین دوست در کنار قبر مادر

مرد جنایتکار که بهترین دوست خود را به خاطر طلب 80 میلیونی به قتل رسانده بود، کنار قبر مادرش اعتراف کرد و دست به خودکشی زد.

به گزارش مهر، ساعت سه بامداد 17 فروردین امسال از طریق مرکز فوریتهای پلیسی110 یک فقره کشف جسد در اتوبان خرازی - بلوار پژوهش، در داخل جوی آب به کلانتری181 عوارضی اعلام شد.
با حضور ماموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق به مردی ناشناس، فاقد هرگونه مدارک شناسایی، حدودا60 ساله، پیچیده در داخل پرده و بسته شده با طناب است که با ضربات متعدد جسم تیز به قتل رسیده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور قاضی رودگر، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
در شرایطی که تحقیقات برای شناسایی هویت جسد ناشناس در دستور کار کارآگاهان قرار داشت و برابر سوابق ثبت شده در سیستم جامع پلیس که هیچگونه شکایتی نیز در خصوص اعلام فقدان با مشخصات جسد کشف شده اعلام نشده بود ، 25 فروردین از طریق کلانتری 205 شهید مصطفی خمینی به اداره دهم پلیس آگاهی اعلام شد که در بازرسی بدنی فردی که قصد خودکشی در داخل بهشت زهرا را داشته و از سوی مردم به بیمارستان منتقل شده، کاغذی در قالب وصیت نامه پیدا شده که خود را قاتل یکی از دوستانش معرفی کرده و مدعی شده جسد را در غرب تهران رها کرده است.
با توجه به خبر اعلام شده به اداره دهم پلیس آگاهی، کارآگاهان با حضور در بیمارستان به تحقیقات از این فرد به نام سیروس 40 ساله پرداختند. با توجه به اعترافات سیروس، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت جسد ناشناس به نام سعید 55 ساله، ساکن خیابان آفریقا شدند که بر اساس اطلاعات به دست آمده تشکیل خانواده نداده بود و تنها برادرش نیز در خارج از کشور زندگی می کند.
متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از حدود 15 سال پیش با سعید دوست هستم و بواسطه اینکه هر دو نفر مجرد هستیم ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتیم تا اینکه در سال 82 مبلغ 80 میلیون تومان از سعید قرض گرفتم و به علت عدم توانایی در بازپرداخت این مبلغ ، او از من شکایت کرد و به مدت دو سال به زندان افتادم . پس از گذشت دو سال ، سعید به صورت یوم الادا رضایت داد و من از زندان آزاد شدم. همچنان باهم دوست بودیم تا اینکه سعید درخواست طلب خود را مطرح کرد.
متهم در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: ساعت 9 و 30 دقیقه 16 فروردین قرار بود تا به همراه سعید ، برای دید و بازدید به منزل یکی از دوستان مشترک در کرج برویم. حدود ساعت 11 و 30 دقیقه، در اتوبان شهید خرازی در مسیر حرکت به سمت کرج بودیم که دوباره بر سر طلب سعید با یکدیگر بحث کردیم. در حالیکه عصبانی شده بودم، از سعید خواستم تا ماشین را نگهدارد و من در یکی از خیابان های فرعی از ماشین پیاده و حدودا 5 دقیقه ای پیاده روی کردم. در این زمان ، سعید برای دلجویی نزد من آمد و دو نفری در نزدیکی یک تپه نشسته و مدتی باهم صحبت کردیم اما پس از دقایقی دوباره با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردیم. درحالیکه کنترل خود را از دست داده بودم، این بار با سنگ ضربه ای به سر سعید زدم که بر روی زمین افتاد و بلافاصله با چاقویی که همراه داشتم، چندین ضربه به سعید زدم.
متهم در خصوص نحوه رها کردن جسد مقتول به کارآگاهان گفت: پس از بازگشت به حالت طبیعی ، ابتدا تمامی مدارک شناسایی سعید را برداشتم تا قابل شناسایی نباشد. سپس جسد را در داخل پرده ای گذاشتم که سعید قصد تعمیر آن را داشت . پس از قرار دادن جسد در داخل پرده و بسته بندی آن با طناب، به سرعت سوار ماشین شده و به سمت قزوین حرکت کردم. قصد داشتم تا جسد را در شهرستان قزوین رها کنم که در بین راه به سمت هشتگرد کرج تغییر مسیر دادم اما محل مناسبی برای رها کردن جسد پیدا نکردم و دوباره به سمت تهران بازگشتم. حدود ساعت 9 شب شده بود که در تاریکی شب و در بلوار شهید خرازی جسد را از ماشین پیاده و در داخل جوی آب قرار دادم.
متهم درباره اقدام به خودکشی و تنظیم وصیت نامه و معرفی خود به عنوان قاتل نیز به کارآگاهان گفت: پس از رها کردن جسد خودرو سعید را در منطقه ولنجک در یکی از کوچه های فرعی پارک کرده و خودم به شهرستان رفتم . حدودا یک هفته بعد به تهران آمدم و خودرو سعید را از ولنجک برداشته و به بهشت زهرا رفتم . ابتدا به زیارت قبر مادرم رفتم و در حالیکه از قبل تصمیم به خودکشی گرفته بودم، در همانجا وصیت نامه ای تنظیم و خود را قاتل بهترین دوست خود معرفی کردم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

خانواده 14 نفره سارقین جیب بر دستگیر شدند

خانواده 14 نفره فیوج که با تشکیل باندی اقدام به جیب بری می کردند در عملیات همزمان کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.



به گزارش مهر، پس از وصول اخبار و شکایتهای مشابه در خصوص وقوع سرقتهای مشابه جیب بری در سطح شهر تهران به ویژه در ایستگاههای اتوبوس بی آر تی و مترو شهر تهران، شناسایی و دستگیری این گروه از سارقین در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


با آغاز اقدامات پلیسی، کارآگاهان متوجه شدند که بیشتر این سرقتها از سوی گروهی از سارقین حرفه ای و سابقه دار طایفه فیوج و در قالب گروههای 2 ، 3 و یا چهار نفره انجام می شود که طی آن، سارقین در مناطق پرتردد سطح شهر تهران به ویژه در مراکز تجاری و اقتصادی و همچنین زیارتی اقدام به سرقت می کنند.


با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده و انجام دیگر اقدامات پلیسی، 14 عضو یک گروه از طایفه فیوج که همگی دارای نسبت های نزدیک خانوادگی و فامیلی با یکدیگر هستند به عنوان سارقین جیب بر ایستگاه های اتوبوس بی آرتی، مترو و... مورد شناسایی قرار گرفتند.


سرانجام با شناسایی تمامی اعضای گروه، مخفیگاه های تمامی آنها در منطقه فداییان اسلام شناسایی و طی چند عملیات همزمان، هر 14 نفر آنها 24 فروردین دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.


متهمان که همگی دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب مختلف سرقت به ویژه جیب بری در پایگاه های نه گانه پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند، پس از دستگیری به دهها فقره سرقت به شیوه جیب بری در ایستگاه مترو، ایستگاههای اتوبوس، مراکز اقتصادی بویژه در محدوده بازار و همچنین اماکن زیارتی و سرقت گوشی های تلفن همراه، وجه نقد و کیف پول مالباختگان اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرایم مختلف، اعترافات اولیه در خصوص تعدد سرقتها، احتمال افزایش جرایم ارتکابی و به منظور شناسایی مالباختگان، دستور انتشار تصویر بدون پوشش هر چهارده متهم از سوی قاضی بخشوده، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 16 تهران، صادر شده است.

به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایت خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

همچنین از شهروندان که از جرایم ارتکابی متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تمای 51055391 در اختیار کاراگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

دستگیری باند زنان کش‌رو

رئیس کلانتری 116 مولوی از دستگیری چهارسارق زنی خبر داد که با زاغ زنی اقدام به کش‌ روی و دخل زنی در بازار تهران می‌کردند.

سرهنگ سیف اله نوایی به ایسنا گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایت‌های کسبه بازار تهران مبنی بر سرقت اجناس از مغازه‌هایشان پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری 116 مولوی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه به محض ارجاع پرونده اقدامات پلیسی آغاز شد گفت: ماموران در اولین گام از رسیدگی به پرونده، شکات را به کلانتری دعوت و با تحقیقات صورت گرفته از آنان دریافتند متهمان اعضای یک باند متشکل از چند زن هستند که پس از حضور در محدوده بازار تهران به صورت باندی تحت پوشش مشتری وارد مغازه شده و یکی از متهمان با فروشنده سر صحبت را باز کرده و نفر دوم اقدام به زاغ زنی کرده و نفرات بعدی در فرصتی مناسب اقدام به سرقت اموال با ارزش از فروشگاه می‌کند.
نوایی افزود: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهمان اغلب از مغازه‌های عرضه و فروش صنایع دستی و زینتی، زیور آلات قیمتی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش سرقت می‌کنند.
رئیس کلانتری 116 مولوی افزود: ماموران در ادامه با رصد دوربین‌های مداربسته در یکی از مغازه‌ها که عکس خانم جوانی را هنگام سرقت وجه نقد از دخل ضبط کرده بود و مطابقت عکس مورد نظر با عکس‌های موجود در سیستم بایگانی اطلاعات مجرمین سابقه دار هویت فرد سارق به نام نسرین را شناسایی کرده و شکات نیز با مشاهده عکس متهم ضمن شناسایی وی اعلام داشتند متهم یکی از آن چند زنی است که پس از حضور در مغازه اقدام به کش روی و دخل زنی کرده است.
وی افزود: با تجمیع اطلاعات بدست آمده ماموران ضمن بدست آوردن آدرس محل پاتوق متهم که در حوالی میدان خراسان بود، ضمن هماهنگی با مقام قضایی و اخذ حکم ورود و به مخفیگاه متهم ساعت ۱۱:۳۰، بیست و ششم فروردین ماه امسال، عوامل تجسس این یگان به آدرس مذکور به همراه ماموران زن کلانتری اعزام و موفق شدند متهم را به همراه سه همدستش که در مخفیگاه حضور داشتند را دستگیر و جهت تحقیقات پلیسی به کلاتنری منتقل کنند.
نوایی افزود: در ادامه شکات به کلانتری دعوت در مواجهه حضوری هر چهار متهم را شناسیی کردند.
وی افزود: بررسی‌ها نشان داده است که متهمان هر روز صبح به سطح بازار مراجعه و تا پایان کار بازار در داخل بازار مانده و اقدام به سرقت می‌کردند و سپس بعد از ظهر همان روز به مخفیگاه خود بازگشته و اقدام به تقسیم اموال مسروقه بین خود می‌کردند. متهمان که نسرین، فاطمه، صغری و ژاله نام دارند به اتهام سرقت، کش روی و دخل زنی جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران قرار داده شدند.

 

آتش سوزی در انبار منزل مسکونی

آتش سوزی مواد شیمیایی در انباری یک منزل مسکونی در شهرک غرب منجر به مصدومیت دو آتش نشان شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، به دنبال تماس های پی در پی همسایگان ساختمان مسکونی با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود و آتش از پشت بام خانه مسکونی، ستادفرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 21:06 پنجشنبه شب زنگ ایستگاه 58 را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه گروه امداد و نجات را به شهرک غرب، خیابان حسن سیف اعزام کرد.
محمد امامی، افسر آماده منطقه2 عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: با رسیدن به محل حادثه معلوم شد آتش سوزی از پشت بام یک منزل مسکونی دو طبقه و از سوختن مواد شیمیایی آغاز شده و تمام انباری را در بر گرفته بود.
آتش نشانان پس از تقسیم شدن به دو گروه، ضمن رعایت نکات ایمنی و قطع برق و گاز محل، وارد ساختمان شده و قبل از سرایت آتش سوزی به سایر قسمت های این ساختمان، به سرعت شعله های آتش را تحت کنترل خود درآوردند.
در این آتش سوزی دو آتش نشان در حین عملیات دچار مصدومیت شدند که جهت مداوا توسط امداد گران اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیکار A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    12 0
    «خانواده 14 نفره سارقین جیب بر دستگیر شدند» قابل توجه نمایندگانی که طرح افزایش جمعیت را ارائه کردند.
  • بی نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 2
    این یادتونه "مردی با بیل مادر زنش را کشت " ساعت خوش . بالاخره تعبیر شد .
  • محمد IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    16 1
    قابل توجه که زن پنجاه ساله بهش نمیگن پیرزن پنجاه ساله اگه مادر زنه زنده بود حسابی حالتون جا می اورد
  • بی نام RO ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    29 2
    با سلام خدمت دوستان خبر آنلاین. هر روز اخبار این وبسایت پر مخاطب را پی گیری میکنم. مطلبی که ذهنم را سخت به خود مشغول داشته وفور اخباری است که در مورد قتل و کشت و کشتار در خروجی سایت قرار میگرد. واقعا با چه هدفی چینن اخباری باید منعکس گردد؟ اگر هدف بالا بردن درصد بازدیدهاست پس چرا به مسائل دیگر توجه نمیشود. از طب سنتی تا اماکن گردشگری؟ درج چنین مشکلاتی آشنا که همه ما ایرانیان با آن آشنایی داریم چندان مفید نیست. و جز اندوه و ناراحتی چیزی را به ثمر نمیرساند. اگر قصد بر خواندن چنین اخباریست، تنها چیزی که در مملکت ما زیاد است اخبار قتل و کشت وکشتار است. آن هم در صفحه حوادث روزنامه ها. لطفا در این مورد تجدید نظر فرمایید. یقین دارم اکثریت هم موافق با این نظر هستند. با تشکر.
    • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      2 1
      چرا نباید اخبار قتل و جنایتمنعکس بشه اتفاقا باید دربارش بحث هم بشه تا اقدامی برای حل معضلات اجتماعی انجام بشود و ما به یک جامعه پاک دست پیدا بکنیم نه اینکه داماده بره مادر زنشو بکشو بعد بیاد به زنش و بچه ش هم بگه مادر و مادر بزرگتون را کشتم
  • مهتاب IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 2
    چه خودشون رو زدن به موش مردگى
  • حامد A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    10 1
    پيرزني "٥٠" ساله؟ اين چه طرز خبر نوشتنه آخه؟ اونقت ٨٠ ساله ها رو چه ميناميد؟ واقعا كه...
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    22 1
    از کی تا حالا 50 ساله ها پیرزن شدن؟ میانسال کلمه مناسبی هست لطفا دقت کنید.
  • بی نام AU ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    4 3
    در مورد کف زنی .اگر انگشتهایشان را قطع کنند دیگر از این اتفاقها نمیافتد.متاسفانه برایشان فقط زندانی نهایت دوسال میبرند و در 22 بهمن و اعیاد دینی عفو میخورند و بعد از دو سه ماه آزاد میشوند و این چرخه همچنان ادامه پیدا میکند
    • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      1 1
      با وی پی ان اومدی این نظرا رو میدی فکر کردی اگه به خاطر کف زدن باید انگشت بریده بشه پس درباره اختلاسها چی می گی اون مادر گرامی اون رفتار رو کرد که ما درس بگیریم و به فکر ایجاد جامعه بهتر باشیم اونوقت جنابعالی اومدی این حرف رو می زنی اگه عدالت بخواد رعایت بشه فکر نکنم تعداد زیادی مردم با دست سالم باقی بمونه چون این چند ساله هر جایی دزدی و اختلاس شده متاسفم برای شما که در غار زندگی می کنی
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    0 2
    این که این دزد هارو بگیرن و بعد یه مدت کوتاه آزاد کنن هیچ دردی از جامعه دوا نمیکنه. همشون چند تا سابقه کیفری دارند ولی مطمئن باشید هیچ کدوم دو سال هم حبس نکشیدند
  • بی نام RO ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    1 0
    سلام روز قتل اون خانم ۵۰ساله من ازون کوچه با خواهرم رد میشدیم پسرش از سرکار اومده بود با صحنه قتل مواجه شده بود کلی ترسیده بود این خانم تازه ازدواج دوم کرده بود خیلی هم سرزنده بود خدا لعنت کنه دامادش مربی قران هم بود دست به قتل زده بود