واحد مرکزی خبر نوشت:

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در گزارشی اعلام کرد گفتگوی تلویزیونی ولادیمیر پوتین فرصتی بود تا وی خاطرنشان کند شرق اوکراین را رها نخواهد کرد. 

این شبکه در ادامه افزود: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد این کشور قصد اعزام نیرو به اوکراین ندارد. با نتایج به دست آمده در نشست چهارجانبه در ژنو می توان در حد حرف از کاهش تنش در بحران اوکراین سخن به میان آورد. ولادیمیر پوتین در گفتگوی سالانه تلویزیونی که مثل یک نمایش برگزار می شود، مداخله نظامی روسیه در اوکراین را رد نکرد. گزارشگر این شبکه گفت: ولادیمیر پوتین در گفتگوی تلویزیونی سیاست های خود را برای هموطنانش تشریح کرد. جهانیان به اظهارات وی در این برنامه گوش می کنند و پوتین این را می داند. مسکو نقشی مهم در بحران اوکراین ایفا می کند. وقتی مجری از پوتین پرسید، آیا همان طور که کی یف و کشورهای غربی می گویند، روسیه شرق اوکراین را بی ثبات می کند؟ پوتین پاسخ داد: این فرضیه دروغ است. نیروهای روسیه در شرق اوکراین مستقر نیستند. هیچ نیروی ویژه روس در این منطقه حضور ندارد. همه کسانی که پشت این مرزها هستند، ساکنان منطقه هستند و اگر نقاب از چهره بردارند، این گفته اثبات می شود.
گزارشگر ادامه داد: روسیه برای پوشش خبری این گفتگوی تلویزیونی از امکانات زیادی بهره برداری کرد. پس از انکه ارتباط ماهواره ای بین کریمه که به تازگی به روسیه ملحق شده است، و استودیو تلویزیونی برقرار شد. یکی از اهالی کریمه از پوتین پرسید: برای این که ما ملتی برادر و دوست بمانیم، چه باید کرد؟ پوتین پاسخ داد: من مطمئن هستم که اگر یکدیگر را دوست بداریم و به یکدیگر احترام بگذاریم با اوکراین به درک متقابل دست خواهیم یافت. ما نمی توانیم از یکدیگر جدا شویم و یکدیگر را فراموش کنیم. گزارشگر ادامه داد: این گفتگوی تلویزیونی فرصتی بود که ولادیمیر پوتین پیامی را به روشنی بیان کند: او اوکراین را رها نخواهد کرد. پوتین تاکید کرد برای کمک به این مردم هر کاری را که لازم باشد انجام خواهد داد و حتی اگر لازم باشد، به زور متوسل خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =