مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز پنجشنبه 28 فروردین 1393

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری 100 نفر از اراذل و اوباش قم طی یک عملیات شبانه خبر داد.
سرهنگ احمد صادقی به مهر گفت: طی برنامه ریزی صورت گرفته و جلساتی که با دادستانی قم برگزار شد مقرر شد تا اراذل و اوباش شهر قم که برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند و مخل آسایش هستند از قبیل خرده فروشان مواد مخدر، سارقین و دیگر اشخاصی که به نحوی برای مردم ایجاد مشکل کرده‌اند دستگیر شوند.
وی با اشاره به برگزاری عملیات غافلگیرانه دستگیری این افراد افزود:‌ عملیات دستگیری اراذل و اوباش با عنوان عملیات ذوالفقار یک و رمز عملیات یا زهرا(س)، از ستاد فرماندهی نیروی انتظامی آغاز شد.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: در این عملیات 50 خودرو و بالغ بر 300 نفر از نیروهای ناجا شرکت داشتند که تا چهار صبح و با تلاش دادستان قم که در برخی از صحنه‌ها حضور داشت، تعداد 100 نفر از مخلان آسایش مردم دستگیر شدند.
وی ادامه داد: طی انجام این عملیات مقداری مواد مخدر از نوع تریاک، هرویین، شیشه و وسایل مصرف آنها کشف و ضبط شد و همچنین از این اراذل تعدادی قمه، چاقو، شمشیر و سلاح سرد کشف شد.
صادقی افزود: تعداد قابل توجهی از این متهمین دارای چند فقره سابقه کیفری بودند و دادستانی نیز تاکید داشته که احکامی را برای برخورد با اراذل و اوباش صادر می‌کند تا بازگشت مجدد این افراد به اجتماع موجب بروز مشکلات و معضلات احتمالی نشود.
وی بیان کرد: پلیس در نظر دارد تا هر ماه طی یک عملیات به پاکسازی مناطق مختلف شهر از اراذل و اوباش اقدام کند تا آسایش عمومی بهتری برای مردم فراهم شود.

 

سارقان سرقت مسلحانه خراسان شمالی در گلستان بازداشت شدند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گالیکش اعلام کرد: سه نفر از سارقان سرقت مسلحانه از یک جواهر فروشی در خراسان شمالی، در شهرستان گالیکش واقع در شرق استان گلستان دستگیر شدند.
سیدعبدالحمید کریمی به ایرنا گفت: این سارقان که در شهرستان بجنورد مرکز خراسان شمالی اقدام به سرقت مسلحانه از یک جواهرفروشی کرده بودند، با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی و قضایی، امروز بازداشت شدند.
وی بدون اشاره به زمان سرقت از جواهر فروشی در بجنورد، گفت: این سارقان در یک منزل مسکونی در شهر گالیکش مخفی شده بودند.
دادستان عمومی و انقلاب گالیکش خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی استان خراسان شمالی با همکاری نیروهای شهرستان گالیکش پس از محاصره ساختمان مورد نظر، در یک عملیات غافلگیرانه وارد منزل شده و سارقان را دستگیر کردند.
به گفته وی در جریان دستگیری این متهمان، مقدار سه و نیم کیلوگرم طلا و مقادیری اسلحه و مهمات به دست آمد.

 

اعتیاد به شیشه، زورگیر سابقه دار را به زندان بازگرداند
فردی که به علت اعتیاد به شیشه اقدام به 23 فقره سرقت و زورگیری در شهر اراک کرده بود، در عملیات کارآگاهان پلیس دستگیر و روانه زندان شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، در بعد از ظهر یک روز زمستانی، شخصی با مرکز فوریت های پلیس110 شهرستان اراک تماس گرفت و اذعان داشت مقداری طلا و زیورآلات از منزلش با تهدید یک زن و یک مرد به سرقت رفته است.
با حضور ماموران انتظامی در محل، شاکی در اظهارات خود گفت: در حالیکه در منزل در حال استراحت بودم، زنگ منزل به صدا در آمد و بعد از باز کردن درب منزل یک زن و مرد ناشناس وارد منزل شدند و با تهدید اقدام به سرقت مقداری طلا و زیورآلات کرده و متواری شدند.
با توجه به اهمیت موضوع ، پرونده برای بررسی کارشناسی در اختیار کاراگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی قرار گرفت و اکیپی مجرب از ماموران انتظامی تحقیقات گسترده ای برای بررسی موضوع آغاز کردند.
درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان به عنف ادامه داشت، افرادی دیگر نیز به پلیس آگاهی مراجعه و شکایات مشابهی را اعلام کردند.
با اعلام شکایت های دیگر به پلیس، بررسی‌های تخصصی ادامه داشت تا اینکه سرانجام سرنخ‌هایی از متهم به ‌دست آمد. ماموران متوجه شدند که عامل این شرارت ها، مجرم سابقه‌داری است که پیش از این هم از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده بود.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: طی هماهنگی با دستگاه قضایی ماموران پس از یک سری اقدامات گسترده موفق به دستگیری متهم شدند.
سرهنگ ایرج کاکاوند با اشاره به اعتراف متهم به 23 فقره سرقت و زورگیری در شهر اراک گفت: اعتیاد شدید به شیشه و هرویین و تامین هزینه مواد مخدر،علت اقدام به سرقت و زورگیری از سوی متهم عنوان شده است.

 

دستگیری عامل سرقت گوشی های همراه زنان دزفولی
با هوشیاری ماموران کلانتری 11 دزفول خوزستان،سارق حرفه ای تلفن های همراه بانوان دزفولی دستگیر و به بیش از 20 مورد سرقت تلفن همراه اعتراف کرد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی دزفول خوزستان با اعلام دستگیری یکی از سارقان حرفه ای تلفن های همراه در شهرستان گفت: به دنبال وقوع چندین مورد سرقت تلفن های همراه از شهروندان دزفولی که اغلب بانوان و دختران بودند، موضوع شناسایی عامل و دستگیری آن به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.
در ادامه تحقیقات گسترده اکیپهای مختلف گشتی پلیس در سطح شهرستان،سرانجام سرنخی از یک سارق حرفه ای ظن ماموران را متوجه خود کرد که با شناسایی محلهای پاتوق و موقعیت متهم در اقدامی از سوی ماموران کلانتری 11 دزفول، دستگیر شد.
وی در ادامه با اشاره به کشف تعداد زیادی تلفن همراه سرقتی از مخفیگاه متهم عنوان کرد: فرد دستگیر شده در اظهارات خویش به سرقت بیش از 20فقره انواع تلفن همراه از شهروندان دزفولی که اکثرا بانوان بودند اعتراف کرد که با تکمیل پرونده و مستندات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

کشف 561 سکه تاریخی مربوط به دوره قاجار در زنجان
فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف 561 سکه تاریخی مربوط به دوره قاجار با قدمت تاریخی 180 ساله در شهرستان خدابنده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا صالحی در این باره گفت: پلیس در راستای حفظ و حراست از میراث کهن کشور در همه عرصه ها و اقصی نقاط استان تلاش های مستمری دارد.
صالحی ادامه داد: در پی کسب خبری مبنی بر حفاری غیر مجاز و کشف اقلام تاریخی در یکی از روستاهای شهرستان خدابنده موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.بر اساس طرح ریزی های عملیاتی و تعقیب و مراقبت های انجام گرفته یک متهم شناسایی و روز گذشته پس از هماهنگی با مراجع قضایی منزل این فرد مورد بازرسی پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: در این بازرسی ماموران موفق شدند 561 سکه تاریخی که قدمت آنها 180 ساله و مربوط به دوران قاجار می باشد را کشف کنند.

 

خلافی موتورسیکلت سه برابر قیمتش
موتورسیکلتی با خلافی سه برابر قیمتش توسط ماموران پلیس راهور شهرستان تربت حیدریه خراسان رضوی توقیف و روانه پارکینگ شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس،‌ فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس راهور این فرماندهی در اجرای طرح ترافیکی و کنترل خودروهای عبوری یک موتورسیکلت که مرتکب تخلف حادثه ساز شده بود را متوقف کردند.
سرهنگ محمدامین شاهرخی افزود: ماموران در بررسی و استعلام صورت گرفته از سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی در مورد سوابق آن متوجه شدند این موتورسیکلت دارای چندین فقره تخلف حادثه ساز رانندگی و 7 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است.
وی بیشترین تخلفات ثبت شده برای این موتورسیکلت را عبور از چراغ قرمز عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه موتورسیکلت به پارکینگ منتقل و راننده خودرو نیز جهت سیر مراحل قانونی و شرکت در کلاس های آموزشی به مبادی ذیصلاح معرفی شد.

 

منوکسید کربن جان سه نفر را در ارومیه گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی به ایرنا گفت: سه نفر از شهروندان ارومیه ای بر اثر نشت گاز منوکسید کربن، جان خود را از دست دادند.
علی افتخاری افزود: شب گذشته، سه نفر در شهرستان ارومیه که به علت برودت و سردی هوا و به منظور تامین گرمای داخل چادر محل اسکان از گاز پیک نیک و زغال سوخته استفاده می کردند، بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد: این حادثه به علت عدم رعایت موارد ایمنی و استفاده نادرست از گاز پیک نیک و زغال سوخته و نیز قرار دادن آن در داخل چادر اتفاق افتاده که منجر به مرگ سه نفر شده است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    7 6
    اوباش؟ کدوم اوباش؟ اینها جوان های بیکارند که اسمشون رو اوباش گذاشتن
  • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    11 0
    "فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: در این بازرسی ماموران موفق شدند 561 سکه تاریخی که قدمت آنها 180 ساله و مربوط به دوران قاجار می باشد را کشف کنند." هر چیزی که در این کشور پیدا شود متعلق به دولت است ما هم یه افتابه لگان قدیمی داریم که 30 سال پیش از سمساری خریدیم، میترسم بیان خونمون و این آفتابه لگان رو کشف و ضبط کنند و به اعدام محکوم شیم خانوادتا
  • بی نام IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    6 0
    جوانهاي 20 ، 22 ، 23 ساله معتاد ، دزد ، شمشيركش ، چاقو زن ، زورگير ...